Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

speedlite 580 ex II omvormen tot studioflitser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• speedlite 580 ex II omvormen tot studioflitser

Hi,
    Ik ben ergens op een site softbox (40 x 40) en montagesysteem voor een statief voor de speedlite 580 ex II tegengekomen, maar kan dit nergens terugvinden.

Ik denk eraan om 2 speedlites 580 EX ii te gebruiken als studioflitsers. 1 speedlite heb ik al, en ik denkt dat ik dan goedkoper af ben met deze te gebruiken als studioflitser.

Kan iemand helpen? En is dit een goed idee? Ik heb een 7d en met de ingebouwde transmissie werkt dit wel handig.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
    Canon EOS 7D - ...

Re: speedlite 580 ex II omvormen tot studioflitser

Oorspronkelijk geplaatst door Gert van de mila Bekijk bericht
    Hi,
    Ik ben ergens op een site softbox (40 x 40)
    40*40 is niet zo groot...
    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Zoek anders eens op westcott softboxes ...

Bv http://www.cameratools.nl/WEST1050-z...%20Apollo.html

Comment

Kijk hier eens of anders bij Lasolite rechtstreeks.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Parapluutje is handiger, ook draagbaarder en gemakkelijker te bevestigen.
          Soms ook langs 2 kanten bruikbaar (tru en reflectie), en ook nog VEEL goedkoper.

Er zullen wel experten zijn die het verschil kunnen zien tussen de lichtkwaliteit van beide, maar niet als ze het niet op voorhand weten.

En , kijk eens op youtube naar filmpjes van vooraanstaande Vlaamse fotografen die met flitsers werken. Wat gebrruiken die...jazeker..

Paul
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

Comment

Ik denk eraan om 2 speedlites 580 EX ii te gebruiken als studioflitsers. 1 speedlite heb ik al, en ik denkt dat ik dan goedkoper af ben met deze te gebruiken als studioflitser.

Kan iemand helpen? En is dit een goed idee?
            als je een studio wil bouwen, gebruiken, ga dan voor studio flitsen. Die hebben een piloot licht, hebben veel bestaande uitbreidingen, continue stroom, krachtiger, etc...

waneer opteren we voor raportage flitsers?
            Op locatie, waar geen stroom voor handen is, waar we lang mee moeten stappen om ter plaatse te geraken, flexibiliteit...
            ze hebben echter hun eigen uitbreidingen, een softbox (kijk hier voor naar de westcott apollo) voor een studio flash is niet erg geschikt voor een raportage flits, idem voor beauty dishes en andere modifiers...

dus antwoord op je vraag: 't is een goed idee als je op locatie gaat, 't is geen goed idee als je thuis blijft of in studio...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Hi,
              Ik ben ergens op een site softbox (40 x 40) en montagesysteem voor een statief voor de speedlite 580 ex II tegengekomen, maar kan dit nergens terugvinden.

Kan iemand helpen? En is dit een goed idee? Ik heb een 7d en met de ingebouwde transmissie werkt dit wel handig.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
              Speedlite 580EXII kost ongeveer een € 379...

Flitsset van Falcon Eyes met 2 * 300Ws flitsen, softboxen,statieven,plu's en triggerset voor € 398.

Enkel een voorbeeld, als je een beetje rondkijkt, vind je nog van die startersets.
              Voordeel van flitssets is dat er een heleboel mogelijke extra's zoals softboxen, plu's,reflectoren,... beschikbaar zijn

Ik heb vorige week bij een kameraad die Falcon Eyes set getest, en die werkt soepel en eenvoudig voor mij.
              Ik heb met de goeie oude "trial and error" methode goede resultaten behaald, geen uitleg gevraagd en gewoon beginnen testen.
              De test-etalagepop was heel braaf en kloeg niet

Mijn keuze is gemaakt en ik heb voor mijn kerstmis zo een setje op de lijst gezet..
              Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
                Speedlite 580EXII kost ongeveer een € 379...

Flitsset van Falcon Eyes met 2 * 300Ws flitsen, softboxen,statieven,plu's en triggerset voor € 398.

Enkel een voorbeeld, als je een beetje rondkijkt, vind je nog van die startersets.
                Voordeel van flitssets is dat er een heleboel mogelijke extra's zoals softboxen, plu's,reflectoren,... beschikbaar zijn

Ik heb vorige week bij een kameraad die Falcon Eyes set getest, en die werkt soepel en eenvoudig voor mij.
                Ik heb met de goeie oude "trial and error" methode goede resultaten behaald, geen uitleg gevraagd en gewoon beginnen testen.
                De test-etalagepop was heel braaf en kloeg niet

Mijn keuze is gemaakt en ik heb voor mijn kerstmis zo een setje op de lijst gezet..
                Dat is idd een mooie setje om mee te starten.
                Wat de 580 flasches betreft: op locatie = ideaal met parapluutjes. Zorg wel voor zandzakjes
                CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                  Dat is idd een mooie setje om mee te starten.
                  Wat de 580 flasches betreft: op locatie = ideaal met parapluutjes. Zorg wel voor zandzakjes
                  Heb ik gisteren ook ondervonden..
                  Mijn 580EXII op een Cactus V4 op het bijgeleverd voetje van de 580EXII, dat blijft redelijk stabiel...
                  maar met een mini softbox( 20*30) van mijn stobist kit erop.... dan krijgen we de toren van Pisa die te ver overhelt
                  En dan geen extra statief bijhebben voor de flash... stom !! wreed improviseerwerk nodig gehad, maar gelukkig waren er genoeg boeken en andere rommel voorradig om het Pisa syndroom tegen te werken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
                    Heb ik gisteren ook ondervonden..
                    Mijn 580EXII op een Cactus V4 op het bijgeleverd voetje van de 580EXII, dat blijft redelijk stabiel...
                    maar met een mini softbox( 20*30) van mijn stobist kit erop.... dan krijgen we de toren van Pisa die te ver overhelt
                    En dan geen extra statief bijhebben voor de flash... stom !! wreed improviseerwerk nodig gehad, maar gelukkig waren er genoeg boeken en andere rommel voorradig om het Pisa syndroom tegen te werken
                    Een goeie fotograaf kan ook goed improviseren Hiervan het levende bewijs
                    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Dat improviseren , daar heb ik niets op tegen , dat is eigenlijk nog het leuke aan de hobby, al die plantrekkerij..

Enige spijtige is dat in de tijd dat er geimproviseerd wordt, er geen foto's kunnen genomen worden.... of de mens zou enkele handen extra moeten kunnen groeien

Comment

Working...
                      X