Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eizo FX2431 wide gamut monitor: probleem met analoge ingang

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eizo FX2431 wide gamut monitor: probleem met analoge ingang

Ik ben een nieuwe Eizo monitor gaan halen en ik heb een probleem met de analoge (D-sub/VGA) ingang: bij de digitale DVI-ingang stuurt de monitor een signaal naar de computer voor de juiste gegevens en Windows 7 verandert dan direct de resolutie naar de optimale 1920x1200 (dankzij EDID). Het probleem is echter de analoge ingang: mijn andere PC stuurt het signaal door via de VGA-kabel en ik krijg het scherm met geen mogelijkheid goed. Ik heb ondertussen het scherm-bestand zodanig kunnen veranderen dat hij weliswaar die 1920x1200 weergeeft, maar het beeld is in elkaar gedrukt.

Het programma Powerstrip geeft je de mogelijkheid om het signaal te tweaken, maar daar krijg ik het ook niet mee goed. Ik heb het Eizo inf-bestand geďnstalleerd voor de analoge aansluiting, maar dit geeft geen verbetering. Het betreft een ATI HD4670 Radeon videokaart die het signaal analoog doorstuurt.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Re: Eizo FX2431 wide gamut monitor: probleem met analoge ingang

Probeer eens te bellen met Eizo, in Diegem zitten zij, denk ik. Ik had vorig jaar ook een probleempje met een kabel en ze hebben zeer goed geholpen en onmiddelijk een nieuwe geleverd. Zeer tevreden van hun service!

Comment

heb hetzelfde (erg fijne) scherm, en net even gekeken hoe ik het aansluit maar beide computers die er aan zitten gaan via dvi. Zal effe kijken of ik nog een vga kabel heb en die dan aansluiten. Kijken of ik hetzelfde probleem krijg.
      | Mijn nieuwe website met foto's |

Comment

Probleem ondertussen kunnen achterhalen: de vga-kabel die ik had (5 meter) was van een oudere generatie die geen EDID doorgaf. Blijkbaar stuurt Eizo een speciaal signaal naar de computer via de vga-kabel naar de videokaart om de juiste resolutie door te geven.

Aangezien mijn hoofdcomputer dicht bij het scherm staat en de andere (oorspronkelijk VGA met lange kabel) heb bij de hoofdcomputer de standaard geleverde speciale vga-kabel gebruikt en de oude lange vga-kabel ga ik vervangen door een lange DVI-I kabel. Nu sluit ik de hoofdcomputer aan met de korte Eizo vga-kabel en de resolutie is direct goed en de computer herkende automatisch dat het een Eizo FX2431 was.
        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Cool Blij dat het opgelost is!
          | Mijn nieuwe website met foto's |

Comment

Working...
          X