Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun Sniper draagriem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sun Sniper draagriem

    Doordat bij mij de bajonet aan de ring van het statiefplaatje bevestigd is kan deze de body niet raken, dus ook geen kans op beschadiging.

    Comment


    • Re: Sun Sniper draagriem

      Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
      Maar in de tas is er toch geen wrijving? Toch niet in die mate dat je krassen krijgt.
      Mijn tas ziet er van binnen zo uit. Ik denk dat de wrijving ontstaat op het moment dat ik de camera uit de tas trek....
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • Re: Sun Sniper draagriem

        Heb de ruzie met mijn Sun Sniper bijgelegd. Gisteren mijn 28 1.8 op de camera en dit alles
        aan de Sun Sniper. Ganse dag mee in Brugge rondgewandeld. Was soms zelfs vergeten dat
        ik mijn toestel bij had. Heerlijke combinatie.
        Ondanks de drukte.Maar met zo'n klein lensje als de 28 1.8 (in vergelijking met de 17-55)
        is dit geen enkel probleem en nooit storend. Ik weet nu al wat ik mee zal nemen op vakan-
        tie. Ik weet wel nog niet waar naartoe. Maar wel al met wat. Dat is ook belangrijk.
        De 50D, 28 1.8 + 85 1.8 en de Sun sniper. Zo licht en fijn dat ik wellicht de LX5 zal thuisla-
        ten. Bij de kat.

        Comment


        • Re: Sun Sniper draagriem

          Gisteren naar Oostende geweest. Daar kun je tenminste gratis een fiets krijgen voor een
          dag. Ideaal dus om eens te proberen of die combinatie fiets/Sun sniper deugt. In het begin
          was het best moeilijk.
          Dat rammelen, of hobbelen, en zo.
          Ik heb dan mijn broeksriem afgedaan en rond mijn middel met de Sun sniper gedragen. Zo
          hangt hij muisstil en voel je nauwelijks dat je een camera bij hebt. Al ben je wel een paar
          fracties minder schietklaar. Maar om mee te fietsen: zalig.

          Comment


          • Re: Sun Sniper draagriem

            Toch maar de uitbreiding voor het OP/TECH ssyteem gekocht, bevalt prima. Bevestigd aan de plaats waar de camera hoort gedragen te worden, niet in de weg van statiefplaatjes, mogelijkheid om toch nog de traditionele draagriem te gebruiken idien gewenst. Kortom: als de draagriem van BD zelfs een OP/TECH is en je kan dat flexibel aanpassen, dan wint iedereen toch zeker.
            Nu alleen nog de Connector Extensions (6.95$) vinden in ene shop die ze goedkoop in een omslag propt, en ik ben gesteld.

            UPDATE: toch een firma in de UK gevonden die aanvaardbare verzendingskosten hanteert, voor 13€ gesteld, verzending en extensions.
            Last edited by Zappa; 26 maart 2011, 07:25.

            Comment


            • Re: Sun Sniper draagriem

              Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
              Toch maar de uitbreiding voor het OP/TECH ssyteem gekocht, bevalt prima. Bevestigd aan de plaats waar de camera hoort gedragen te worden, niet in de weg van statiefplaatjes, mogelijkheid om toch nog de traditionele draagriem te gebruiken idien gewenst. Kortom: als de draagriem van BD zelfs een OP/TECH is en je kan dat flexibel aanpassen, dan wint iedereen toch zeker.
              Nu alleen nog de Connector Extensions (6.95$) vinden in ene shop die ze goedkoop in een omslag propt, en ik ben gesteld.

              UPDATE: toch een firma in de UK gevonden die aanvaardbare verzendingskosten hanteert, voor 13€ gesteld, verzending en extensions.
              Heb je toevallig een link naar het product? Of een foto van je huidige config?
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • Re: Sun Sniper draagriem

                Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Heb je toevallig een link naar het product? Of een foto van je huidige config?
                Ik had al de Op/Tech PRO strap, daarvan kan je dus het zachte nek-gedeelte afklikken en op een utility strap klikken.
                The Utility Series consists of (4) different options that address most carrying needs and preferred set-ups. The assortment includes the Utility Strap, Utility Sling, Utility Sling - Quick Adjust and the Utility Sling - Duo.

                Het mooie is dat er twee haakjes zijn, een camera zonder grip gebruikt er eentje, en heeft er eentje vrij voor een lens in een pouch bvb., Een camera met grip gebruikt ze alletwee.
                Daar heb ik dan de extensions bij moeten bestellen, want de utility strap komt met korte bevestigingen, die zitten ook veel minder in de weg aan de camera. Maar tussen het nekstuk en de bevestigingen aan de camera heb je dus extensions nodig.
                Add extra length to an OP//TECH strap with the Extension Connectors. The Quick Disconnects snap into place in an instant to modify sizing or camera position and work great with Uni-Loop Connectors for a creating a standard-length strap. An additional security tether can also be fashioned for those photographers who normally only have one connection point.


