Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gewone a4 printer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gewone a4 printer

Hallo,
    ik ben aan een nieuwe printer toe, wie helpt kiezen ? voor "mooie" foto's ga ik naar de vakman.
    vereisten : printen op gewoon fotopapier - weinig cartitchen - niet profesioneel -
    Dank voor uw aandacht

Re: Gewone a4 printer

ik zou net voor veel cartridgen gaan, veel goedkoper in gebruik omdat je geen verlies hebt

ik zou dus een printer overwegen met 4 cartridges, eventueel zelfs 5 voor het afdrukken van foto's aangezien de printers met 5 cartridges een extra zwarte cartridge hebben voor de grijstinten
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
      ik zou net voor veel cartridgen gaan, veel goedkoper in gebruik omdat je geen verlies hebt

ik zou dus een printer overwegen met 4 cartridges, eventueel zelfs 5 voor het afdrukken van foto's aangezien de printers met 5 cartridges een extra zwarte cartridge hebben voor de grijstinten
      Die extra (foto)zwart zorgt helaas niet voor de (neutrale)grijstinten, maar is bedoeld om het contrast van foto's te verbeteren en ook om echt diepzwart te bekomen in foto's. Je hebt echt minimaal een grijsinktpatroon nodig (zoals de Canon MP 980/990) om die neutrale grijstonen te produceren. Daar komt nog bij dat Canon voor de geel en zwart maar 1 gradatie inktdruppels kan produceren, namelijk 5 pl, terwijl de cyaan, magenta en grijs 3 gradaties kan printen (5, 3 en 1 pl). Bij de controleafdruk van de spuitmondjes kan je bij de MP 980 ook het volgende zien:

-een ruitjespatroon van de PGI-520BK pigment tekstzwart
      -van CLI-521 cyaan/magenta/grijs: 3 banden met telkens een lichtere gradatie (5, 3 en 1 pl) om de vroegere fototinten te imiteren, gebruikt bij de vroegere fotoprinters met het zogenaamde CcMmYK 6-kleuren afdruksysteem (zogenaamd fotomagenta en fotocyaan)
      -van geel en fotozwart is er maar 1 band: het idee hierachter is namelijk dat zwart enkel bedoeld is om het contrast te vergroten, waar het absoluut zwart moet zijn en dat bij geel -vanwege de lichte kleur- zelfs met grote 5 pl druppeltjes bij verder uit elkaar staan van die druppeltjes men geen korrel kan waarnemen voor het blote oog. Bij de donkere magenta/cyaan/grijs zijn kleinere druppeltjes wel essentieel om geen korrel te kunnen waarnemen, vandaar die kleinere druppetjes van 3 en 1 pl. Die variabele druppelgrootte is ingevoerd om de vroegere fotomagenta en fotocyaan te vervangen. Zonder die lichtere fotokleuren (ofwel door variabele druppelgrootte of met dedicated fotocyaan en fotomagenta inkten) krijg je geen vloeiende gradaties in foto-afdrukken.
      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Ik heb voor dat soort prints een Epson SX210 besteld. €39, en levert supergoeie prints af.
        Heeft 4 cartridges die ook als "witte producten" op Ebay te koop zijn, perfect compatibel, goeie inkt en kost 2x niks.

De betere prints maak ik met een PX700 en originele Epson inkt, 6 cartridges.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
        X