Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Nee, je hebt het juist. Dat heb ik al in het begin van deze (en andere) treads geschreven.
En hier wel een stuk goedkoper (zelfs met extra betalen voor levering, en op 1 week thuis geleverd) Ik heb er dan ook nog deze bijgekocht zodat je ook nog terug kan wisselen naar een 'normale' riem.
Trouwens, als je de BD riem hebt heb je enkel dit nodig. En is het prijsverschil minder, alleen vind je hier die andere verlengstukjes niet...
De 'Optech Utility Sling Strap clips' is goed aangekomen en werkt naar behoren. Echter zit ik nu met twee slingerende riempjes van het fototoestel naar de BDriem (die nodig zijn om de BDriem weer gewoon rond de nek te hangen.
dit kan opgelost worden kan dit opgevangen worden door die twee riempjes te vervangen door:
iemand enig idee waar die in Be of Ndl te bestellen zijn. Zoek me rot maar vind tot nu toe niks, en ik had die graag meegehad op 4juni op verlof.
tot nu toe vind ik ze dus enkel bij Optech USA......
Correcte prijs en bestelprocedure. Thuis geleverd op 2 dagen. Aanrader
Canon 7D, 1000D, G9, S95, Lumix DMC-FT1, Speedlite 580EX I & II, Benro C2691TB1
EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
EF 50mm f/1.4 USM, EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM
Op de newpro-europe.com website komt de strap £30 en bij FotoShop €15...
Waar zit het verschil?
als je dit bedoelt 'Optech Utility Sling Strap clips' bij fotoshop, dan heb je enkel de riempjes, en niet het nekgedeelte. als je het volledig neemt (Optech Utility Sling Strap zwart) dan zit je ook op 30 euro.
De 'Optech Utility Sling Strap clips' is goed aangekomen en werkt naar behoren. Echter zit ik nu met twee slingerende riempjes van het fototoestel naar de BDriem (die nodig zijn om de BDriem weer gewoon rond de nek te hangen.
dit kan opgelost worden kan dit opgevangen worden door die twee riempjes te vervangen door:
iemand enig idee waar die in Be of Ndl te bestellen zijn. Zoek me rot maar vind tot nu toe niks, en ik had die graag meegehad op 4juni op verlof.
tot nu toe vind ik ze dus enkel bij Optech USA......
Welke 2 connectoren heb je nog nodig? Die heb je toch al van de sling? en trouwens, die zitten ook bij de verlengstukken, dacht ik (ze staan toch in ieder geval bij op de foto van je laatste link)
Vandaag is dus mijn 'uni adaptor loop' van Optech toegekomen, en het werkt uitstekend nu. Heb dus de 2 connectorlintjes van de camera naar het BDstrap-nekgedeelte afgedaan. Die hingen nu toch maar te slingeren als ik de OPtech sling gebruikte. Maar met die adaptor loop kan ik met een paar klikken switchen tussen de traditionele nekhang van de camera, of gewoon de Optech utility sling gebruiken over de schouder. Bijkomend voordeel:de camera hangt met 2 bevestigingen vast in plaats met 1.
bovendien hangt je camera vast aan de speciaal daarvoor ontworpen draagriemring(en) ipv aan het statiefbevestigingspunt, waarvan nog geen enkele officiële bevestiging/garantie is geleverd dat de schroefdraad het gewicht aankan van pakweg 7D met grip, 70-200 2.8 IS II en 580 II ( = net geen 4 kg !). Als de draagriemring het laat afweten, kan je nog altijd Canon aanspreken...Better safe than sorry
Canon 7D, 1000D, G9, S95, Lumix DMC-FT1, Speedlite 580EX I & II, Benro C2691TB1
EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
EF 50mm f/1.4 USM, EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM
Comment