Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Reis"lader

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• "Reis"lader

Ik heb onlangs een Maha Powerex C9000 gekocht en vind het een fantastisch toestel maar het is echter te groot om op reis mee te nemen. Ik ben dus op zoek naar een compact model met gelijkaardige laadfunctie (enkel laden, niet de andere functies) en een universele netadapter met verwisselbare stekker zoals een Tomtom of iPod. Kennen jullie misschien een geschikt model?
    De Maha Powerex MH-C401FS wordt jammer genoeg niet met een universele netlader geleverd.

Re: "Reis"lader

Meestal gebruik ik ook de MH-C900, maar voor AAA accu's gebruik ik gewoonlijk een Memorex Pro 9780. Die memorex laadt de accu's ook elk apart, met een niet overdreven hoge stroomsterkte zodat ze niet te heet worden.
    Het voordeel van die lader is dat ik niet elke keer de laadstroom moet verlagen voor AAA accu's, bij de MH-C900 moet dat wel, want die heeft voor AA en AAA accu's standaard dezelfde laadstroom (de Pro 9780 geeft dus standaard een lagere laadstroom voor AAA-accu's dan voor AA).
    Die lader heeft geen ontlaadfunctie.
    De Memorex wordt geleverd met een USB-kabeltje waardoor je een USB-aansluiting kan gebruiken als voeding, er zit een 12V-kabeltje bij voor in de auto, en je kan de lader ook gebruiken als 5V voeding voor apparaten die gevoed worden met een USB-kabel.
    De voeding werkt van 100-240V 50/60HZ, maar je moet alleen nog een reisadapter kopen als je die in andere landen wil gebruiken.
    (De voeding zit in de stekker, en de stekker zelf is niet verwisselbaar.)
    Je kan die lader ook gebruiken als reiswekker, want er zit een klokje ingebouwd (je kan er zelfs de kamertemperatuur op aflezen).

Elke lader die elke cel apart laadt is normaalgezien goed, op voorwaarde dat de laadstroom niet overdreven hoog is, en dat de lader stopt met laden eens de maximale spanning bereikt is.

Je moet de accu's niet elke keer helemaal ontladen, dat doe je dan wel een keer als je terugkomt van de reis. Door de accu's voor de reis nog een "Refresh/analyze" te geven in de Maha kan je controleren of de accu's nog goed zijn voor je op reis vertrekt.
    De accu's een paar keer laden in een minder goede lader is op zich niet zo'n probleem, zolang het geen supersnelle lader is die de accu's zo heet stookt dat je ze niet meer kan vastnemen. Dat is het slechtste wat je met nimh-accu's kan doen.
    Last edited by Black B@ndit; 2 januari 2011, 23:52.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Die Memorex-lader lijkt me inderdaad ideaal. Hij is misschien een beetje groter dan de Powerex MH-C401FS maar lijkt me een stuk geavanceerder en biedt het voordeel dat de laders van mijn iPod en GSM kan thuis laten.
      Ik heb al heel wat geleerd uit uw bijdragen op dit forum en bij deze wil u daar dan ook voor bedanken.
      Mvg, Peter

Comment

Hier een GP Powerbank h500 als reislader KLIK voeding zit in het ladertje (100 tot 240 volt AC) en het is een universele netkabel, dus dezelfde als normaal bij je cameralader (hoef je er dus maar één mee te nemen) wat ook belangrijk is, je hoeft niet per twee te laden, kan ook per stuk laden.
        Last edited by Guest42; 3 januari 2011, 11:09.

Comment

Working...
        X