Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opslag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Opslag

De nikon D300s heeft twee kaartsleuven SD en SF moeten de twee kaarten er altijd samen in zitten, of kan je ofwel de ene of de andere gebruiken

Re: Opslag

Bij de Sony A900 kan je ook 2 soorten kaarten gebruiken; tesamen of slechts 1 slot gevuld. Dus Nikon zal dit ook wel kunnen mij dunkt en nog veel meer. Bvb jpg op 1 kaart zetten en de raw op de andere.
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

Comment

ik dacht eerst dat er de SD kaart voor de foto's was en de SF kaart voor de film, ik denk zelfs dat alle sony's dat hebben maar daar moet je het instellen welke kaart je gebruikt mijn dochter heeft een A330 en daar is dat ook zo
      Last edited by koen1950; 31 december 2010, 06:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
        De nikon D300s heeft twee kaartsleuven SD en SF moeten de twee kaarten er altijd samen in zitten, of kan je ofwel de ene of de andere gebruiken
        Je hebt helemaal de vrijheid om te bepalen welk kaartje je erin steekt en voor welke toepassing (foto of film) je het wil gebruiken...
        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

ik vroeg dat maar omdat ik zondag mijn nieuwe D300s ga kopen en je weet ze smeren je wel makkelijk iets aan die je niet nodig hebt , nu ben ik gewapend met de weet dat ik met mijn SD kaartje van 4 GB weg kan, ik kocht daar verleden jaar voor de dochter een sony A330 en die verkoper wilde me een kaartje van 8 GB en een uv filter aan smeren, moest ik niet hoor

Comment

ik vroeg dat maar omdat ik zondag mijn nieuwe D300s ga kopen
            Wel Eric, ik dacht dat je voor de D700 zou gaan, bedenk je maar nog eens zeer goed jong, ik denk dat je wat op je honger zal blijven zitten qua hoge iso.

Comment

ja maar de hoge iso's zijn al veel beter dan bij de D80 en de voordelen heb ik toch om deftig met AI lenzen te werken

Comment

Ik ben ook overgestapt van de D80 naar de D300s. Je weet niet wat je overkomt; een andere wereld qua mogelijkheden, gemak en kwaliteit. Ook de hoge iso's is, vergeleken met de D80 een andere wereld. Met de D80 zit je bij 400 aan de grens, de D300s heeft geen probleem met 1600.
                Als je echt veel hoge iso nodig hebt zou ik ook voor de D700 gaan als die extra 600 Euro geen probleem is maar je zit dan inderdaad met minder telebereik. Voor de kwaliteit van de foto's bij "normale" iso's moet je het niet doen.
                Voor wat betreft je SD kaart, hou er wel rekening mee dat je maar ongeveer de helft van je (raw) beelden op je kaartje krijgt vergeleken met de D80.
                12 mp tegenover 10 mp is maar 20% verschil dacht ik maar om een of andere reden past er maar de helft op. Dus 1 4 GB kaartje wordt dan wel heel weinig.
                Ik werk met 8 GB kaarten en heb vaak aan 1 kaart niet genoed (ongeveer 380 opnames)

Groeten, Bert (en veel plezier met de D300s)
                Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                www.bertofotografie.be

Comment

Goede info bedankt , dan nog een vraagske wat is beter een SF kaart of een SD kaart of maakt dat geen verschil

Comment

Goede info bedankt , dan nog een vraagske wat is beter een SF kaart of een SD kaart of maakt dat geen verschil
                    CF (Compact Flash) en SD zal je bedoelen zeker, CF is wel meer gebruikt bij PRO camera's, datzal wel zijn redenen hebben zeker alleen wat voorzichtig zijn met de pinnetjes bij CF.

Comment

foutje CF

Comment

ik zou zeggen, gebruikt eerst de kaartjes die je nog liggen hebt
                        later kan je nog altijd een andere kaart bij kopen

Comment

Ik gebruik ook een D300s. zeer tevreden van. Bij mij zit er altijd een SD en CF in. ik sla alles op op mijn CF deze zij wat goedkoper dan de SD kaarten en kunnen sneller foto's overschrijven.
                          Nikon D300s 17-55 f2/8 70-200 f2/8 35 f1/8 SB-900 SB-600

Comment

Hier ook van D80 naar D300S gebruik enkel SD kaartjes dus gebruik maar 1 slot en werkt prima.
                            Veel plezier met je aankoop.
                            Racing Pics
                            Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door michkezot Bekijk bericht
                              Ik gebruik ook een D300s. zeer tevreden van. Bij mij zit er altijd een SD en CF in. ik sla alles op op mijn CF deze zij wat goedkoper dan de SD kaarten en kunnen sneller foto's overschrijven.
                              ik heb toch het omgekeerde gezien dat de CF kaarten duurder zijn+/- 10 euro

Comment

Working...
                              X