Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Optech of blackrapid strap?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Optech of blackrapid strap?

Ik heb zowel Optech als BlackRapid in gebruik, en zou ze geen van beide kunnen missen.

BlackRapid als ik veel bewegingsvrijheid wil (handen vrij!): portretsessies, events, stadswandelingen.

OpTech als het toestel vaak op/af statief moet, of als ik een (grotere) rugzak meeheb.

Opletten met 'zomaar' een statiefplaatje aan je strap te klikken: de draaibeugel daarvan is niet altijd op zo'n belasting berekend, zeker niet als je bvb een flinke body met grip en 70-200 lens sleurt. BlackRapid komt binnenkort met eengepaste oplossing voor Manfrotto-gebruikers.
    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      hoeveel straps zijn er hier al doorgesneden? is volgens mij pure marketing...

ik ben van standaard nikon strap naar optech overgeschakeld en vervolgens naar black rapid... en de optech en standaard strap liggen nu in de kast...
      't is zo veel gemakkelijker...
      Op concerten heb ik al collega's gezien waarvan hun toestel werd losgerukt door toeschouwers net achter de frontstage: optech clicks begaven het.

ga eens wandelen in barcelona met je toestel rond je schouders ....
      voor je het beseft is je toestel aan door drie andere personen doorgegeven.

In het openbaarvervoer wordt er vaak gefouilleerd en het aantal inbeslaggenomen mesjes die veiligheidsriemen kunnen doorsnijden zegt genoeg.

voor enkele € extra heb ik liever die extra mogelijkheid van een staaldraad
      en gepersonaliseerd

bovendien biedt sunsniper je een gratis verzekering aan : SNIPER-STRAP Insurance

mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

zelf gebruik ik de Sunsniper ... lijkt me steviger dan de Blackrapid.

op Photokina ook de B-grip gezien ...

en ik lees net in Zoom magazine voor 10 EUR: de strap buddy van Photojojo.com ...

dit om uw keuze wat duidelijker te maken
        Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
        www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

Comment

Dank u allemaal voor de reactie's!
          Ik zie dat de meningen nogal verdeeld zijn.
          In mijn geval zit ik nog te twijfelen tussen een blackrapid rs4 of mijn optech (BD) strap blijven gebruiken.
          Weet iemand of die rs4 van blackrapid veel groter is dan de BD optech strap (om in mijn tas te steken)? Ik zie er een beetje tegen op om iedere keer als ik het toestel weg berg de musketon sluiting open te maken.
          Mvg,
          Tom
          Canon

Comment

En wat als je met 2 toestellen moet rondlopen? Welke zijn dan het handigst, ik bedoel maar zodat ze niet in elkaars weg hangen.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Eén met tele(zoom) op Sunsniper en één kortere focus gewoon met redelijk korte strap rond je nek.
              Succes.
              Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                En wat als je met 2 toestellen moet rondlopen? Welke zijn dan het handigst, ik bedoel maar zodat ze niet in elkaars weg hangen.
                daarvoor heeft sunsniper zelf een double en triple plus harnass

ook black rapid heeft een dubbel systeem
                mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Ik heb wel wat schrik van die sluitingen van de Optech.

Zijn die echt stevig en niet zomaar lost te maken, want dan ligt hij op de grond..
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik heb deze zomer de sunsniper voor 1 camera gebruikt, maar moet er toch mee oppassen. Mijn camera is al op de grond gegaan erdoor en heb hem al vaak ineens los in men handen gehad.

1 keer had ik hem ineens los vast doordat ik de beveiliging van de musceton niet had toegedraaid. De kans dat dat vanzelf loskomt is klein, maar de kans is er wel, en als ge heel de dag ermee rondloopt wordt die kans enkel groter. Maarja, dat was mijn fout.

2de keer is hij echt op de grond gegaan doordat de schroef zich vanzelf los had gedraaid. En ik merk nog dat na een dag intensief gebruik ik vaak de schroef wat vaster moet draaien omdat ie wat lostkomt. Op letten dus!
                    Ik zie nu wel dat sunsniper blijkbaar dat probleem ook gemerkt heeft, want bij hun double strap hebben ze een nieuw systeem met bearings in hun schroef zodat de camera zo veel mag ronddraaien als hij wil, de schroef zal zich nooit losdraaien doordat die bearings draaien ipv de schroef.
                    Dus daarvoor, moest ik nu een double strap kopen zou ik precies voor de sunniper gaan...

3de keer had ik hem los vast doordat ik de musketon aan mijn manfrotto plaatje had gehangen. Die plaatjes zijn echt niet op het gewicht voorzien, dus niet doen! Ijzer is gewoon gebroken bij mij...

Die spider camera holster ziet er ook wel interessant uit, maar het idee dat als ge uw camera vasthebt en iemand tegen u botst en ge hem laat vallen hij dan ook op de grond ligt vind ik wel angstaanjagend...
                    http://www.driesrengle.be - /portfolio - /huwelijksfotografie - Alles met een zwaar overpriced digitaal wegwerpkodakske

Comment

Als ik zou moeten kiezen tussen de blackrapid s4 en de sunsniper wat is er dan best aan te raden. Ik weet dat de sunsniper een elastisch element heeft maar maakt dit veel verschil t.o.v. de blackrapid? Een staaldraad heb ik niet echt nodig. De sunsniper ziet er wel wat groter uit. Bij foto konijn is de sunsniper nu aan 50 euro wat 10 euro goedkoper is dan de blackrapid elders op het net.
                      Graag uw mening.
                      Mvg,
                      Tom
                      Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        Ik heb wel wat schrik van die sluitingen van de Optech.

Zijn die echt stevig en niet zomaar lost te maken, want dan ligt hij op de grond..
                        Er zit maar één sluiting aan een BR en die is stevig: rvs musketon met vergrendeling, busjeje dat over de sluiting komt.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
                          Als ik zou moeten kiezen tussen de blackrapid s4 en de sunsniper wat is er dan best aan te raden. Ik weet dat de sunsniper een elastisch element heeft maar maakt dit veel verschil t.o.v. de blackrapid? Een staaldraad heb ik niet echt nodig. De sunsniper ziet er wel wat groter uit. Bij foto konijn is de sunsniper nu aan 50 euro wat 10 euro goedkoper is dan de blackrapid elders op het net.
                          Graag uw mening.
                          Mvg,
                          Tom
                          sunsniper. toch als ze de nieuwe schroeven ook doorgevoerd hebben bij hun single straps.
                          http://www.driesrengle.be - /portfolio - /huwelijksfotografie - Alles met een zwaar overpriced digitaal wegwerpkodakske

Comment

Hallo allemaal,
                            Het is de black rapid rs 7 geworden (juist besteld) wegens de extra bumper waarmee je de camera kan vergrendelen op de rug bij het wandelen en zo. Ook als je iets van de grond wil oprapen dan schuift de camera niet naar voren. Hopelijk bevalt hij me goed!?
                            Mvg,
                            Tom

p.s. Dank u voor de vele reactie's!
                            Canon

Comment

Working...
                            X