Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MB D10 battery grip

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• MB D10 battery grip

Hey iedereen!

Ik heb me recent de MB D10 battery grip gekocht voor mijn Nikon D300s. Nu vroeg ik mij wel nog iets af.

De batterij die je in de grip steekt, geeft die energie aan de camera of dient die enkel om de grip te laten werken?

Is het beter om AA batterijen in de grip te steken of toch maar mijn 2de camera-batterij? Maar dan heb ik geen camera-batterij meer in reserve.

Alvast bedankt voor een antwoord!

Groeten,

David

Re: MB D10 battery grip

Bij mij is het zo ingesteld dat de camera eerste de batterij van de grip gebruikt en daarna de batterij in de camera zelf.
    Je kan er AA batterijen in doen maar ik dacht dat je daarvoor dan een speciale adapter nodig hebt.
    Met de AA batterijen raak je wel aan de 8fps, dit is ook zo met de EN-EL4a batterij.

Met de EN-EL3e batterij raak je maar aan 6fps.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

"Je kan er AA batterijen in doen maar ik dacht dat je daarvoor dan een speciale adapter nodig hebt."

Deze is er normaal standaard bij geleverd. AA's zorgen inderdaad voor 8 f/s en worden eerst gebruikt voor de camerabatterij. Zolang je dus geladen AA's hebt, is je tweede batterij overbodig.
      Last edited by Peter V d B; 5 januari 2011, 13:35.

Comment

Klopt, die zit erbij dus dat is geen probleem.

En hoe stel je dat in? Op je camera?

Op het scherm van je camera kun je ook zien of je batterij bijna leeg is of niet. Dit geldt dus voor de batterij in de camera zelf en niet voor de batterij(en) in de grip?

Comment

De batterij geeft voeding aan de camera. Een batterij enkel voor de grip zou nogal nutteloos.

Het meest ideale (persoonlijk en volgens enkele anderen) is dat je je camera zo instelt dat hij eerst de batterij van de grip gebruikt en erna deze van het toestel.

AA batterijen zijn leuk als back-up om de eenvoudige reden dat deze nog al een stukje zwaarder zijn en als je een volledige dag met je toestel rond loopt dan ....
          www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

ok, dan zal ik handleiding eens lezen voor instelling van batterijgebruik.

Maar je weet dus niet wanneer de batterij in de grip leeg is zodat je deze kan vervangen en tijd terug opladen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleine Bekijk bericht
              Maar je weet dus niet wanneer de batterij in de grip leeg is zodat je deze kan vervangen en tijd terug opladen?
              Dat kan via het setupmenu, zie handleiding.

Comment

In het menu stel je in welke eerst wordt gebruikt...in het menu stel je het type AA batterijen in dat je (eventueel) gebruikt...het batterijbalkje op de camera geeft de lading van de gebruikte batterij aan, je kan dus gewoon zien wanneer je batterij is opgeladen. In het menu kun je de lading van beide batterijen zien.

Met een EN-EL4a batterij heb je deze problemen niet/minder...die schiet je in een dag niet leeg en is binnen 6 uur opgeladen...kost wel wat uiteraard. AA's, zelf goed ingesteld in het menu, zijn vrij snel leeg. Helemaal batterijen van mindere kwaliteit.
                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

had je die handleiding nu even genomen had je die laatste vraag niet hoeven te stellen.
                  Staat bij wijze van spreken op pagina 3.
                  Zelf zonder handleiding had je het kunnen weten. Even je camera instellen dat hij eerste de batterij moet nemen in de grip en je zou zien dat er een symbooltje bij is gekomen naast je batterijindex.

Je ziet aldus perfect wanneer grip leeg is en wan hij op interne batterij werkt.

Comment

[QUOTE=stach;2961243]had je die handleiding nu even genomen had je die laatste vraag niet hoeven te stellen.
                    Zelf zonder handleiding had je het kunnen weten. QUOTE]

Mijn excuses dat ik de handleiding niet bij mij had toen ik op het forum de vragen stelde. Ik zal in 't vervolg wel gewoon zwijgen en het zelf uitzoeken.

Dank aan al de andere voor de hulp.

Comment

[QUOTE=kleine;2962243]
                      Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
                      had je die handleiding nu even genomen had je die laatste vraag niet hoeven te stellen.
                      Zelf zonder handleiding had je het kunnen weten. QUOTE]

Mijn excuses dat ik de handleiding niet bij mij had toen ik op het forum de vragen stelde. Ik zal in 't vervolg wel gewoon zwijgen en het zelf uitzoeken.

Dank aan al de andere voor de hulp.
                      hey Kleine,

ik heb geen enkel probleem met mensen te helpen en vragen te beantwoorden zelf in dit topic heb ik dat gedaan .(zoek maar effe het forum af) maar de dag van vandaag stelt men maar al te vaak eerst te vraag op een forum i.p.v zelf even na te denken. Die indruk had ik (en nog steeds) bij jouw vraag.
                      Ik kan me niet voorstellen dat je met je camera naast je zat en dat super dringend moest weten en niet kon wachten tot je thuis was of dergelijke om je handleiding er even bij te nemen, of het antwoord op de eerste vraag even te testen en het dan zelf vast te stellen.

Comment

Kleine

Trek je niets aan van de opmerking van stach.

Des te lager de intellectuele capaciteiten, des te meer denkt men de wijsheid in pacht te hebben. En stach is hiervan eens te meer duidelijk het bewijs.

Stel gerust hier al je vragen. Daarvoor dient een forum. Er zijn ongetwijfeld mensen die u met veel plezier zullen trachten verder te helpen.

Comment

[QUOTE=stach;2966134]

hey Kleine,

ik heb geen enkel probleem met mensen te helpen en vragen te beantwoorden zelf in dit topic heb ik dat gedaan .(zoek maar effe het forum af) maar de dag van vandaag stelt men maar al te vaak eerst te vraag op een forum i.p.v zelf even na te denken. Die indruk had ik (en nog steeds) bij jouw vraag.
                          Ik kan me niet voorstellen dat je met je camera naast je zat en dat super dringend moest weten en niet kon wachten tot je thuis was of dergelijke om je handleiding er even bij te nemen, of het antwoord op de eerste vraag even te testen en het dan zelf vast te stellen.

Als we allemaal zo spreken dan mogen we het forum gerust afschaffen.
                          Want wie zoekt op het internet vind alles.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter V d B
                            "Je kan er AA batterijen in doen maar ik dacht dat je daarvoor dan een speciale adapter nodig hebt."

Deze is er normaal standaard bij geleverd. AA's zorgen inderdaad voor 8 f/s en worden eerst gebruikt voor de camerabatterij. Zolang je dus geladen AA's hebt, is je tweede batterij overbodig.
                            Kijk in je instellingen ! Je kan dit instellen.

Comment

Als iemand de moeite doet om het voor u op te zoeken of neer te pennen, dan vind ik het van elementaire beleefdheid getuigen om zelf ook eerst eens wat moeite te willen doen.
                              Door zelf uit te zoeken, neem je 't ook veel sneller op.

Dus de opmerking van Stach was terecht; maar misschien wat cru geformuleerd.
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                              X