Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstandsbediening voor Canon 40D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Afstandsbediening voor Canon 40D

Ik heb net mijn 400D ingeruild voor een 40D en natuurlijk past mijn afstandsbediening niet meer.
    Ik ga me dus een nieuwe aanschaffen,... Ik heb al eens gegoogeld maar blijkbaar heb je nogal veel keuze in die dingen. Er zijn er met een korte draad, langere draad, draadloos. Er zijn spotgoedkope, maar ook peperdure... Ik weet echt niet goed wat ik moet kiezen. Ik geef liever een paar euro meer dan een miskoop te doen. Maar als die goedkope even goed werken is het ook ok uiteraard!
    Iemand die goede raad kan/wil geven. Ik neem aan dat deze dingen goedkoper zijn als je ze via een internet-shop besteld... iemand een adres?

Zo zag ik bijvoorbeeld ook een batterij-grip (die ik ook nog niet heb en wel gewoon was op de veel kleinere 400D) van Hähnel incl infrarood afstandsbediening voor 109 euro... Kan dit iets zijn?

Alvast bedankt voor de tips!
    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Re: Afstandsbediening voor Canon 40D

Ik heb zelf nog maar een 10-tal dagen geleden een afstandsbediening voor mijn 40D gekocht. Was ook eerst aan het twijfelen tussen één van canon zelf of van Hähnel. Eens in de winkel (in Nederland) bleek die van canon uitverkocht te zijn. Dus maar de Hähnel gekocht voor bijna de helft van de prijs als de canon. En tot nu toe dik tevreden over.

Deze heeft trouwens het voordeel dat er nog een verlengkabel bijzit. Dus kan je achteraf zelf nog kiezen of je een lange of korte wil.
    Canon 7D / canon 24-105mm F:4 L / canon 70-200mm F:4 L / sigma 105mm F:2.8 macro EX / speedlite 430EX MKII

Comment

Ik gebruik zelf de Canon RS-80N3, en die werkt prima.
      Het is uiteindelijk maar een schakelaar, je kan er niets verkeerd mee doen aan de camera. Maar de ene schakelaar voelt wel beter aan dan de andere...

Je kan er al eentje vinden (geen originele) voor 4,53 dollar http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8161 (gratis verzending, maar je moet wel geduld hebben).
      Last edited by Black B@ndit; 1 januari 2011, 18:46.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Canon RC-6... Zou dat iets kunnen zijn?

Draadloos (werkt tot 5 meter) en prijzen variëren van 25 tot 30 euro.

Ik ben alleen niet zeker als die gaat werken op mijn 40D? Iemand? Volgens sommige websites wel, bij andere staat hij niet in de 'compatibele lijst'?

Ik begrijp niet goed dat iemand 40 euro of meer geeft voor een afstandsbediening met draad, terwijl je voor de helft ook draadloze vind...? Is dat uit liefde voor het merk? Of is er wel degelijk kwaliteitsverschil (vooral qua gebruik dan?).
        Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Comment

Ik heb onlangs de Hähnel Giga T Pro aangeschaft voor 95 Euro in de lokale fotohandel.
          Was al een tijdje op zoek naar een geschikte afstandsbediening voor mijn 40D en deze werkt prima.
          BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

Comment

Persoonlijk zou ik geen afstandsbediening nemen die met infrarood werkt omdat de zenderoog en ontvangeroog elkaar moeten zien.

Ik heb zo een batterygrip met infrarood afstandsbediening ...batterygripgedeelte is perfect maar de afstandsbediening....

Je moet al echt mikken op het oogje dat zich ergens op de voorzijde van de grip bevindt.

Voor een draadloze is deze heel goed, en voor eentje met kabel is deze goed.

De merkeigen afstandsbedieningen zijn duurder, dus aan jou om te kiezen.
            Groetjes
            ----JO

Comment

Iemand die dit model kent?
              http://www.fotorembrandt.nl/Winkel/F...diening-Canon/ (65 Euro)

Of toch maar voor de Hahnel Giga T-pro gaan? (99 Euro). (Prijzen zijn winkelprijzen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
                Iemand die dit model kent?
                [URL="http://www.fotorembrandt.nl/Winkel/Fotocameras/Spiegelreflex/Canon/Toebehoren/Hahnel-Combi-TF-afstandsbediening-Canon/"]
                De werkt op een radiofrequentie, daardoor moeten de zender en ontvanger elkaar niet "zien", dat lijkt mij beter dan een infrarood-afstandsbediening.

Als je de camera op een grote afstand wil bedienen, dan heb je zo'n afstandsbediening nodig.
                Maar ik gebruik de afstandsbediening als de camera op een statief staat. Door dan de afstandsbediening te gebruiken vermindert de kans op trillingen, en ik kan de foto maken op het juiste moment. Dat is soms nodig bij nachtfotografie, als je de lichtstrepen van voertuigen in beeld wil brengen, of als je ze net niet op de foto wil, dan druk je gewoon af op het juiste moment. Dat gaat niet gemakkelijk als je de timer gebruikt, als je dan op een bapaald ogenblik iets in beeld wil brengen, dan ben je meestal net te laat.
                Voor nachtfotografie of stillevens vind ik een afstandsbediening met een draad de handigste oplossing. Die blijft dan aan de camera hangen (je moet ze niet zoeken in het donker), en er zitten ook geen batterijen in die het plots kunnen laten afweten.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

9 keer van de 10 zal ik de afstandsbediening ook alleen gebruiken om beweging of trilling van de camera te vermijden en is in principe een afstandsbediening met kabel ook wel voldoende.
                  Maar ik heb zoiets, als je dan toch een afstandsbediening koopt, koop dat meteen een goede... En af en toe kan het misschien toch nuttig zijn dat je de camera van op grotere afstand kan aansturen.
                  De Giga T-Pro kan blijkbaar zowel met als zonder draad werken en heeft een timelapse functie. Ik kende dit eerlijk gezegd niet, maar heb net eens gegoogeld en het lijkt me wel iets leuks om eens mee te experimenteren. Alhoewel, arme sluiter?

Ik denk dat ik voor de Giga T-Pro ga gaan!
                  Last edited by fenix; 4 januari 2011, 18:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Ik gebruik zelf de Canon RS-80N3, en die werkt prima.
                    Het is uiteindelijk maar een schakelaar, je kan er niets verkeerd mee doen aan de camera. Maar de ene schakelaar voelt wel beter aan dan de andere...

Je kan er al eentje vinden (geen originele) voor 4,53 dollar http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8161 (gratis verzending, maar je moet wel geduld hebben).
                    Die chinese werken prima

En omdat je doorgaans achter je camera staat heb ik nooit begrepen waarvoor die infrarood dingen dienen

Comment

Seculine Twin TRC R3
                      Draadloos
                      35.95 bij Konijn......

Comment

Canon RS-80N3 ---> 50 euro voor een draad met knop... bij canon lachen ze in hun vuistje, dat kost nog geen euro om te produceren.
                        En bij elke body maken ze de aansluiting anders zodat je weer opnieuw naar de winkel kan.

Ik heb een MIcnova MQ-S1, kostte 15 euro bij konijn. 1 jaar in dienst en werkt perfect.

Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

Comment

Kijk eens op de website van aputure , die hebben vanalles in stock.
                          Ik koop hun spullen bij linkdelight.com.
                          Alles werkt perfect, en je kunt alles bekijken op youtube
                          Groeten , VDSDigit@l

Comment

Canon RS-80N3, heb ik ook werkt perfect....
                            mijn webstie: http://www.henkspix.nl

Comment

Working...
                            X