Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compacte cameratas

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Compacte cameratas

Hallo iedereen,

ik wil graag even jullie advies vragen. Ik heb een nikon d90 met de 18-105 kitlens en daarnaast ook een (oude) sigma 70-300 zoomlens. Momenteel zit dit alles, samen met nog wat filters, een flitser, batterijlader en dergelijke in een lowepro minitrekker. Dit is perfect om op uit te trekken, maar ik vind het niet zo handig om bv mee in de stad op fototocht te gaan.

Nu ben ik in feite op zoek naar een compacte fototas (schoudertas of topload model) voor de camera en de twee lenzen. Het hoeft niet groter te zijn, want het zou handig zijn als ik dit tasje, wanneer ik het onderweg niet nodig heb, in een gewone rugzak kan steken.

Heeft iemand suggesties voor een cameratas voor dit doeleinde? Licht, compact en makkelijk toegankelijk zijn belangrijk.

Hartelijk dank!

Re: Compacte cameratas

Ik heb hiervoor een canvas-achtig tasje van in de A.S. Adventure met een zelfgemaakte insert. M'n 7D met 10-20 erop past erin samen met een 24-70 en een 500mm spiegellens. Eventueel ook nog een flits.
    Voordeel hiervan is, het is niet van een fotomerk, dus niemand weet dat er duur gerief inzit. Ik heb ook in de schouderband een staalkabel ingenaaid. Het tasje kostte 20 euro ofzo.
    En het is fairtrade
    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Klinkt wel leuk, maar is het voldoende stevig als 'doe-het-zelf' tas? Heb je misschien een foto van hoe je dit zelf gemaakt hebt? Waar heb je vb. die insert gehaald?
      Alvast bedankt!

PS: Iemand nog andere ideeën of tips?

Comment

De Nova reeks van Lowepro.
        Ikzelf heb de Nova 160 AW en steek die geregeld ook in een gewone rugzak.
        Alsook mijn Sirrus 140 en Toploader 50 AW (allebei ook Lowepro).
        Mvg,
        Tom
        Canon

Comment

Zelfde idee hier: Lowepro Nova AW . Als je overweegt om ooit grotere/zwaardere of meer lenzen of een grotere camera aan te kopen, kijk dan eens voor de 200 AW . Deze hebben ook de 360° AW cover (vind je alleen op de Nova AW en Toploader Pro AW).

Als je geen bezwaar hebt tegen een 'buikzakje' (bij gebrek aan betere benaming ), dan is de Inverse 200 AW een erg handige tas die je ook kan gebruiken als je bijvoorbeeld gaat fietsen of iets dergelijks .

De Classified AW serie is ook erg mooi en praktisch trouwens.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Die topload tassen en die nova lijken me ook wel goede ideeën. Die AW-cover lijkt me wel zeer handig te zijn.

Ik zou natuurlijk es moeten 'passen'. Ik woon in de buurt van Leuven. Kent iemand misschien een goede fotozaak in deze buurt? In de fnac hebben ze precies niet zo'n grote keus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spoker Bekijk bericht
              Klinkt wel leuk, maar is het voldoende stevig als 'doe-het-zelf' tas? Heb je misschien een foto van hoe je dit zelf gemaakt hebt? Waar heb je vb. die insert gehaald?
              Alvast bedankt!

PS: Iemand nog andere ideeën of tips?
              Is zeker sterk genoeg, die insert heeft m'n moeder met de naaimachine ineengestikt en is gemaakt van sterke stof met daartussen schuimrubber van een yogamatje en onderaan nog een stevig stuk plastic om de bodem wat steviger te maken. Morgen zal ik eens een fotootje plaatsen
              Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Om mee in de stad rond te lopen is een Lowepro TLZ 1 of 2 ideaal, vind ik. Mijn Canon
                50D met 17-55 2.8 met zonnekap past er precies in. Verder heb je dan nog wat plaats
                voor een doekje, filtertje, extra batterij en geheugenkaartje. Zou hem niet meer willen
                missen, en zeker niet omruilen voor iets groters.

Comment

Het is een lowepro topload zoom 2 geworden. De toploader zoom 50 AW was misschien nog iets beter, omwille van de aw cover, maar er deed zich een mooie (2e hands) kans voor met een topload zoom 2.

MIjn D90 met 18-105 kan er in, samen met een (oude) sigma 70-300 zoom. Perfect. En bovendien past alles nog in een gewone rugzak mocht ik hem niet onmiddellijk nodig hebben.

Bedankt voor de tips!

PS: heb ook naar de schoudertassen gekeken en een nova 170 is idd ook een heel goede keuze. Denk echter dat ik met de tlz2 wat compacter zit.

Comment

Mss de Exchange Messenger van Lowe pro? Ik heb deze sinds een paar weken en ben daar wel tevreden van. Valt niet op en is niet te groot. Net groot genoeg voor mijn D60+extra lens+flitser en nog wat accesoires.
                    Nikon D60/ AF-S VR DX Nikkor 18-55mm F3.5-5.6G / AF-S VR DX Nikkor 55-200mm F4-5.6G

http://www.flickr.com/photos/nickyvandriel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VeXtorr Bekijk bericht
                      Mss de Exchange Messenger van Lowe pro? Ik heb deze sinds een paar weken en ben daar wel tevreden van. Valt niet op en is niet te groot. Net groot genoeg voor mijn D60+extra lens+flitser en nog wat accesoires.
                      waar heb je die ergens gekocht??

Comment

Working...
                      X