Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 550D met 430EX II wireless flash

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 550D met 430EX II wireless flash

Beste,

Ik heb dus een Canon 550D en een 430EX II nu is mijn vraag hoe kan ik deze flits late werken zonder dat deze op het toestel staat? Kan iemand me daar bij helpen? Ik heb gemerkt dat dit met een 7D moet mogelijk zijn met de interne flitser is dit ook mogelijk bij de 550D of niet??
    Alvast bedankt!!

Re: Canon 550D met 430EX II wireless flash

Ja, vast wel dat iemand, die de gebruiksershandleiding wél heeft gelezen, dat kan.
    ('t Is dat ik met iets anders druk bezig ben, anders downloadde ik die wel even)
    Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

ik dacht van niet , trigger setje aanschaffen . kost niet zoveel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
        Ja, vast wel dat iemand, die de gebruiksershandleiding wél heeft gelezen, dat kan.
        ('t Is dat ik met iets anders druk bezig ben, anders downloadde ik die wel even)
        Da is het nu juist in de handleiding (die zeer beknopt is) word hier niet over gesproken. Vandaar de vraag hier op het forum. Dan zou ik toch graag jou oplossen weten als jij dit kan!

Mvg, Yenthe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yenthe125 Bekijk bericht
          Da is het nu juist in de handleiding (die zeer beknopt is) word hier niet over gesproken. Vandaar de vraag hier op het forum. Dan zou ik toch graag jou oplossen weten als jij dit kan!

Mvg, Yenthe
          Ik heb zoëven afgebroken waar ik mee bezig was, en met 2, 3 webclicks en wat lezen het antwoord gevonden.
          Jammer dat je toon nu niet wat vriendelijker is, want nu vergaat me hélemaal de zin om het exact uit te leggen.
          Maar sla bladzij 24 van die handleiding maar eens op.
          Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
            Ik heb zoëven afgebroken waar ik mee bezig was, en met 2, 3 webclicks en wat lezen het antwoord gevonden.
            Jammer dat je toon nu niet wat vriendelijker is, want nu vergaat me hélemaal de zin om het exact uit te leggen.
            Maar sla bladzij 24 van die handleiding maar eens op.
            Ten eerste was dit vriendelijk bedoeld maar je kan alles op verschilende maniere lezen, Ten tweede was jou reactie ook niet bepaald "lief".
            Maar goed dit zijn nadelen van internet alles kan verkeerd op gevat worden maar daar gaat het niet over ik heb een probleem dat ik niet opgelost krijg en stel van daar hier een vraag. Er staat inderdaad een hoofstuk over extern flitsen maar staat niet in vermeld of dit gaat met de Interne flits van 550D of op een andere manier zonder extra hulpstukken. En u kende blijkbaar de oplossing vandaar zou ik die graag ook kennen

Mvg, Yenthe

Comment

Ten eerste was dit vriendelijk bedoeld maar je kan alles op verschilende maniere lezen, Ten tweede was jou reactie ook niet bepaald "lief".
              Maar goed dit zijn nadelen van internet alles kan verkeerd op gevat worden maar daar gaat het niet over ik heb een probleem dat ik niet opgelost krijg en stel van daar hier een vraag. Er staat inderdaad een hoofstuk over extern flitsen maar staat niet in vermeld of dit gaat met de Interne flits van 550D of op een andere manier zonder extra hulpstukken. En u kende blijkbaar de oplossing vandaar zou ik die graag ook kennen

Mvg, Yenthe
              Mijn reactie was er één die bedoeld was om eens zélf het minimale te doen: De gebruiksaanwijzing te lezen.
              En dan natuurlijk niet allene die ene bladzij die ik opgaf,maar ook even doorlezen.
              En dan, als je op bladzij 30 leest hoe het flitssysteem is bedoeld/werkt, heb je zelf de oplossing in handen.
              (En nee, ik ga het niet geven, de tips zijn voldoende. Bovendien ga je dan begrijpen hóe je het dan moet instellen, na de extra aanschaf).

Comment

Geen ruzie maken.

Ik denk niet dat het mogelijk is. Het is alvast niet mogelijk met mijn vorige camera (500D). Je hebt een trigger setje nodig. Cactus V4 doet het prima en kost echt niet zo veel geld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaarrul Bekijk bericht
                  Geen ruzie maken.

Ik denk niet dat het mogelijk is. Het is alvast niet mogelijk met mijn vorige camera (500D). Je hebt een trigger setje nodig. Cactus V4 doet het prima en kost echt niet zo veel geld.
                  Enkel de 7D heeft de optie meegekregen om met de interne flits een externe flits aan te sturen. Je zal inderdaad een radio trigger moeten gebruiken zoals de cactusjes
                  Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
                    Enkel de 7D heeft de optie meegekregen om met de interne flits een externe flits aan te sturen. Je zal inderdaad een radio trigger moeten gebruiken zoals de cactusjes
                    Hartelijk dank voor een antwoord op mijn vraag!
                    Ookal had ik liever iets anders gehoord (dat het wel ging).
                    Maar goed ik ga dit zeker eens bekijken!

Mvg, Yenthe

Comment

Da is het nu juist in de handleiding (die zeer beknopt is) word hier niet over gesproken.
                      Waarom zou je iets in de handleiding vermelden wat niet kan, die zou onnodig verschrikkelijk dik worden, beter alles duidelijk behandelen wat wel kan.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Weet wel dat je ETTL (automatische mode) kwijt bent en je enkel manueel kunt flitsen met die Cactus, RF602 etc.
                        Met een ST-E2 transmitter behou je nog wel ETTL. Oftewel moet je de dure pocketwizards flex kopen.

Comment

Hartelijk dank voor een antwoord op mijn vraag!
                          Ookal had ik liever iets anders gehoord (dat het wel ging).
                          Maar goed ik ga dit zeker eens bekijken!

Mvg, Yenthe
                          Dat staat dus in het schema op bladzij 30 van de handleiding ...
                          De flitsers communiceren wel onderling, en als je 1 flitser op de camera zet, kan die als master fungeren naar andere flitsers toe.
                          Werk je met maar 1 flitser, of wil je geen flitser op de camera, dan heb je een "radiozender" nodig; zie schema.

Comment

er is een kloon van de st-e2 op de markt, zou evengoe gaan voor minder.
                            klikkie

effe verder zoeken zal eventueel een scherper geprijsd exemplaar te vinden zijn.
                            anders een 580II ofzo kopen die maken dit ook mogelijk.

anders alles verkopen en nikon d70/80/90/7000/300s/700
                            en een sb600/700/800/900 kopen
                            en dan kan je genieten van CLS
                            nikon stuff

Comment

Working...
                            X