Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera holster

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• camera holster

Ik zie veel discussies opstarten over draagtassen waaronder zelfs enkele met veel animo en humor. (draagtas voor dames).
    Ikzelf heb een lowepro 250 backpack. Een goede en ruime rugzak maar toch ben ik op zoek naar een andere oplossing. Ik heb een nikon D700 met 24/70mm lens. Een prachtige combinatie maar groot en zwaar. Regelmatig maak ik langere wandelingen met deze camera en wat ik het meest vervelend vind is de slingerbeweging van de camera als hij gedragen wordt met de gewone draagriem. Daarom dacht ik aan een tas type holster, die die camera tegen het lichaam aanhoudt, de slingerbeweging ongedaan maakt en toch een hoge toegankelijkheid biedt. (geen type think thank digital holster dit vind ik reeds te log) Ik heb heel wat zoekwerk gedaan op het internet maar kan slechts weinig vinden. Laatst heb ik bij cameranu in Urk de vraag gesteld aan een verkoper maar deze lachte dit wat smalend weg. "Gekke Belg".
    Nochtans zijn er zulke systemen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een holster die je te zien krijgt via deze link: http://www.holdslr.com/
    Zijn er mensen die ervaring hebben met een dergelijk systeem of die een mogelijk alternatief naar voren kunnen schuiven ? Het is dus echt de bedoeling om met slechts 1 camera en lens langere tijd rond te wandelen.
    Nikon D700 + nikkor 24-70 f/2.8G en nog mooie voornemens voor in de toekomst

Re: camera holster

Kijk eens naar het Spider systeem

http://www.spiderholster.com/

Dit gebruik ik om een D200 met 80-400 lens te dragen. In mijn ogen véél beter dan een BlackRapid strap.

Comment

wat dacht je hiervan (klik)

Service van fototools is in orde
      Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
      hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Bedankt voor de tips.
        De Sun Sniper lijkt een interessant systeem maar de camera hangt er bij te bengelen en dat lijkt me toch niet zo praktisch bij lange wandelingen of zie ik dit verkeerd ?
        De B-grip zou inderdaad meer aan de verwachtingen kunnen voldoen vooropgesteld dat dit systeem dan weer niet te vast op het lichaam zit en daardoor hinderlijk wordt bij het stappen.
        DE RS5 of 7 van Blackrapid zou me misschien wel kunnen bekoren maar ik vraag me af of dit systeem dan weer voldoende diefstalveilig is. (vb citytrips)
        Moeilijke bevalling, ik vrees dat het verschillende systemen uitproberen wordt.

Alain
        Nikon D700 + nikkor 24-70 f/2.8G en nog mooie voornemens voor in de toekomst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ALVANHE Bekijk bericht
          Bedankt voor de tips.
          De Sun Sniper lijkt een interessant systeem maar de camera hangt er bij te bengelen en dat lijkt me toch niet zo praktisch bij lange wandelingen of zie ik dit verkeerd ?
          De B-grip zou inderdaad meer aan de verwachtingen kunnen voldoen vooropgesteld dat dit systeem dan weer niet te vast op het lichaam zit en daardoor hinderlijk wordt bij het stappen.
          DE RS5 of 7 van Blackrapid zou me misschien wel kunnen bekoren maar ik vraag me af of dit systeem dan weer voldoende diefstalveilig is. (vb citytrips)
          Moeilijke bevalling, ik vrees dat het verschillende systemen uitproberen wordt.

Alain
          De Sun Sniper werkt feitelijk precies net zo als de RS5 van Blackrapid..... De Sun Sniper heeft dan weer een staaldraad erin geweven en is hiermee dus veiliger tegen diefstal. Beide systemen dragen zeer prettig en je camera bungelt juist niet zo erg met deze straps
          www.indetailfotografie.nl

Comment

Working...
          X