Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun Sniper draagriem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sun Sniper draagriem

Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
    Voor alle duidelijkheid : ik heb er zelf geen, maar voor wat het waard is hier een tip die ik "ergens" (ik weet echt niet meer waar) heb gelezen en die zowel een oplossing kan zijn voor het probleem van statiefgebruikers, als voor diegenen die de schroefkoppeling niet vertrouwen, als voor diegenen die ook lenzen met lenskragen of een body met een L-plate hebben.

Je gebruikt zowel op je body als op je lenskragen vast gemonteerde statiefplaatjes en je monteert een bijkomende klem op de schroef van de draagriem.
    Toestel/lens wordt dan met de gemonteerde statiefplaat in de klem van de draagriem bevestigd.
    Wil je jouw toestel/lens op een statief monteren dan koppel je de statiefplaat los van de klem van de draagriem en je zet je toestel/lens gewoon nu met de statiefplaat op de klem van het statief.
    De bevestiging van de schroef van de draagriem op de bijkomende klem kun je net zo hard vastzetten als je wil (bvb. met Locktite), dat moet toch nooit meer los kunnen (als je andere lenzen of body's hebt zet je daar dezelfde plaatjes onder als deze die in de klem passen).
    Het idee kwam wel van iemand die Arca-Swiss style klemmen en platen gebruikte zoals Really Right Stuff.

Ik vond het wel een brilliant idee. De enige bijkomende kost (voor statiefplaatgebruikers) is de extra klem om op de strap te monteren ...
    Ik heb enige moeite om mij te bedenken hoe die klem eruit zou moeten zien die aan de strap komt En trouwens, als zo'n klemsysteem er dan uit ziet zoals het RC2 systeem van Manfrotto dan zou ik daar véél minder vertrouwen in hebben dan gewoon rechtstreeks de schroef van de strap in de camera te draaien.

Ik heb sinds een tijdje zelf ook de Sun Sniper draagriem en deze bevalt mij super Ik heb nog geen enkele keer het idee gehad dat de schroef los komt van de camera dus volgens mij valt het allemaal wel mee.

Voor mijn Manfrotto RC2 plaatjes zit ik nog steeds te wachten op deze schroefjes van Black Rapid. Ik denk dat dit veel beter werkt. En wanneer je geen heilig vertrouwen in deze schroefjes hebt kun je altijd nog een beetje verwijderbare loctite (blauw?) gebruiken om het schroefje nog vaster te zetten.
    www.indetailfotografie.nl

Comment

haha, de mijne is toegekomen!!

eerste indruk: wa een verschil met de nikon strap op eender welke andere
      nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        haha, de mijne is toegekomen!!

eerste indruk: wa een verschil met de nikon strap op eender welke andere
        Je mag gerust wat gedetailleerder gaan hoor David
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          Je mag gerust wat gedetailleerder gaan hoor David
          is ook de planning!! dees weekend werk van maken!
          woensdag effe testen in de studio en van't weekend een wandelinsken ofzo!!

maar weet nu al dat die op de camera blijft!! super strap
          nikon stuff

Comment

Hier ook een overtuigd BlackRapid gebruiker. De Optech ligt -waarschijnlijk voor altijd- in de kast.
            https://waltertalboom.be-
            Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
              is ook de planning!! dees weekend werk van maken!
              woensdag effe testen in de studio en van't weekend een wandelinsken ofzo!!
              In de studio biedt de strap mijns inziens niet veel meerwaarde, behalve dan dat je Sun Sniper véél gemakkelijker kan afkoppelen dan een reguliere strap. (in m'n studio koppel ik de strap er dan ook vrijwel altijd af) Hét grote voordeel van deze strap is wanneer je hem buiten gebruikt tijdens wandelingen etc.

