Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun Sniper draagriem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sun Sniper draagriem

Ik heb ook verschillende draag systemen uitgeprobeerd en alle bevallen me niet om verschillende redenen.
    De Cotton carrier zit gewoon niet lekker en trekt teveel bovendien te log en groot en bij warm weer zweet het ding.
    Ik heb ook de blackrapid Rs4 met drie verschillenden bevestigingen en twee haken.
    Ook deze riem zit niet echt lekker want ook deze trekt in je nek hij vangt wel het gewicht op van de camera maar op den duur trekt ie en schuurt ie in je nek.
    Dit hebben ze proberen op te lossen met de brad als extra optie het ziet er allemaal leuk uit op foto en youtube maar geheid dat dit ook trekt of schuift naar je oksel ik ga aan dit item dus geen geld meer uit geven.
    Verder zijn er wat probleempjes geweest met de Rs4 strap vooral met de bevestings haak
    deze is dus ook vervangen voor een nieuw model maar nog steeds is het schroefje niet betrouwbaar althans voor mij niet want ik hang er een canon 1D MKIV met 28-300 is aan en dat weegt wat.
    Ik had voor de veiligheid er een sleutelring door gedaan want als dat schroefje zou breken dat dan de opvang van de sleutelring daar was.
    Maar aangezien hij niet lekker draagt voor mij in mijn nek ligt ie na twee weken gebruikt te zijn nog nieuw naast de cotton carrier in de kast ongebruikt.
    De sunsniper heb ik geen ervaring mee maar ik zag dat ie geen bevestigings haak heeft en dat is al een voordeel.
    Ik gebruik gewoon weer de ouderwetse draagriemen maar dan een neoprene uitvoering.

Elmo
    Last edited by Elmo60; 30 januari 2011, 01:02. Reden: foutje in tekst

Comment

Ik heb me zo'n sun sniper aangeschaft. Wat een comfort. Had wel iets meer verwacht dan
      van mijn gewone draagriem, maar zoveel verschil. Een aanrader.

Comment

proficiat met je aankoop! veel plezier ermee
        nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          proficiat met je aankoop! veel plezier ermee
          Dank u wel. En ook alle mensen die me erbij geholpen hebben dit te beslissen. En alsof het
          weer het met me eens was, was het gisteren een prachtige dag. Ben naar de zee, op het
          strand gaan wandelen. Mijn 50D aan de sun sniper. Af en toe een fotootje trekken en dan
          maar laten hangen. Kilometers ver. Zonder me af te vragen waarom ik altijd met zo'n prul
          rond mijn nek rondloop. Een verademing. Gewoonweg super.

Comment

Verdorie, als ik dat zo lees ga'k me ook nog moeten laten bekeren..
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Ik heb me zo'n sun sniper aangeschaft. Wat een comfort. Had wel iets meer verwacht dan
              van mijn gewone draagriem, maar zoveel verschil. Een aanrader.
              Welk type heb je gekocht en waar? Ik heb nog altijd de knoop niet doorgehakt (tussen SunSniper en BlackRapid)
              Zit met een combo die wellicht nog zwaarder is dan de jouwe.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Welk type heb je gekocht en waar? Ik heb nog altijd de knoop niet doorgehakt (tussen SunSniper en BlackRapid)
                Allez, dan zal ik de aankoop van Lesc nog even afwachten.

Hier moet er een D700 + batterijgrip + 24-70 of 70-200 aankomen..
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik ben er speciaal voor naar Konijn in Turnhout gereden. 150 kilometer. Neen, eigenlijk
                  niet. Ik was speciaal gegaan om me de 85 1.8 te halen. Daar hing die Sun sniper overal,
                  voor zo'n 60 euro. En daar net zolang staan aan frunniken en bokken dat mijn vrouwtje
                  plots precies wist wat ik voor Valentijn wilde.
                  Het type ken ik niet. Bij mij hangt er de 50D met 17-55 2.8 aan. Maar ik zou er net zo
                  goed de 70-200 2.8 durven aanhangen.
                  Misschien dit berichtje eens laten lezen aan uw vrouw en daar het juiste gezicht bij op
                  zetten. Misschien krijgt u dan ook een Snipertje... of een draai rond uw oren.

