Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies Lowepro Flipside 200 rugzak

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• advies Lowepro Flipside 200 rugzak

hallo,

sinds kort heb ik een Nikon D90 en nu is mijn Tamrac Velocity 6x niet meer groot genoeg om de camera er makkelijk en "snel" in en uit te krijgen.
    Mijn metz 36 flits past er al helemaal niet meer bij en de 35mm f1.8 gaat er met moeite ergens onderin nog net bij. Op de D90 zit dan een 18-105 van Nikon gemonteerd.

Nu ben ik dus opzoek naar een andere rugzak. De Velocity bevalt me opzich wel erg goed, maar toch zou ik meer een "echte" rugzak willen, dat ziet er in mijn ogen minder aantrekkelijk uit om gestolen te worden, en de zak ziet er opzich aantrekkelijk uit.

Nu is mijn oog gevallen op de Lowepro Flipside 200. Lijkt mij een leuk rugzakje, met sluiting op de rug.

Heeft iemand ervaring met deze rugzak?
    Gaat daar het bovengenoemde materiaal in passen???
    Is het handig om de sluiting op de rug te hebben???

Alvast bedankt voor de info!

Tom
    Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

Re: advies Lowepro Flipside 200 rugzak

Ik heb de Flipside 300 gekozen omdat ik de 200 wat klein vond, beter direkt een iets groter model kiezen vind ik, je weet nooit wat je nog bijkoopt van lenzen
    Wou eerst de slingshot kopen, op de promovideo van Lowepro ziet dat er een handig model uit maar ik heb hem geprobeerd en in de praktijk vond ik het toch niet zo handig.
    Voordeel van de Flipside is dat je materiaal 100% veilig zit, nadeel: als je iets wil nemen moet je telkens de rugzak afdoen om hem te openen.
    Voor de rest: zeer degelijke kwaliteit.
    7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

Comment

Als je echt wil weten of het er comfortabel in past (dat is voor iedereen wel anders denk ik - zelf heb ik liefst nog wat ruimte over) ga je best naar een grote degelijke fotozaak à la Art & Craft, Foto Rubens/Studio 73, enz .

Die Flipsides zijn inderdaad prima rugzakken . Alleen spijtig dat er geen groter model dan de 400 AW is .
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

morgen spring ik wss eens binnen bij konijn, ik kom daar ongeveer dagelijks langs, dus dan is binnenspringen geen probleem denk ik zo...
        Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

Comment

Niet op site kopen, proberen (en ook kopen) in een echte winkel is aangewezen.

Ik vind de flipside een prachtig stuk materiaal, lekker compact en niet breed.
          Ideaal als je bv. wil wandelen of zelfs fietsen.
          Doordat de rits tegen de rug zit ben je zeker dat je materiaal vergrendeld zit.
          Daardoor ook ideaal in stadsomgeving (diefstal).
          Enig écht minpunt (en zeker in de 200-reeks) is dat de tas bijzonder weinig extra ruimte heeft voor ander materiaal, als ik het goed voorheb, één klein compartiment boven, net genoeg voor portefeuille en gsm. Je moet natuurlijk ook telkens uw tas afhalen om aan het materiaal te kunnen, maar dat vind ik niet echt een nadeel voor elke niet slingshot-tas.

Ik heb mezelf een Lowepro Fastpack 200 gekocht omdat ik hier in de bovencompartiment nog een regenjas of lichte picnic kan stoppen, maar een flipside staat op mijn verlanglijst. De Fastpack is ruimer en handiger, maar lomper dan de flipside.
          Last edited by JuLi; 12 januari 2011, 23:07.
          There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
          | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Lumix GX80 | Laowa 10 | PL 15 1.7 | OLY 25 1.8 | PL 42,5 1.7 | Sigma 60 2.8 | PL 14-140 | PL 100-300 |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterf1 Bekijk bericht
            nadeel: als je iets wil nemen moet je telkens de rugzak afdoen om hem te openen.
            Ik heb al een tijdje de Flipside 400, en die moet je niet neerzetten om er iets uit te halen. je kan hem - met de brede heupriem nog om - naar voor draaien en openen. Niet zo snel en handig als een sling, maar echt neerzetten hoeft dus niet. Ik dacht dat dit bij de 200 en 300 ook zo is??? De 400 heeft wel een bredere heupriem en draagt echt wel comfortabel.
            It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

