Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Zelf heb ik de TimeCapsule, die is draadloos, maar de eerste backup neem je best in een bedraad netwerk. Nadien heb je geen last of vertragingen door Timemachine, dat gebeurt volledig op de achtergrond en automatisch.
Zelf heb ik de TimeCapsule, die is draadloos, maar de eerste backup neem je best in een bedraad netwerk. Nadien heb je geen last of vertragingen door Timemachine, dat gebeurt volledig op de achtergrond en automatisch.
Idem, al heb ik de eerste BU ook draadloos gedaan. Duurde wel twee dagen voor twee Macs (iMac + MBP). Nadien heb je er inderdaad geen hinder meer van.
Ik heb hier een Medion eSATA schijf aan mijn Medion-pc hangen (in de docking station), en die werkt véél sneller dan een externe harde schijf met USB2 aansluiting.
Maar je zal zo'n Medion schijf waarschijnlijk niet op een Mac kunnen aansluiten, dan maken ze ruzie.
(Die schijf heeft ook een gewone USB2 aansluiting.)
USB3 schijven heb ik nog niet veel gezien, en er zijn blijkbaar ook niet veel fabrikanten die USB3 aansluitingen standaard in hun computer steken.
Waarom ze dat niet doen, dat weet ik ook niet...
hier 2 FW 800 schijven van iomega 1TB ( model macmini ) super goed en super stil.
3 usb 2 poorten + 2 FW 800 poorten per schijf aan boord. ook nog een lacie D2 quadra profesional HD van 1 TB met evenééns 2 FW 800 poorten aan boord , en dan nog een lacie rudged van 320 GB , met éénmaal FW 800 + usb 2aan boord ( is zo'n kleine snelle schijf voor op verplaatsing, die je perongeluk al ééns mag laten vallen, kan er tegen ) .
deze schijven zijn ook allemaal met elkaar verbonden, en zo verder naar mijn Imac ( Imac bezit maar één FW 800 in-uit gang ) .
dit werkt perfekt ! dus 4 FW 800 schijven tegelijk op je bureau blad aanwezig .
persoonlijk ben in het meest tevreden over de iomega maxi mini van 1 TB.
deze schijven zijn goedkoper dan lacie , even snel , en beduidelijk stiller. zijn eigenlijk een beetje ontworpen om samen met een mac te gebruiken, zijn ook al geformateerd , klaar voor direkt gebruik op een mac.
geen overbodige rommel ( back-up prog van merk schijf of dergelijk aanwezig ) op de nieuwe schijf .
passen ook veel beter kwestie uiterlijk naast een mac. ik heb ook een airport extreme , en deze stapel ik boven op de twee iomega's. mooi ordelijk torentje, ventilatie geen probleem !
usb 3 is jammer genoeg nog niet voor de iMac voorlopig.
voor de macpro zou er al een kaart te koop zijn ....
usb 3 is nog sneller en vooral , goedkoper tegenover de FW 800 schijven.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Ik heb hier een Medion eSATA schijf aan mijn Medion-pc hangen (in de docking station), en die werkt véél sneller dan een externe harde schijf met USB2 aansluiting.
Maar je zal zo'n Medion schijf waarschijnlijk niet op een Mac kunnen aansluiten, dan maken ze ruzie.
(Die schijf heeft ook een gewone USB2 aansluiting.)
USB3 schijven heb ik nog niet veel gezien, en er zijn blijkbaar ook niet veel fabrikanten die USB3 aansluitingen standaard in hun computer steken.
Waarom ze dat niet doen, dat weet ik ook niet...
Comment