Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eye-one display 2 calibratie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eye-one display 2 calibratie

Hallo,

Ik heb een windows 7 64-bit pc met een Eizo flexscan S2233W.
    (Als printer gebruik ik de Epson R2880.)

Ik heb deze gecalibreerd met een eye-one display 2 toestel.
    Gamma op 2.2, 6500K en 120cd/m2. Tijdens de calibratie heb ik de brightness van de monitor moeten laten zakken van 100 naar 24.

Maar als ik een foto afdruk is deze nog steeds veel donkerder dan het scherm.
    Ik heb al op verschillende fora gelezen dat je best voor de afdruk de brightness van de foto op +10 of +20 zet ter compensatie.

Zijn de instellingen voor de calibratie niet correct? Moet ik naar 80cd/m2 gaan?

bedankt voor de tips,

Filip

Re: eye-one display 2 calibratie

Heb je de helderheid van je scherm 'laten zakken' tot je in het groene segment van de meetbalk stond?

Comment

Ik heb de helderheid idd laten zakken totdat ik in het midden van het groene segment zat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filip Bekijk bericht
        Zijn de instellingen voor de calibratie niet correct? Moet ik naar 80cd/m2 gaan?
        is je printer gecalibreerd (ICC profiel)? printkoppen gereinigd? juiste driver?
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

De juiste epson driver, het Ilford/Harman profiel voor het papier (ik heb geen printer calibratietoestel, ik gebruik de profielen van Ilford of Harman).
          Normaal gezien is een print donkerder dan een scherm (heb ik reeds op fora en dergelijke gelezen), maar dat mag toch niet VEEL donkerder zijn?

Comment

Ik werk met de epson 3800 en een laciescherm 324 mijn calibratie staat op
            Gamma op 2.2, _5500K_ en 100cd/m2(laatste heeft te maken denk ik met omgevingslicht)
            en gebruik de profielen van ilford met ilfordpapier en moet zeggen dat mijn afdrukken precies zo zijn als op het scherm

Comment

Ik heb (nog)geen epson printer maar gebruik Gamma op 2.2, _5500K_ en 80cd (vroeger 120cd en prints waren donkerder dan op scherm.)
              Flickr

Comment

ms heb je hier wat aan?

Was bij een nikon meeting over calibratie.

NCN colormanagement 12 12-2010 - Download as a PDF or view online for free
                https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                  Ik werk met de epson 3800 en een laciescherm 324 mijn calibratie staat op
                  Gamma op 2.2, _5500K_ en 100cd/m2(laatste heeft te maken denk ik met omgevingslicht)
                  en gebruik de profielen van ilford met ilfordpapier en moet zeggen dat mijn afdrukken precies zo zijn als op het scherm
                  Bijna identiek bij mij.
                  Controleer of je pc wel degelijk het monitorprofiel gebruikt dat je hebt aangemaakt en of de software van waaruit je print op het juiste printerprofiel staat en zorg er voor dat deze software het kleurbeheer doet en dus niet de printer.

Eric

Comment

bedankt!
                    Ik had het op gamma 2.2, 5500K en 100 cd/m2 geprobeerd (zoals iemand hierboven zei)en de prints waren nog steeds donkerder. Ik zal het eens proberen op 80cd/m2.

De software zegt wel dat 120cd/m2 default is voor lcd?

mvg,

Filip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filip Bekijk bericht
                      bedankt!
                      Ik had het op gamma 2.2, 5500K en 100 cd/m2 geprobeerd (zoals iemand hierboven zei)en de prints waren nog steeds donkerder. Ik zal het eens proberen op 80cd/m2.

De software zegt wel dat 120cd/m2 default is voor lcd?

mvg,

Filip
                      http://www.marc-en-ciel.be/index.php...0&menopt=01000Als je dit resultaat krijgt moet je je scherm herkalibreren met een lagere luminantie, bijvoorbeeld: 80 cd/m2.
                      Flickr

Comment

Ze verwachten een nieuwe op xrite.com, zou het de moeite zijn om hier op te wachten of eerder de huidige te kopen?
                        Andy Lemaire

andylemaire.be

Comment

Working...
                        X