Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits voor Sony a200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flits voor Sony a200

Hallo allemaal,
    Ik ben op zoek naar een degelijke flits voor mijn Sony a200, maar ik weet totaal niet op wat ik moet letten of wat redelijke prijzen zijn. Ik zou de flitser vooral willen gebruiken voor situaties binnenshuis zoals familiefeestjes en dergelijke. Dat soort gelegenheden frustreert me altijd mateloos omdat mijn foto's ofwel te donker/bewogen zijn zonder flits, ofwel veel te sterk belicht overkomen met de ingebouwde flits. :s
    Alle advies is welkom!
    Groeten,
    Nicolas

Re: Flits voor Sony a200

Ikzelf heb een Sony HVL-F42 en ik ben zéér tevreden van!

Mocht je er iets meer of iets minder geld willen aanhangen kun je altijd eens kijken naar de F56 of F36
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Comment

wow, snelle reactie!
      ok, bedankt ik zal ze eens bestuderen...nog algemene tips misschien? dingen waar ik op moet letten als ik tweedehands wil aanschaffen ofzo?
      Grtz

Comment

ik heb totaal geen ervaring met 2de hands aankopen, daar kan ik je niet mee helpen
        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
        500px

Comment

De Sony HVL-F42AM is een zeer degelijke flits en kun je mits enig zoekwerk nieuw vinden voor ca 200-220; de iets oudere HVL-F36AM is zeker ook de moeite en vind je soms hier, op eBay of Kapaza: tweedehands is 110-125 een gangbare prijs voor een perfect exemplaar - de Minolta 3600HS is in wezen dezelfde flits maar dus iets ouder.
          Het topmodel is de HVL-F58AM; de oudere HVL-F56AM duikt regelmatig tweedehands op.
          De HVL-F20AM is een kleine handige flits, niets spectaculair maar toch stukken beter dan de ingebouwde flits (en je kan bouncen) en goed bruikbaar in kleinere kamers (thuis bv.)

Waar moet je op letten? Aan een flits kan niet zoveel fout gaan: ziet hij er nog goed uit, werkt hij nog, is het deurtje voor de batterijen ok, andere klepjes; toebehoren meegeleverd (voet, groothoekadapter, opbergtas...)
          Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Niet veel meer aan toe te voegen...

Eentje misschien nog vermelden: een Minolta 2500D werkt ook perfect.
            Iets minder krachtig dan 3600D/F36, maar wel heel betrouwbaar ook en normaal helemaal niet duur. Voor rond de €75 heb je er zeker eentje.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ook niet veel aan toe te voegen tenzij:

De 2500D en de F20AM kunnen niet draadloos flitsen...toch klein gemis!

Je beste shot op een goedkope, deftige flits is de 3600HS (100euro en geen euro meer)of F36AM.
              Wil je ineens "goed", maar niet overdreven duur, dan is de F42AM ideaal!

ps: bij deze "betere" flitsen zien of er zeker een voetje bijzit. De rest is bijzaak

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                De Sony HVL-F42AM is een zeer degelijke flits en kun je mits enig zoekwerk nieuw vinden voor ca 200-220;
                Ik heb de mijne vorig jaar op Schiphol gekocht voor 190 euro. Al direct in kosten en mn reis moest nog beginnen
                500px

Comment

Ik heb onlangs een Metz 50-AF1 gekocht. Goedkoper dan de Sony variant en krachtiger. Kan niet vergelijken met andere flitsers maar hij doet zijn werk naar behoren.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Heb de HVL-F42AM via marktplaats.nl 2de hands voor een 190 euro gekocht en moet zeggen dat hij zeer perfect werkt.
                    Vind deze site en de service zeer goed. Heb reeds verscheidene zaken gekocht en nog nooit problemen gehad.
                    Grtjs

Comment

Foto rubens heeft de metz 58 AF-1 voor sony voor een spotprijs van €249, media markt vraagt daar €369 voor. Als je veel flits wil, zou ik die halen.

Comment

Working...
                      X