Comment

studio shoot staat gepland, dus ...
                nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Ik heb enige moeite om mij te bedenken hoe die klem eruit zou moeten zien die aan de strap komt ...
                  Dan moet dan iets zijn uit een van deze beide reeksen : http://reallyrightstuff.com/Items.as...CLAMPS&key=cat (sommige modellen hebben schroefdraad). Zelf zou ik hier eerder voor de draaiknop kiezen om te vermijden dat je aan de quick-release zou blijven haperen waardoor die open zou gaan.
                  Dergelijke klem moet in elk geval voldoende zijn om de lens/bodyplaat voldoende vast te klemmen want het is met eenzelfde klem dat de lens + body op de statiefkop worden vastgezet.
                  En de schroefdraad in zo'n klem is dezelfde als deze die op de strap zit, met dat verschil dat je deze muurvast kunt zetten.

Maar ik herhaal : zelf nog geen ervaring mee, enkel ergens gelezen en onthouden als mogelijks goede tip
                  Master the craft, and the art will follow.
                  Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                  http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Zou het geen oplossing kunnen zijn voor statiefgebruikers om die strap vast te maken aan een van de normale bevestigingsogen van de camera ?
                    Ben er namelijk ook over aan het nadenken om zo een riem aan te kopen; maar wil hem in geen geval aan de onderkant vastmaken ipv een statiefplaatje.
                    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                    Flickr____No place to be

Comment

Heeft er al iemand deze getest?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stiaanke Bekijk bericht
                        Heeft er al iemand deze getest?

http://www.foto-tip.pl/sklep/-p-1849.html
                        Nope. Maar lijkt wel héél sterk op die van BlackRapid.
                        Bij BlackRapid staat er een 'R' iplv. 'Q'.
                        Cheers, Ben

Comment

eerste indruk, sunsniper and blackrapid (ik heb ze allebei)

sunsniper ziet er mooist uit, verzorgd, degelijk maar...
                          blackrapid is comfortabeler (vooral soepeler op de schouder) en makkelijker los te koppelen...

edit: net ook eens de keuze laten maken door m'n echtgenote(fotografie leek)... gewoon op gevoel... welke is meer comfortabel? blackrapid wint... hands down...
                          Last edited by d_oracle; 25 januari 2011, 12:01.
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                            Zou het geen oplossing kunnen zijn voor statiefgebruikers om die strap vast te maken aan een van de normale bevestigingsogen van de camera ?
                            Ben er namelijk ook over aan het nadenken om zo een riem aan te kopen; maar wil hem in geen geval aan de onderkant vastmaken ipv een statiefplaatje.

Jij zou eens naar dit systeem kunnen kijken

Comment

iemand positieve en/of negatieve ervaringen met de b-grip te koop voor +/- 60€
                              Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Ik heb de Sniper Strap "The Pro" Steel & Bear versie of hoe ze er met een klein detail er in geslaagd zijn hun product visueel aantrekkelijker te maken en qua ergonomie en bedrijfszekerheid punten te scoren. Tot mijn grote verrassing kan je deze versie niet bij Konijn kopen waar ze enkel de "The one" of "The steel" hebben. 'k Heb de mijne dan maar bij Sunsniper direct gekocht. Netjes opgestuurd en wat een strap zeg
                                Ik heb nooit - ik herhaal nooit - een strap gehad op mijn toestel. Noch de originele noch anderen. Collega's stonden altijd vol ongeloof naar mij te kijken als ik rondliep met mijn toestel - noodgedwongen - in mijn handen. Nu ik echter meer in de studio werk en of strobistje speel had ik nood aan iets zoals de sniper. Wat een openbaring Nu kan ik gerust effe naar de spots / flashes / model lopen zonder mijn toestel te moeten neerleggen. Om een wandeling te maken
                                En 't mag gezegd, de "Steel & Bear" versie is duidelijk een verbetering tov de oudere versie. De combo ? Een D-700 met battery-pack met ofwel een 24-70 ofwel de 70-200. Die laatste is dan wel met lensbeugel.

Een enthousiaste gebruiker.

Tjerri

Comment

Working...
                                X