Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil velbon n730 of oude cf730

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verschil velbon n730 of oude cf730

Ik zit al tijden te dubben om een statief aan te schaffen. Tot nu toe steekt de velbon 730 er goed bovenuit voor mij. Het is geen kleine jongen wat betreft formaat maar het is wel een zeer stevig stafief wat makkelijk te bedienen is en prijstechnisch ook zeer interessant is. Ik heb tot nu toe alleen de oude cf730 gezien en niet de nieuwe geo n730. Wat zijn nu de verschillen op de streepjes op de poten na? Zijn er nog meer mensen hier die toevallig 1 van deze 2 statieven gebruiken?
    Groeten Remco.

Re: Verschil velbon n730 of oude cf730

Helemaal niemand???
    Groeten Remco.

Comment

De GEO is blijkbaar gewoon de vervanger van de oudere SHERPA PRO, dus gewoon een andere naam blijkbaar.

Comment

Bedankt voor je antwoord!
        Groeten Remco.

Comment

Mocht iemand ooit interesse hebben in dit statief, ik ben bij foka geweest waar ze beide modellen hadden. Ik heb ze dan ook goed kunnen vergelijken. Wat de verschillen zijn is het volgende:

1. de cf730 is eigenlijk van glasvezel en niet van carbon, de n730 wel.
          2. de n730 wordt een draagtas bij geleverd.
          3. de n730 heeft streepjes op de poten voor de afstand in te stellen. Achteraf vind ik ze wel makkelijk.

Ik ben voor de n730 gegaan. Deze was 300 euro. Ik denk dat die voor zijn prijs onverslaanbaar is. De cf730 koste er 320 euro. Heb er een arca swiss z1 balhoofd bij en het staat als een huis.
          Groeten Remco.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
            Ik zit al tijden te dubben om een statief aan te schaffen. Tot nu toe steekt de velbon 730 er goed bovenuit voor mij. Het is geen kleine jongen wat betreft formaat maar het is wel een zeer stevig stafief wat makkelijk te bedienen is en prijstechnisch ook zeer interessant is. Ik heb tot nu toe alleen de oude cf730 gezien en niet de nieuwe geo n730. Wat zijn nu de verschillen op de streepjes op de poten na? Zijn er nog meer mensen hier die toevallig 1 van deze 2 statieven gebruiken?
            Ik gebruik nu al 4 jaar een Sherpa Pro CF-740, en ben er tot nu toe zeer tevreden van. Die Geo is gewoon een nieuwe naam vziw.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

David, maak jij het statief wel eens schoon? Kan je het schroefdraad op de poten losdraaien en daar onder schoon maken mocht er een keer zand tussen komen?
              Groeten Remco.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
                David, maak jij het statief wel eens schoon? Kan je het schroefdraad op de poten losdraaien en daar onder schoon maken mocht er een keer zand tussen komen?
                Da's geen probleem. Ik reinig het statief toch zeker 1x/jaar, zeker als ik merk dat poten wat stroever loskomen, of de ringen teveel beginnen knarsen. De poten zijn volledig demonteerbaar, je moet gewoon blijven draaien in de richting van het losdraaien.
                Uiteindelijk komen die draairingen dan helemaal los, en kan je de pootsegmenten uit elkaar halen. Wel opletten dat je de plastic ringen en plaatjes (bushings) die rond elk segment zitten niet verliest. Je kan daarna alle onderdelen apart reinigen. Bij het monteren smeer ik de onderdelen dan weer in met wat olie.
                Als ik het goed gedaan heb, hoef ik daarna maar een halve draai te geven aan een draairing, en dan valt het segment vanzelf naar beneden.
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Working...
                X