Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Drukknoppen speedlite 430exII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Drukknoppen speedlite 430exII

Ik vroeg me af of iemand nog problemen heeft met de drukknoppen van de speedlite 430exII, meer bepaald die van de set-knop en zeker de "+" en "-" knoppen.

Ik heb een paar maanden geleden mijn oude flitser vervangen door de 430 (580 is voor mij overkill), maar ik heb echt problemen met het indrukken van die bovenstaande knoppen.
    Ik moet hard duwen eer er iets gebeurt, en bovendien doen mijn vingers bij veel gebruik pijn...nuja, pijn is overdreven, maar het voelt toch heel ongemakkelijk (je moet de knoppen ook in de verhoging drukken).

Ik snap het niet, doe ik iets mis, ligt het aan mijn vingers (heb nochtans geen grote vingers, soms los ik het op door te drukken met een langere vingernagel, maar handig is dat zeker niet).
    Ik krijg soms spijt dat ik niet naar een 580 met blijkbaar wieltjes gegaan ben, maar voor wat ik het gebruik en de prijs, is die dus echt overkill.

Ik snap het vooral niet omdat het voor de rest een prima flits is, waarom ze dan die knoppen niet gebruiksvriendelijker maken. Daarom ook, en in combinatie dat ik er geen klachten over vind op het internet, vraag ik me sterk af of het effectief niet aan mij ligt....tenzij iemand hier het er toch ook moeilijk mee heeft?

Re: Drukknoppen speedlite 430exII

Oorspronkelijk geplaatst door Tink Bekijk bericht
    Ik vroeg me af of iemand nog problemen heeft met de drukknoppen van de speedlite 430exII, meer bepaald die van de set-knop en zeker de "+" en "-" knoppen.

Ik heb een paar maanden geleden mijn oude flitser vervangen door de 430 (580 is voor mij overkill), maar ik heb echt problemen met het indrukken van die bovenstaande knoppen.
    Ik moet hard duwen eer er iets gebeurt, en bovendien doen mijn vingers bij veel gebruik pijn...nuja, pijn is overdreven, maar het voelt toch heel ongemakkelijk (je moet de knoppen ook in de verhoging drukken).

Ik snap het niet, doe ik iets mis, ligt het aan mijn vingers (heb nochtans geen grote vingers, soms los ik het op door te drukken met een langere vingernagel, maar handig is dat zeker niet).
    Ik krijg soms spijt dat ik niet naar een 580 met blijkbaar wieltjes gegaan ben, maar voor wat ik het gebruik en de prijs, is die dus echt overkill.

Ik snap het vooral niet omdat het voor de rest een prima flits is, waarom ze dan die knoppen niet gebruiksvriendelijker maken. Daarom ook, en in combinatie dat ik er geen klachten over vind op het internet, vraag ik me sterk af of het effectief niet aan mij ligt....tenzij iemand hier het er toch ook moeilijk mee heeft?
    Idem hier...
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

Comment

Ik heb het ook hoor, en heb zelfs hele dunne vingers, die knoppen zijn gewoon lastig gemaakt...

Yannick

Comment

'k heb de mijne sinds gisteren, en dat was ook de eerste en voorlopig enige negatieve opmerking die ik mij hierbij heb gemaakt. Beetje ervaring opdoen, er op letten dat je met je duimnagel het midden van de knop helemaal indrukt, en niet te snel na elkaar willen indrukken, want dat lukt volgens mij niet zo goed...
        The only time you have too much fuel is when you are on fire

Comment

Merci voor de reacties.

Ik ben dus zeker niet de enige met het probleem.
          Ik ga eens kijken op de site van canon of ik ergens gebruikerservaringen kan doormailen. Voor de rest ben ik er wel tevreden mee.

Comment

Zijn die knoppen zo verschillend van de mkI versie? Ik heb namelijk de mkI versie en niks dan lof over, de knopjes zitten echt goed en drukken gemakkelijk in. Enkel de + - knopjes mochten een beetje meer verpreid zitten en geen versterkte randen hebben zou veel aangenamer zijn.
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tink Bekijk bericht

Ook hier hetzelfde probleem
              www.fotojoel.be
              7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

Comment

ik heb er ook nog op zitten vloeken dit weekend

Comment

Working...
                X