Comment

Dank je, Doudeke. Een Snipertje zal er wel af mogen. Ik heb ze inderdaad in de winkel zien hangen, maar het vermelden van een ander type (die FKB niet zou hebben) of het voorstellen van een alternatief (Black Rapid) hoger in deze draad, hebben me een beetje doen twijfelen. Inderdaad: de 7D met de 70-200 f/2.8 IS is de combo die ik voor ogen heb, en die zeker qua gewicht de 50D+17-55 f/2.8 IS overtreft. Die strap van Canon gaat me nog eens wurgen.

Volgende keer dat je in de buurt bent, geef gerust een seintje. Ik woon op zo'n 10-15 min van FKB Turnhout.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Volgende keer dat je in de buurt bent, geef gerust een seintje. Ik woon op zo'n 10-15 min van FKB Turnhout.
                      Les, de volgende keer dat ik naar Konijn ga, mag u me ook altijd een seintje geven indien
                      u niet thuis bent. Er is wel een en ander bij waar ik spontaan van ga watertanden. Grapje.
                      Ik ben even oud als eerlijk. Zuivere koffie.
                      Maar ik vrees wel als ik daar in de buurt woonde dat ik me dan ook meer zou aanschaffen
                      dan mijn liefje voor lief zou nemen. Van de prijzen in Brugge kom je toch wat minder in
                      de verleiding. Bovendien heb je de zee op 15 minuten om te gaan afkoelen.
                      Zal zeker een seintje geven... en nu ga ik nog een beetje sniperen.

Comment

Ik heb aan een Sunsniper een D700 met 24-70 hangen.
                        Geen probleem.
                        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Allez, dan zal ik de aankoop van Lesc nog even afwachten.

Hier moet er een D700 + batterijgrip + 24-70 of 70-200 aankomen..
                          ik hang die combinatie geregeld aan m'n blackrapid riem... bij de 70-200 direct aan de lens...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik wil me ook zo'n draagriem aanschaffen binnenkort.

Ik twijfel nog tussen de sunsniper en de blackrapid.

Ik heb al meermaals gelezen dat de blackrapid meer draagcomfort zou bieden dan de sunsniper, dus gaat mijn voorkeur uit naar de blackrapid.

Vorige zomervakantie heb ik de sunsniper mogen lenen van een vriend, en ik heb hem dus al eens kunnen proberen. Deze was veel handiger dan de canon standaard draagriem natuurlijk. Maar ik had het probleem dat de camera niet goed achteraan op m'n heup bleef hangen, hij bengelde telkens terug naar voor. Misschien dat ik hem niet juist had hangen, of de lengte niet juist had afgesteld...

Ik zie wel net op een filmpje dat de blackrapid RS-7 zowel vooraan als achteraan kan vergrendeld worden, zodat hij niet ongewild kan verschuiven. (blijkbaar ben ik dan toch niet alleen die dit probleem had?).
                            http://www.blackrapid.com/product/camera-strap/rs-7/

Ik denk dat ik dus voor de blackrapid RS-7 wil gaan. Misschien wel een nadeel aan deze riem... Deze kan je vanachter met één klik losdoen blijkbaar; is dit niet gevaarlijk? Diefstal bvb? Andere riemen steken ze staaldraad in tegen het doorknippen, en deze kan je zo losklikken?

De riem zal vooral gebruikt worden met de 100-400 en (ooit) de 17-55. In combinatie met de 40D.
                            Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Comment

Dank je, Doudeke. Een Snipertje zal er wel af mogen. Ik heb ze inderdaad in de winkel zien hangen, maar het vermelden van een ander type (die FKB niet zou hebben) of het voorstellen van een alternatief (Black Rapid) hoger in deze draad, hebben me een beetje doen twijfelen.
                              En LesC? Al een beslissing genomen?
                              Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Comment

Nee... Gisterenavond met iemand op de club gesproken die een "dubbele Sun Sniper" heeft, waaraan ie twee combo's kan hangen. Is erg tevreden ervan.
                                Ik blijf aarzelen tussen de Sun Sniper en de Black Rapid, temeer dat ik graag eens Studio73 in Geel zou bezoeken. Voor de Sun Sniper kan ik bij FKB in Turnhout terecht. Iets dichter bij weliswaar, en vertrouwde grond.
                                Wordt vervolgd. (Eigenlijk pas nodig tegen een geplande reis in april; tot dan loop ik niet zo'n afstanden met een combo 7D + tele)

Comment

Working...
                                X