Comment

Ook ik ben fan van de Flipsides ... Neem zeker ook het grootste model, de 400, in je overweging mee: meer ruimte voor fotospullen (je kan jaren vooruit), ook een vak voor een regenjasje, all weather cover en een voorziening om een statief mee te nemen. Het prijsverschil is niet zo groot, en in de praktijk is het verschil in gewicht voor mij nauwelijks een issue (mogelijk door de bredere/comfortabelere draagriemen).

Slim kopen is vooruitzien ....
              Last edited by hapa; 12 januari 2011, 16:02.

Comment

Ik heb de Lowepro flipside 200 een tijdje kunnen uittesten.
                Persoonlijk vond ik deze een beetje te klein. Echt comfortabel vond ik deze ook niet zitten. Het blijft er ook nog steeds uitzien als een echte fotorugzak.

Na lang zoeken ben ik uitgekomen bij de F-stop Loka. Het was niet eenvoudig om hem tot hier te krijgen, maar 't was de moeite waard. Ondertussen is die bij Studio73 te verkrijgen dacht ik. Misschien toch eens de moeite nemen om deze ook te bekijken. Het zou wel kunnen dat die iets te groot is voor je vereisten. Een dezer ben ik nog van plan om er een uitgebreide review van te schrijven. Je al een mooie review vinden op de website van Dan Carr: http://dancarrphotography.com

Anyway, een sluiting langs de rug-zijde is een aanrader.
                Grootste voordelen (voor mij):
                • Je hoeft de rugzak niet volledig neer te zetten om aan je materiaal te kunnen. Gewoon de rugzak met de waist-straps gesloten rond je middel draaien, en je hebt comfortabele toegang tot het camera-compartiment.
                • Als je de rugzak toch neerzet, dan plaats je deze met de buitenkant op de grond, niet met de kant die tegen je rug komt. Bij regen/sneeuw/modder is dit heel handig, want de rug-zijde en schouder-straps zijn nog proper dan, en je eigen rug blijft het ook.
                • Veiligheid. Omstaanders hebben geen eenvoudige toegang tot het camera compartiment.

Groeten,
                S.
                Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

Comment

Ik heb ook de flipside 300 gekocht... en heb er mijn spullen in... maar heb geen plaats meer over.
                  Wat ik er in heb zitten:
                  Camera canon 500d, kleine lens 18-55, grotere lens 55-250, externe flits, reiniging borstel, geheugenkaartjes, 2 zonnekappen en videocamera.
                  Hiermee zit de rugzak volledig vol... eigenlijk dacht ik ook dat er meer plaats in was.

Je kan de rugzak van 1 schouder doen en dan ronddraaien om je heup... je moet de rugzak dan niet volledig afdoen.
                  Dit is praktisch omdat je hierdoor snel aan je materiaal kan.
                  CANON 500D EF-S 18-55mm IS EF-S 55-250mm IS Canon EF 50mm F/1.8 II speedlite 430 EX II

Comment

Kopen van op een website zal ik nooit doen, ik moet m "gevoeld" hebben

Vandaag op de terugweg van mn werk ff bij Konijnenberg gestopt.
                    en de Flipside 200, 300 en 400 eens goed bekeken, ook heb ik erkele andere rugzakken bekeken.
                    De Flipside lijkt mij dan toch wel de gemakkelijkste. Heb daar ff me de verkoopster gebabbeld en die raadde me uiteindelijk de 200 aan.
                    De 300 en 400 zijn wel groter, maar ik vind t ni nodig om n grotere te hebben, mijn spullen gaan er makkelijk in.
                    Ik ga er dadelijk mijn spulletjes even goed induwen en dan kan ie zaterdag meteen mee naar t autosalon, dan kan ik daar eens kijken of het ne makkelijke is.

Hartelijk bedankt voor het aankoop advies, zo te zien is erg veel volk tevreden van de Flipside., Hopelijk ik ook

Comment

Working...
                    X