Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BlueSLR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• BlueSLR

Interessant product, voorlopig alleen voor Nikon, maar veel Canon gebruikers gaan blij zijn als dit beschikbaar komt.
    BlueSLR is een bluetooth module, die een verbinding kan leggen met een iPhone/iPad/Android/Blackberry en van daaruit kan je remote shutter doen (met een aantal instellingen). Daarenboven worden de foto's door de ingebouwde GPS van coördinaten voorzien.

Re: BlueSLR

LOL als dat geen luxeartikel is. BT gaat in beste geval maar 10meter ver.
    Zelf gebruik ik als ik onder raar omstandigheden dat ik een remote release wil doen mijn IR wat toch een paar meter aankan, en als dat niet lukt dan heb ik nog mijn modified remote release kabeltje.
    Koste me 5 euro op ebay of zo.
    Ik heb de kabel doorgesneden en stekkertjes op gesoldeerd zodat het terug een normaal geheel is met een kabellengte van 75cm +-.
    Het speciale nu is dat ik ook verloopstekkers heb gemaakt naar 220volt stekkers.
    Nu kan ik er gewoon zoveel normaal verlengkabels tussen steken als ik zelf wil
    Simpel en goedkoop

Comment

Bij IR ben je beperkt, BT is omnidirectioneel. Je vergeet voor het gemak de GPS functie.

Comment

Knap gevonden, Zappa.
        En dank je voor het delen met ons daarvan.
        Ik wacht op het berichtje van BleuSLR zodra het voor Canon beschikbaar komt.
        Vooral die GPS functie, gecombineerd met apparatuur welke ik nu al heb, wekt mijn interesse.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
          Ik wacht op het berichtje van BleuSLR zodra het voor Canon beschikbaar komt.
          Vooral die GPS functie, gecombineerd met apparatuur welke ik nu al heb, wekt mijn interesse.
          Yep, ik ook, de meest logische optie blijft toch de locatie-info samen met de foto nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
            Als je via de computer aan het tethered shooten bent, weet je toch meestal wel waar je bent....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Als je via de computer aan het tethered shooten bent, weet je toch meestal wel waar je bent....
              Tip raagbare computers kan je meedoen op locatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                Tip raagbare computers kan je meedoen op locatie.
                Dat wist ik nog niet, maar dat was ook niet de opmerking.........
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Dat wist ik nog niet, maar dat was ook niet de opmerking.........
                  Toch wel want in principe is alle digitale fotoapparatuur draagbaar.

Comment

Working...
                  X