Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ThinkTank Retrospective

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ThinkTank Retrospective

Zijn er mensen die de Retrospective 10 of 20 gebruiken?
    En wie gebruikt hem dikwijls om in een stad / op reis foto's te nemen?
    Is hij niet te groot als schoudertas, kun je gemakkelijk lang je zij dragen of naar achter draaien tegen je rug?

Ik zou hem namelijk willen kopen als tas voor op reis en zou hem willen gebruiken als een " shoot out of tas".
    Met andere woorden dat ik gemakkelijk mijn camera er in en er uit kan halen om een foto te nemen en van lens kan wisselen.
    Nu wat moet er allemaal in; D700 (zonder grip) met 24-70f2.8, een 70-200f2.8 ernaast, een 50mm f1.8 en een SB-800.

(Normaal gebruik ik een flipside 400 die is gemakkelijk als je niet veel moet wisselen van objectief en als je je camera rond je nek/schouder laat hangen...)
    Last edited by Nikon³; 27 januari 2011, 16:30.
    Nikon D700 en veel te duur glas
    "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
    my flickr

Re: ThinkTank Retrospective

Spijtig
    my flickr

Comment

Sorry, ken ook niets van Think Tank. Moest je nu Lowepro zeggen ...
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

ThinkTank Retrospective 10 Review

Ondertussen heb ik de retrospective 10 pinestone gekocht en hij is vandaag aangekomen.
        Eerste impressie is "WOW" dit is echt een goeie stevige tas van zeer goeie kwaliteit.
        enkele foto's voor de geïnteresseerden:

Deze tas is van canvas en ziet er daarom helemaal niet uit als een cameratas

Het is een zachte tas die niet voor overdreven veel bescherming zorgt of overdreven veel "padding".
        Dit heeft als voordeel dat de tas van vorm kan veranderen en aan je lichaam "kleeft"

De tas wordt gesloten met klittenband en omdat dit nogal veel lawaai kan maken heb je de optie
        om de klittenband af te sluiten zodat je de flap er gewoon over hangt en je
        makkelijk, snel en zonder veel lawaai aan je materiaal kan.

Dit is het materiaal die de tas probleemloos aan kan, er kan gerust nog een extra lens bij.
        En er zijn zoveel vershillende opbergvakken en met klittenband afsluitbare zakken dat er
        een heleboel andere kleinigheden in kwijt kunt

my flickr

Comment

mooi goed overzicht
          ziet er best handig uit.

D700/ 24-70/ 70-200/ 50 en flits (sb900?) ???
          das best ruim dan om de kleinste te zijn
          nikon stuff

Comment

Re: ThinkTank Retrospective 10 Review

Hmm, ik had toch liever wat padding gezien. Vind ik wat magertjes...
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
              mooi goed overzicht
              ziet er best handig uit.

D700/ 24-70/ 70-200/ 50 en flits (sb900?) ???
              das best ruim dan om de kleinste te zijn
              't is een sb800 om precies te zijn
              De tas is idd best wel ruim en ruimer of je zou denken eigenlijk en dat vind ik juist leuk.
              Als ik hem naast een lowepro Nova 3 zet ziet deze tas er niet veel groter uit maar hij is het wel
              my flickr

Comment

Re: ThinkTank Retrospective 10 Review

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Hmm, ik had toch liever wat padding gezien. Vind ik wat magertjes...
                Je moet de tas inderdaad niet kopen als je veel padding wilt maar ik vind het juist genoeg voor tas die ik ga gebruiken om mee rond te lopen.
                Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je de tas overal laat tegen slingeren maar een stootje hier of daar kan hij zeker wel aan...
                my flickr

Comment

@TS:

Is het mogelijk om de body met de 70/200 erop gemonteerd vlot in de tas te krijgen ?
                  Ik twijfel tussen de Retrospective 10 en de Retrospective 20 omwille van dit potentieel issue.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenM Bekijk bericht
                    @TS:

Is het mogelijk om de body met de 70/200 erop gemonteerd vlot in de tas te krijgen ?
                    Ik twijfel tussen de Retrospective 10 en de Retrospective 20 omwille van dit potentieel issue.
                    Ik heb er ook om getwijfeld maar uiteindelijk de 10 genomen.
                    Het is mogelijk om de 70-200 gemonteerd in de tas te steken en hij gaat ook nog gemakkelijk dicht.
                    Enkel bult hij dan vanboven een klein beetje uit, ik zal straks een foto nemen zodat het duidelijker wordt.
                    my flickr

Comment

op verzoek enkele foto's (iPhone) met de 70-200f2.8 op de camera;

my flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikon³ Bekijk bericht
                        op verzoek enkele foto's (iPhone) met de 70-200f2.8 op de camera;
                        Thanks !

Comment

Heb mij na lang twijfelen dan toch de Retrospective 20 aangeschaft. Ik heb al wel wat cameratassen gehad maar heb bij deze tas voor de eerste keer het gevoel dat deze écht voldoet aan mijn behoefte. Een mooie, low-profile tas, compact maar waar toch een D90 met batterijgrip en 70-200 op gemonteerd in kan, met dan nog eens een externe flash, een 24-70 en nog plaats zat voor accessoires. Een topper wat mij betreft.

Comment

Mag ik nog een verzoekje vragen? Zou je en foto van jezelf willen maken als je de tas om hebt? Ze lijkt me nogal diep te zijn, hoe ziet dat er uit? Ik heb vorig jaar zitten twijfelen, maar omdat die hier toen nergens leverbaar was heb ik ze toch niet gekocht.

Comment

Heb je er ook al eens een hele dag mee rondgelopen? Ik heb ook
                              getwijfeld over deze tas maar ben dan uiteindelijk voor de veel
                              lichtere Lowepro Nova 190 gegaan (wel niet geschikt voor body
                              met 70-200).
                              Nikon

Comment

Working...
                              X