                Voor de duidelijkheid, dit zijn de korte bevestigingen aan de camera : http://optechusa.com/uni-loop.html die samen met de Utility strap geleverd worden.

                Comment


                • Re: Sun Sniper draagriem

                  Gisteren mijn Black Rapid R7 opgehaald in Geel bij Studio 73. Wat een mooie zaak wordt dit.
                  Meteen eens mijn /d en 70-200mm f2.8 aangehangen.
                  Wat een fijn gevoel. nooit meer na een lange dag lopen een stijve nek.
                  Canon 7D, Canon 40D, EFS17-85 mm f4-5.6 IS USM ; EF70-200 mm f2.8L IS USM ; EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM ; Speedlite 580 EX II

                  Comment


                  • Re: Sun Sniper draagriem

                    Als ik het goed begrijp dan is zo'n Op/Tech pro een beetje hetzelfde systeem: camera net-
                    jes over de schouder, gebruiksvriendelijk en schietklaar?
                    Maar dat je dit veilig kunt gebruiken met een grip?

                    Comment


                    • Re: Sun Sniper draagriem

                      De camera wordt bij OP/TECH (dezelfde riem als de BD riem trouwens, en smugsmug) via de daartoe voorziene bevestigingsplaatsen vastgemaakt. In het geval van een grip op twee plaatsen, want een grip heeft ook zo'n metalen oog.

                      Comment


                      • Re: Sun Sniper draagriem

                        Mischien een oplossing voor het "doudeke" probleem, ik gebruik de Black Rapid RS5, en heb mijn 300s gezekerd met een stukje visdraad vanaf de de glijbeugel naar de gewone strapbevestiging met een visserknoop gebruikt bij het bevestigen van de haak,als daar een kabeljauw van 6kg plus lood en trekkracht van de vis aan kan,dan valt mijn gerief zeker niet tegen de keien,fwiw, mvg guido (tekeningen van de vissersknoop http://www.encyclopeche.com/nl/technoeu.htm)
                        https://ggpics.be/

                        Comment


                        • Re: Sun Sniper draagriem

                          Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                          De camera wordt bij OP/TECH (dezelfde riem als de BD riem trouwens, en smugsmug) via de daartoe voorziene bevestigingsplaatsen vastgemaakt. In het geval van een grip op twee plaatsen, want een grip heeft ook zo'n metalen oog.
                          Dank u wel. Zal dit zeker eens van naderbij bekijken. Al ben ik wel tevreden over de Sun
                          Sniper, ik vind het jammer dat ik hem niet samen met grip kan gebruiken....

                          Comment


                          • Re: Sun Sniper draagriem

                            Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                            Mischien een oplossing voor het "doudeke" probleem, ik gebruik de Black Rapid RS5, en heb mijn 300s gezekerd met een stukje visdraad vanaf de de glijbeugel naar de gewone strapbevestiging met een visserknoop gebruikt bij het bevestigen van de haak,als daar een kabeljauw van 6kg plus lood en trekkracht van de vis aan kan,dan valt mijn gerief zeker niet tegen de keien,fwiw, mvg guido (tekeningen van de vissersknoop http://www.encyclopeche.com/nl/technoeu.htm)
                            heb je daar een foto van?
                            nikon stuff

                            Comment


                            • Re: Sun Sniper draagriem

                              Neen ik heb daar geen foto van,maar ik kan u wel een detail geven,in de volgorde van.
                              Aan de originele strap bevesteging van de camera een kleine sleutelring,dan de visdraad ongeveer 15cm van een 1/2 mm dikte=trekkracht in mijn geval 50kg met de aanvalsknoop dat is een knoop die loodrecht op ring staat en zichzelf vast trekt wanneer er gewicht aan komt,dan aan een lichte maar sterke karabijnhaak,berbeklimmersuitrusting ( decatlon) met dezelfde knoop,karbijnhaak aan het oog waar de strapdoorloopt en klaar.
                              Dit alles hinderd in geen enkele beweging.En als de camera van de strap is hangt de visdraad en karabijnhaak langs de zijde van de camera bv op een statief.Alleen in de tas een beetje opletten,maar dat is de gewone zorg vind ik.mvg guido
                              https://ggpics.be/

                              Comment


                              • Re: Sun Sniper draagriem

                                Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                                Neen ik heb daar geen foto van,maar ik kan u wel een detail geven,in de volgorde van...
                                Ik heb u website eens bekeken. Daar staan leuke foto's op... misschien er toch eentje bij
                                doen van uw verhaal. Ik denk dat dit veel duidelijk zal maken. Dank u bij voorbaat.

                                Comment

                                Working...
                                X