Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief Nikon D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Statief Nikon D90

Ik ben op zoek naar een statief voor mijn Nikon D90 en 18-105 lens.
    Weet iemand een betaalbaar, maar toch stevig statief hiervoor?

Tim

Re: Statief Nikon D90

Alles is betaalbaar, dus noem gewoon een maximum bedrag.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

zaterdag bij konijnenberg een mooi statief zien staan voor "maar" 139euro met kop.
      de kop kreeg je gratis bij dit statief, het was hun "jubileum-statief" (ik geloof dat ze m zo noemden.

het is een erg stevig ding voor in mijn ogen niet te veel geld.
      Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

Comment

Ik heb hier een Manfrotto 055XPROB met een drie-weg-kop voor mijn D90. Heel stevig model en in alle kanten verstelbaar. Hij kan heel hoog tot heel laag bij de grond, mede door de verstelbare middenkolom die je in de horizontale kan zetten. Is wel wat zwaar om op wandeling mee te nemen, maar de carbon-versie vond ik te duur.

Deze combinatie was ongeveer een 200-€ (bij Art&Craft)
        Grtz
        Piet
        Piet Cosaert
        http://kepsfotografie.wordpress.com

Comment

Ik heb ook een Nikon D90 en had eerst een spotgoedkoop statief en verving het voor een Vanguard Alta+ 204 AP en ben daar enorm tevreden over. 't Beestje kost 119€, weegt niet te veel en is ongelofelijk verstelbaar. Te vinden in Mediamarkt en webwinkels. Wil je echt iets professioneels, dan kost het wellicht duurder, maar voor mij hoeft dat niet.

Groetjes,

Riho
          Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
          Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

Comment

De vraag is ook een beetje wat je ermee wil doen, het soort fotografie en de locaties.
            Voor macro bv heb je toch best iets dat je flexibel kan inzetten met losse middenkolom of zo. Ook met poten die los staan van elkaar (dus zonder die tussen versterking waardoor je het statief over een hoek van een tafel kan zetten en zo).

Mijn gedacht is momenteel gevallen op de Vanguard Alta Pro 265, serieus robust voor relatief betaaldbaar prijs (200 euro +-) Super veel mogelijkheden die je op die goedkoper niet hebt.

Wat je zeker eens moet doen is je stoute shoenen aantrekken in naar een shop gaan waar ze uit staan. Je neemt dan 1 voor 1 een goed onder handen, stel die op, schuif de kollom uit en kijk dan eens wat voor slakke rommel die goedkope dingen van 50 euro bv zijn LOL, ik vraag me af waarom die dingen statief noemen want er is niets statisch aan.

Ook heel belangrijk is het quicklock systeem, let er op dat die in metaal is. Die plastieke versies gaan plooien na een tijd en draaien zot op je cam. Vraag ook wat een extra plaatje kost om bv op een zware telelens te zetten (de prijs is soms exubirant hoog van die plaatjes)

Let ook op het gebruik van teveel plastiek voor de locks van de poten, die kraken gewoon af in de koude als ze niet robust genoeg zijn.

Ook de pootjes moet je op letten. Zit je veel in de vuiligheid of slijk dan ga je die moeten kunnen kuisen. Ik heb er al gezien waar de pootjes gewoon van af vallen zonder veel inspanning LOL (doet me beetje denken aan het lopen met oversized botten in een slijkveld, je botten blijven dan staan en jij bent op je kousen verder HAHAHA)

Merken zoals Vanguard, Manfrotto, Gioto en zo zitten allemaal redelijk goed. koop allesins geen Hamma bucht das weggemeten geld.

Comment

Ik heb een Feisol CT3402(carbon), dat weegt 1kg en de poten in 4 delen, dus licht en kort met een manfrotto kop en dan weegt het 1,7kg.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
              X