Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser SB-600 of SB-700 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flitser SB-600 of SB-700 ?

Ik wil mij een flitser aanschaffen voor mijn D90 voornamelijk voor gebruik off-camera via nikons CLS-systeem (aansturen met mijn eigen flitser van de D90 en TLL) en ook met radiotrigger (manueel dus).
    De SB-900 is voor mij te groot, dus geen optie.
    Nu twijfel ik tussen de SB-600 en de nieuwe SB-700 (toch 100 euro duurder).
    Zijn de nieuwigheden en extra's van de SB-700 zijn meerprijs waard of toch beter voor de goedkopere oude SB-600 gaan ?

Re: Flitser SB-600 of SB-700 ?

ik weet dat je de 900 te groot vind, maar eens op je toestel valt het goed mee hoor, echt eens testen zou ik zeggen.
    Veel completer dan de 600 en goedkoper ( en beter) dan de 700
    Nikon D90

Comment

D700 kan je als master gebruiken
      Heeft een diffusor dome meegeleverd.
      Zoom van 24 tot 120mm (sb600 tot 85mm)
      en een SU-4 functie, dus ingebouwde optische slave.

Een sb600 is goed, maar imo zijn de verbeteringen de moeite.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
        D700 kan je als master gebruiken
        Heeft een diffusor dome meegeleverd.
        Zoom van 24 tot 120mm (sb600 tot 85mm)
        en een SU-4 functie, dus ingebouwde optische slave.

Een sb600 is goed, maar imo zijn de verbeteringen de moeite.
        yep 100% mee akkoord! laat de 600 voor wat hij is de 700 is de meerkost waard
        nikon stuff

Comment

Bij een keuze tussen die twee én jouw wensen zou ik ook zéker de SB700 nemen...

En als ik je daar nu eens bij vertel dat het verschil tussen de SB700 en SB900 55 gram is...blijft hij dan te groot? (ik heb er persoonlijk geen last van...daarbij, met flitslicht is het groter=beter) ) Dat gezegd hebbende...van een SB700 zal je ook niet snel spijt krijgen
          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ollie Bekijk bericht
            Ik wil mij een flitser aanschaffen voor mijn D90 voornamelijk voor gebruik off-camera via nikons CLS-systeem (aansturen met mijn eigen flitser van de D90 en TLL) en ook met radiotrigger (manueel dus).
            De SB-900 is voor mij te groot, dus geen optie.
            Nu twijfel ik tussen de SB-600 en de nieuwe SB-700 (toch 100 euro duurder).
            Zijn de nieuwigheden en extra's van de SB-700 zijn meerprijs waard of toch beter voor de goedkopere oude SB-600 gaan ?
            Ik heb ook tussen die twee getwijfeld en ben voor sb700 gegaan.

Waarom? Je krijgt er kleurenfilters en een diffuser bij. Als je die apart moet kopen, komt de sb600 iets dichter in prijs bij de sb700. Ten tweede draait de kop in alle richtingen en tot slot is de sb700 iets groter (dus zachter licht) maar niet zo lomp als de sb900. Naar het schijnt is de bediening vlotter; sommigen beweren het tegendeel.

Comment

SB-600 draait ook in alle richtingen.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht
                Naar het schijnt is de bediening vlotter; sommigen beweren het tegendeel.
                De bediening ís ook vlotter, wat mij betreft de betere verbetering aan de Nikon speedlights...de SB700 heeft een schuifknopje voor flitsmodus en flitsspreiding, waar je bij de SB600 (voor zover de functies aanwezig zijn) en de SB900 het "menu in moet". Een nadeel daarvan kan wel weer zijn dat je, onbedoeld, de flits in een verkeerde modus zet door met je handen langs het schuifertje te gaan...maar voor mensen die hun flits niet dagelijks gebruiken is een schuifknopje gewoon veel makkelijker werken.
                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Bedankt,
                  Ik zal de SB-900 nog eens goed bekijken maar 't zal toch waarschijnlijk
                  de SB-700 worden denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht
                    tot slot is de sb700 iets groter (dus zachter licht)
                    Dit zal je niet merken in de afstanden waarbij de flits kan gebruiken, ze blijven alle bij klein op een afstand van een 1m..
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Zijn hier mensen die de SB-700 al in hun bezit hebben ?
                      En zo ja , tevreden van de aankoop ?

Ik heb namelijk ook intresse in deze , maar vind momenteel nog geen 'user-reviews' .

Thx.
                      Nikon D90, 10-20, 50F1.8, 18-105, 70-300, 150-500, SB-700, ...

Comment

SB900, 800, 700, alles is goed en kies de flits die voor u het beste is kwa afmetingen.....

Maar ga in GEEN geval voor een SB600, de naam Nikon onwaardig. Ik ken meerdere clubleden die ze hebben, een kl.....ding

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                          SB-600 draait ook in alle richtingen.
                          De mijne niet, er is een 90graden blind gebied. Maar hij draait in alle richtingen, maar geen 360 graden.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Maar ga in GEEN geval voor een SB600, de naam Nikon onwaardig.
                            lucvr, kan je specifiëren wat er dan zo slecht is aan de SB600 ?
                            Nikon D80

Comment

De SB600 is een prima, compacte en betaalbare flitser. Ik ben alleen bang dat er hele volksstammen zijn die dit ding niet makkelijk kunnen bedienen en het daardoor een prul vinden...zegt dus meer over de persoon dan over het product

De SB700, 800 en 900 zijn makkelijker instelbaar...je hoeft geen knoppen combi's te onthouden om bepaalde instellingen te maken, maar voor de rest doen ze het in de basis net zo goed als de 600, en zijn ze allemaal draaibaar en kantelbaar
                              Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Working...
                              X