Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mecablitz 58 AF-2 Sony of Sony HVL-F58AM??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mecablitz 58 AF-2 Sony of Sony HVL-F58AM??

Ik sta in tweestrijd; bedoeling is om hem als (veelzijdige) all-roundflitser te gebruiken op mijn Sony alfa 900. Prijsgewijs scheelt het niet zo enorm veel... Iemand een idee van pro en contras?

Re: Mecablitz 58 AF-2 Sony of Sony HVL-F58AM??

Ik ken de mecablitz niet echt, maar als ze evenveel kosten, waarom niet de F58?

Het innovatieve roterende systeem zou ik voor geen geld meer willen missen en je bent met de F58 ook zeker dat het volledig compatibel is en blijft in de toekomst (hoewel die topmodellen mecablitz firmware updatebaar zijn niet?)...

Niets mis met de mecablitz, maar in mijn ogen een "gewone" flits (dan kan je net zo goed een 2dehands F56 zoeken of zo)

Comment

Net hetzelfde gedacht hierover als Portmixus
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

De tweede reflector is een maar al te vaak onderschatte plus bij de Metz 58. En inderdaad is de firmware via USB vernieuwbaar.

Comment

De sonyversie 58-AF1 staat (stond?) bij foto rubens voor €199. Als ze nog een nikon hadden, had ik het wel geweten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
            De sonyversie 58-AF1 staat (stond?) bij foto rubens voor €199. Als ze nog een nikon hadden, had ik het wel geweten.
            ik ook !

Comment

Kan mij iemand heel kort het nut van die "2e reflector" uitleggen aub? In welke situaties is dat handig?

merci!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                Kan mij iemand heel kort het nut van die "2e reflector" uitleggen aub? In welke situaties is dat handig?

merci!
                Als je bouncet via een plafond, komt het licht van boven en heb je vaak neervallende schaduwen over bv de ogen. Dat 2de flitsertje vult dan die schaduws in en je krijgt dus een meer even belichting. Ik heb overigens pprima ervarinngen met de 48 en 58, werken prima samen met het nikon cls. Een nikon sb flitser aansturen kan je perfect met de metz en omgekeerd. Ik neem aan dat het voor sony dan ook wel goed zal werken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                  De sonyversie 58-AF1 staat (stond?) bij foto rubens voor €199.
                  Deze zijn uitverkocht dacht ik...
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Sony en 4/3 nog niet. Pentax ondertussen al wel, aldus de website: http://shop.fotorubens.be/winter-sale/sale-flashes

Comment

Staat nog vermeld, ja, maar bestel hem maar eens .

Comment

Aangezien het vrij dringend was ben ik vandaag maar even tot in Turnhout gereden, beide flashes getest en toch weer met de duurste van de twee thuisgekomen.....story of my life

De Sony flash werkt mijns inziens wat vlotter in bediening en zeker sneller (met dezelfde accus) in opladen maar in hoeverre mijn oordeel objectief is laat ik in het midden (vorige flashes de "36 en 56HS" van minolta met natuurlijk gelijkaardige interface...) Uiteindelijk moet ne mens kiezen niet?

btw aanbieding van af1 is zeer twijfelachtig, ze konden mij telefonisch geen zekerheid geven of en al helemaal niet wanneer; is ook niet echt zoals het zou moeten vind ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oxyopes Bekijk bericht
                          Aangezien het vrij dringend was ben ik vandaag maar even tot in Turnhout gereden, beide flashes getest en toch weer met de duurste van de twee thuisgekomen.....story of my life
                          proficiat!

Comment

Working...
                          X