Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sandisk Extreme Firewire Reader

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sandisk Extreme Firewire Reader

Ik ben al een tijdje op zoek naar deze CF-card reader, maar kan hem nergens meer vinden. Overal staat hij op 'backorder', en volgens enkele winkelketens zou hij niet meer binnen komen.

Dus weten jullie ergens waar ze die wel nog hebben, of wat een goed alternatief kan zijn? Het zou sowieso een firewire moeten zijn, want ik heb de 2 USB-poorten op mijn MBPro nodig, en heb geen zin om steeds mijn muis uit te pluggen om CF's te lezen. Bovendien is de snelheid wel een pak beter... (4Gb over USB duurt bij mij soms meer dan 15 minuten... )

Alvast bedankt!

Re: Sandisk Extreme Firewire Reader

Niemand die hier firewire-readers gebruikt?

Na wat googlen ben ik bij de Lexar UDMA FireWire Compact Flash Reader terecht gekomen, en die ziet er ook wel deftig uit. Iemand hier ervaring mee?

Comment

Ik heb een firewire extreme van Sandisk bij Konijnenberg gekocht een paar maanden geleden.....maar ik vind ze nu op hun website niet terug. Er hingen toen nog wel wat exemplaren in de vitrine.Misschien eens bellen indien je er zo ééntje zoekt.
      Die firewire reader geeft echt wel veel tijdswinst tov een gewone non firewire reader.
      Ik heb geen ervaringen met de lexar versie.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
        Niemand die hier firewire-readers gebruikt?

Na wat googlen ben ik bij de Lexar UDMA FireWire Compact Flash Reader terecht gekomen, en die ziet er ook wel deftig uit. Iemand hier ervaring mee?
        ik heb een USB lexar professional UDMA, en die is merkelijk sneller als andere usb versies...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik zal eens horen bij Konijnenberg of ze hem nog binnen hebben. De Lexar hebben ze daar blijkbaar wel. En desnoods kijk ik binnen enkele maanden eens in New York.

Wat is het tijdsverschil ongeveer? 4Gb duurt bij mij nu zo'n 12 minuten.

Comment

ik heb de firewire en de usb versie van sandisk,en de USB versie is op mijn windows bakkie merkbaar sneller

lexar heeft ook een firewire kaartlezer inderdaad
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
              ik heb de firewire en de usb versie van sandisk,en de USB versie is op mijn windows bakkie merkbaar sneller
              op vista of windows 7 ? Die ondersteunen firewire niet... ben ook op USB overgeschakeld...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                op vista of windows 7 ? Die ondersteunen firewire niet... ben ook op USB overgeschakeld...
                Natuurlijk ondersteund Vista en Window 7 firewire, ik heb vorige week een firewire-pci kaart in mijn pc gebouwd en deze werd meteen herkent door Window 7. De kaart werkt snel en perfect.
                Je hebt kaarten in twee snelheden: firewire 400 en firewire 800 elke is sneller dan usb2.
                Last edited by Binnenuit; 7 januari 2011, 17:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Je hebt kaarten in twee snelheden: firewire 400 en firewire 800 elke is sneller dan usb2.
                  Is het niet zo, dat de geheugenkaartjes zelf nog steeds de beperkende factor zijn qua uitleessnelheid, dan speelt het in wezen geen rol of je firewire 400-800 of USB gebruikt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Is het niet zo, dat de geheugenkaartjes zelf nog steeds de beperkende factor zijn qua uitleessnelheid, dan speelt het in wezen geen rol of je firewire 400-800 of USB gebruikt.
                    Dat is juist: wanneer je bron niet sneller is maakt het niet uit. Er zijn tegenwoordig ook USB 3 pci kaarten, die zijn tienmaal sneller dan USB 2. Usb 3 is vooal van belang voor externe usb3 HD.
                    Ik gebruik de firewire voor Video-caputure van camera naar pc en omgekeerd. Voor prof. video camera's kun je niet zonder firewire

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                      Natuurlijk ondersteund Vista en Window 7 firewire, ik heb vorige week een firewire-pci kaart in mijn pc gebouwd en deze werd meteen herkent door Window 7. De kaart werkt snel en perfect.
                      ik hoop dat je meer geluk hebt dan ik... zie hier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        ik hoop dat je meer geluk hebt dan ik... zie hier
                        Bij oudere kaarten kan het een driverprobleem zijn: met updaten van de driver is dat meestal opgelost.
                        Ik heb een nieuwe kaart gekocht bij: www.conrad.nl omdat de 10 jaar oude kaart van mijn oude PC niet in het slot op het moederbord paste van mijn nieuwe pc. De firewire kaarten van Conrad zijn geschikt voor Window 7.
                        Voor aankoop opletten wat voor pci-slot op het moederbord zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
                          Ik zal eens horen bij Konijnenberg of ze hem nog binnen hebben. De Lexar hebben ze daar blijkbaar wel. En desnoods kijk ik binnen enkele maanden eens in New York.

Wat is het tijdsverschil ongeveer? 4Gb duurt bij mij nu zo'n 12 minuten.
                          Hier 1gb op 48 sec voor de Sandisk firewire reader. Of de CF kaarten zelf nog enige invloed hebben op het uitlezen weet ik niet....ik gebruik gewone extreme III (30MB/s) kaartjes van Sandisk.
                          Last edited by RUPSELKOPKE; 9 januari 2011, 14:03.
                          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Dat is wel de moeite zeg! Ik gebruik ook extreme III

Comment

Zijn er ook nog exemplaren te koop welke in je laptop te plaatsen zijn. Zodat deze dus ge-integreerd is in mijn LT.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Working...
                              X