Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Velbon CX 444 - CX 560 statief op cameranu.nl

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Velbon CX 444 - CX 560 statief op cameranu.nl

Hallo,

Ik zit er al enkele dagen over te twijfelen om dit statief te kopen.
    Waarom? Omdat ik denk dat het altijd van pas kan komen om te experimenteren.

Ik heb een Sony alpha 390 met een standaard kitlensje ( 18-55) en een (55-200).

Nu is de vraag of dit toch wel ietwat deftig is?

Toen ik een mail stuurde met de vraag op het plug en play was, kreeg ik dit te horen.

De CX 444 wordt standaard met snelkoppelingsplaat geleverd waarmee u de camera kunt bevestigen.
    Ik heb hier op het forum al veel gelezen dat statieven onder de 100 € niet veel waard zijn, en eerder weggesmeten geld zijn.

Nu vraag ik mij af hoe het is voor deze van Velbon.

http://www.cameranu.nl/artikel/26393/Velbon_CX_444.html

en misschien deze

http://www.cameranu.nl/artikel/26373/Velbon_CX_560.html

Enig verschil tussen deze 2?

Wat denken jullie?

Re: Velbon CX 444 - CX 560 statief op cameranu.nl

Ik kan niet meespreken van die 2 modellen, maar ik heb iets vergelijkbaars gehad van Hama.... en was daar niet tevreden over.

Veel te flexibel opengeklapt, en op maximum hoogte was een zuchtje wind genoeg om alles te laten trillen. Wel bruikbaar als flashhouder voor mijn 580 met een softbox, maar ook maar net.

Mijn raad is , spaar door en koop een beter statief.

Sinds enkele dagen heb ik als backup een alu Benro statief met kop gekocht voor € 159:

En die staat heel stabiel, ook op hoogte. De mogelijkheid om de hoofdkolom zijwaarts/ondersteboven te plaatsen is een extra bij macrofotografie of fotografie uit een kikkerperspectief.

Poten hebben een vaste stand, maar je kan verder gaan door het "slotje" los te trekken, en alles bijna 100% vlak plaatsen.
    Voor mij een aanrader
    Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

Comment

Working...
    X