Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat vind je van dit statief ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wat vind je van dit statief ?

Ik ben een echte leek op het vlak van statieven. Ik ken iemand die een manfrottostatief verkoopt type #055C, met een 029 3-way balhoofd.
    Hij wil hem mij het totaal verkopen voor 250 euro.
    Nu is mijn vraag : is dit een prachtstatief of ben ik goedkoper gediend door een nieuw exemplaar aan te kopen ?

Bedankt voor je reactie !

Re: wat vind je van dit statief ?

De poten van een dergelijk statief worden vastgezet met klemmen. Deze klemmen worden zwakker met de tijd. Ik zou nagaan of de poten dus niet 'zakken' door het gewicht van de camera.

-m-
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

je moet jezelf even afvragen wat je precies met een statief wil gaan doen en wat voor eisen je eraan wil gaan stellen, je kunt nl voor normaal dagelijks gebruik voor 150 euro al een prima nieuw statief kopen van Manfrotto.
      Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

ik heb enkele maanden geleden bij fotorubens volgende gekocht:

Manfrotto 496RC2 Compact Ball Head + Quick Release
        Manfrotto 200PL-1/4 Reserve Snelkoppelingsplaatje
        Manfrotto 055XPROB Pro Statief Zwart

Geleverd en al voor : 245euro

Dit statief gaat mij perfect voor mijn D300+batterij grip + 70-200 Sigma of mijn 18-200 nikon
        Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
        Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

Comment

Mijn twijfel wordt dus nog twijfelachtiger. Wellicht zal ik er voor kiezen om een nieuw statief voor een lagere prijs te kopen. Het is nu niet dat ik de professional wil uithangen.

Comment

1) waarvoor ga je een statief gebruiken ? Hiking, studio, sport...
            2) wat zijn je grootste telelenzen ?

Bij statieven is goedkoop op lange termijn duurkoop...
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              Bij statieven is goedkoop op lange termijn duurkoop...
              Dit is een belangrijke zin die ik spijtig genoeg aan den lijve heb ondervonden...

Mijn eerste statief was een el-cheapo ding dat bij wijze van spreken al begon te bewegen als je er op ademde. Resultaat: zo snel mogelijk terug verkocht. Tweede statief was een Manfrotto (kan het model niet meer herinneren), maar newbie dat ik was had ik de maximale draagkracht veel te laag gekozen. Theoretisch was het nog net binnen de limiet, maar in de praktijk toch niet stabiel genoeg. Na teveel ergernissen dit statief na een jaartje ofzo terug verkocht. Uiteindelijk bezit ik nu al enkele jaren met een Gitzo GT3530S in combinatie met een Markins M10 balhoofd en 200% tevreden van, dit statief staat als een huis.

Toegegeven, het is een enorm bedrag dat naar het Gitzo statief is gegaan, zeker als hobby. Maar mocht ik terug moeten herbeginnen kocht ik hem meteen. Zonder de eerste 2 miskopen.
              Ik zeg zeker niet dat Manfrotto slecht is, want uiteindelijk het was mijn eigen fout dat ik een te licht statief heb gekocht. Ik kon evengoed terug een Manfrotto hebben gekocht met een hogere max draagkracht. Het was eerder uit frustratie dat ik had beslist om deze keer (derde keer, goeie keer ) een topstatief (volgens de vele reviews) te kopen en heb er dan ook voor gespaard.
              *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kevinpetit Bekijk bericht
                Dit is een belangrijke zin die ik spijtig genoeg aan den lijve heb ondervonden...

Mijn eerste statief was een el-cheapo ding dat bij wijze van spreken al begon te bewegen als je er op ademde. Resultaat: zo snel mogelijk terug verkocht. Tweede statief was een Manfrotto (kan het model niet meer herinneren), maar newbie dat ik was had ik de maximale draagkracht veel te laag gekozen. Theoretisch was het nog net binnen de limiet, maar in de praktijk toch niet stabiel genoeg. Na teveel ergernissen dit statief na een jaartje ofzo terug verkocht. Uiteindelijk bezit ik nu al enkele jaren met een Gitzo GT3530S in combinatie met een Markins M10 balhoofd en 200% tevreden van, dit statief staat als een huis.

Toegegeven, het is een enorm bedrag dat naar het Gitzo statief is gegaan, zeker als hobby. Maar mocht ik terug moeten herbeginnen kocht ik hem meteen. Zonder de eerste 2 miskopen.
                Ik zeg zeker niet dat Manfrotto slecht is, want uiteindelijk het was mijn eigen fout dat ik een te licht statief heb gekocht. Ik kon evengoed terug een Manfrotto hebben gekocht met een hogere max draagkracht. Het was eerder uit frustratie dat ik had beslist om deze keer (derde keer, goeie keer ) een topstatief (volgens de vele reviews) te kopen en heb er dan ook voor gespaard.
                Het gekende verhaal dat bijna iedereen zich 3 statieven koopt .
                Ik ben zelf aan mijn 2de maar als ik ooit mijn droomlens heb gekocht (500mm f4 ) zal ik ook mogen uitkijken naar een Gitzo.
                Ik heb ook een tweede balhoofd gekocht en gekozen op aanraden van Leopard voor een Arca Swiss, man, is dat een juweeltje. Het ging tss deze of de Markins zoals Kevin heeft gekocht en beiden zijn heel goede koppen.
                Verder een schommelkop gekocht van Hans Bouwmeester via Camera Tools.
                Of je nu pro of een amateurke (zoals ik) bent, beknibbel niet op een statief. Het is het allemaal niet waard goedkoop te gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  .
                  Ik niet....
                  Ik kocht een paar jaar geleden een oude , solide Velbon voor 10€ bij een kringloopwinkel en tevreden ermee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                    Ik niet....
                    Ik kocht een paar jaar geleden een oude , solide Velbon voor 10€ bij een kringloopwinkel en tevreden ermee.
                    Laat ons eerlijk zijn, in al je posts ben je anders dan anderen toch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      Ik ben zelf aan mijn 2de maar als ik ooit mijn droomlens heb gekocht (500mm f4 ) zal ik ook mogen uitkijken naar een Gitzo.
                      Ik heb ook een tweede balhoofd gekocht en gekozen op aanraden van Leopard voor een Arca Swiss, man, is dat een juweeltje. Het ging tss deze of de Markins zoals Kevin heeft gekocht en beiden zijn heel goede koppen.
                      Verder een schommelkop gekocht van Hans Bouwmeester via Camera Tools.
                      Of je nu pro of een amateurke (zoals ik) bent, beknibbel niet op een statief. Het is het allemaal niet waard goedkoop te gaan.

Er gaat niets boven die koppen van Markins of Arca swiss. Bovendien zit je dan met standaardplaatjes van Arca-style., een universeel systeem.
                      Ik heb een Benrokop B2 gekocht. Ong. 120€ en ongeveer een copy van Markins, ook arca-styleplaatjes. Prijs kwaliteit is deze kop zeer goed. Het is geen Markins maar er zit geen speling of Creep op. Vraag is alleen wat de tand des tijds brengt.

Comment

Working...
                      X