Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Bedankt voor de twee alternatieven, ik had deze ook al eens bekeken.
Wegens het beperkte gewicht van mijn toestel (500d en 18-135 lens) had ik deze eigenlijk al geschrapt, ze zijn iets duurder en ik zocht eigenlijk een oplossing waarbij mijn statiefplaatje op de camera kan blijven.
Canon EOS 500D met 18-135IS
Speedlite 270EX - Gorillapod Focus
Crumpler New Delhi 510 & Singapore Slim
Ook Op/Tech heeft nu een vergelijkbare oplossing als de sun sniper of black rapid maar met het voordeel dat het toestel aan de normale plaats voor de riem vastgemaakt word (had hetzelfde probleem met statiefplaatje).
Zie hier
Heb hem juist gekocht dus nog geen praktijkervaring. (Word morgen op de SD antwerpen uitgetest )
Ik vind die plastic clipsluitingen doodeng, heb daar erruggg negatieve ervaringen mee, waren het gezekerde karabiners dan was het een prima idee.
Overigens was juist het aanwezig zijn van die gezekerde karabiner voor mij de doorslaggevende factor om voor de Sunsniper te kiezen.
(wellicht een idee om de bevestiging van de camerastrap te gebruiken om aan de Sunsniper te hangen)
Die plastiek clipsluitingen zijn typisch voor de OpTech draagriemen. Ik heb zelf een gewone draagriem van OpTech en voel me nog relatief veilig omdat beide sluitingen voor mij hangen (op borsthoogte dus). Met zo'n sluiting op de rug zou ik mij inderdaad ook niet veilig voelen, er moest maar een een flauwe plezante ... ik mag er niet aan denken.
Ik weet niet wat de negatieve ervaring van pieke is, ik hoop dat het niet "spontaan losschieten" is ... Zelf heb ik er nog geen problemen mee gehad, maar ik wil de clip dus wel in mijn gezichtsveld hebben.
En zie ik het goed dat die Crumpler ook zo'n clips heeft ?
Comment