Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD naar CF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SD naar CF

Beste forumleden,

Graag had ik wil weten wat jullie aanraden als SD-converter naar CF.
    Ik zou dit nemen, omdat mijn Mac enkel een SD-ingang heeft, en dan zou ik niet altijd zo'n kaartenlezer moeten meenemen (die 1. vaak vergeten word, en 2. snel kapot gaat heb ik al gemerkt.).

Of zijn jullie hier toch geen voorstander van door eventuele vertraging van de foto's?? (ik zal werken met een D700, altijd in RAW). Zo ja, toch met een kaartenlezer werken? Welke zijn dan tenminste goeie, maar toch niet te duur?

Dank bij voorbaat!!

Groetjes,
    Jasper

Re: SD naar CF

Een kaartlezer is de beste oplossing, trouwens je ingang SD op de mac is toch ook een kaartlezer, alleen zit die van binnen. Kaartlezers zijn nu de dag van vandaag helemaal niet duur, als je graag een snelle wenst moet je is opzoek gaan naar een Lexar op firewire, de andere hebben een USB 2 en daar doe ik het ook mee, zelfs voor de RAW bestanden van mijn 5D MII .

MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Als je op verplaatsing werkt dan kan je de D700 toch ook aansluiten op de laptop?
      (Ik vermoed toch dat het over een laptop gaat, omdat je het hebt over meenemen?)

Ik gebruik altijd een kaarlezer, maar dan wel eentje waar alleen maar CF-kaartjes in passen. In mijn computer zit een kaartlezer, maar daar gaat het CF-kaartje niet zo ver in, dan is de kans groter dat het scheef komt zitten en dat de pinnetjes omgeplooid worden. Let er dus op dat je altijd een CF-kaartlezer gebruikt waar het kaartje diep in gaat voor het contact maakt.
      De kaartlezer die ik gebruik is een Sandisk Image mate CF model SDDR-19, ondertussen al wat verouderd, er zullen wel snellere te koop zijn.

De SD-kaartjes steek ik wel rechtstreeks in de kaartlezer van de PC, daar kan niet zoveel mee mislopen (er kunnen geen pinnetjes omgeplooid worden, het zijn vlakjes die contact geven).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Zie: http://www.wired.com/gadgetlab/2009/...eded-solution/

met oa:
        This is NONSENSE talking about speeds !!! Absolute LIE !!!

I bought a CR-7000 and...

my Apacer SDHC 16GB class6 card minimum Data Transfer Speed must be 6MB/sec, and with SD to CF adapter write speed was 695 kbytes/second, transfer speed about 725 kbytes/sec !!!!!

the same SDHC card in laptop's SD card reader slot works with the 2311 kbytes/sec write speed and about 2557 kbytes/sek transfer speed.

these adapters could work only on DSLR only
        Dat lijkt me toch echt te traag voor 12MP raw bestanden relatief vlot weg te schrijven. Op zich heb je wek je buffer, maar als die vol is, is het ook gedaan.

Ik heb overigens mijn kaartlezer met velcro aan mijn laptop bevestigd en gaat al enkele jaartjes mee.

Comment

Working...
        X