Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop / Scherm / PC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop / Scherm / PC

    Hey iedereen,

    Aangezien mijn laptop stilaan begint te verouderen ben ik op zoek naar een nieuwe optie... Nu weet ik helemaal niet wat kiezen, ook al omdat mijn budget zeker niet onbeperkt is. Ik heb sowieso een laptop nodig die ik mee kan nemen op pad.

    Opties zijn dan denk ik:
    1. Apple iMac + laptop gewoon merk. Op iMac foto's bewerken en laptop gebruiken als ik niet aan mn bureau zit
    2. Apple MacBook Pro + scherm eraan hangen. Voor bewerking foto's dus macbook aan scherm hangen
    3. Laptop gewoon merk + scherm. De meest budgetvriendelijke optie

    Wat denken jullie? Zijn er nog andere opties? Want ik geraak er maar niet uit...

    Merci!

  • #2
    Re: Laptop / Scherm / PC

    Mocht ik van u zijn dan zou ik eerst in het reine proberen te komen wat ge nu precies wilt, t.t.z. een Apple of PC.
    Een laptop vind ik pas interessant als je die ook nodig hebt op verplaatsing of geen plaats hebt voor een "bak" + scherm + toetsen + muis + ......
    In alle andere gevallen geniet een PC of Mac Pro mijn voorkeur.
    Wat je evntueel nog bij zou kunnen kopen is een heel kleine laptop die je kunt meenemen op je foto uitstappen.


    Grtz, RF


    Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

    Comment


    • #3
      Re: Laptop / Scherm / PC

      Wel, als budget geen probleem zou zijn, kies is zeker voor Apple. Maar dat is wel een probleem...

      Laptop heb ik sowieso nodig om op verplaatsing te gebruiken, niet enkel om wat foto's erop te zetten (heb zo'n klein netbookje voor op reis)

      Vandaar dus de verschillende combinaties tussen laptop en scherm/pc

      Comment


      • #4
        Re: Laptop / Scherm / PC

        met een macbook zit je sowieso goed voor lang, mocht je een windows laptop nemen, naar mijn ervaring, gaan die minder lang mee en verouderen deze veel vlugger ook.

        mijn antwoord, nieuwe macbook (pro) (900-1150) en misschien een tweedehandse imac g5 (500)? (zo'n witte) die werken nog meer dan goed genoeg!

        Comment

        Working...
        X