Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draadloze timer van Hahnel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Draadloze timer van Hahnel

    Even een vraagje in verband met deze draadloze timer van Hahnel. Heeft iemand deze timer reeds gebruikt met een Fuji S3 Pro? In de winkel zijn ze er onzeker over en willen ze het ook niet testen (verpakking open enz.).
    Wat ik vreemd vind is dat voor bijna alle timers die geschikt zijn voor bijvoorbeeld een Nikon D200, D300 t.e.m. D3, de Fuji's S3 en S5 er meestal wel bijstaan (omwille van de 10 pin aansluiting? ).

    Andere mogelijkheid is misschien dat iemand die deze timer heeft mij wil verder helpen, door het even te proberen. Dit laatste in de veronderstelling dat de timer hierdoor niet kan beschadigd worden.

    Misschien gebruikt iemand een ander draadloos timersysteem met de Fuji S3, dan is deze info uiteraard zeer welkom.

    Wie weet hier iets over?

    Alvast bedankt !!

    PS Heb ook reeds een mailtje gestuurd naar Hahnel zelf, maar nog geen reactie gehad.
    Last edited by wouldbe; 8 november 2010, 17:43. Reden: Aanvulling
    Fuuu…tsjie
    www.wouldbephotography.be

  • #2
    Re: Draadloze timer van Hahnel

    Ik heb er hier zo eentje liggen,werkt perfekt op alle nikons dus zeker ook op fuji.
    Als je niet te ver woont mag je gerust hem es proberen.

    Comment


    • #3
      Re: Draadloze timer van Hahnel

      Bedankt voor de reactie.
      Bij Hähnel zelf deden ze er onzeker over. Ik heb het idee dat alle recente producten niet meer getest worden op oudere camera's. Daardoor was het risico dat het niet zou werken een beetje groot.
      Verder moest ik snel beslissen en heb ik de timer functie (spijtig genoeg) laten vallen en ben ik gegaan voor een gewone draadloze ontspanner op radiogolven.
      Toch bedankt voor het aanbod.
      Vriendelijke groeten.
      Fuuu…tsjie
      www.wouldbephotography.be

      Comment


      • #4
        Re: Draadloze timer van Hahnel

        .....
        Last edited by pieke; 30 december 2013, 19:59.

        Comment


        • #5
          Re: Draadloze timer van Hahnel

          Oorspronkelijk geplaatst door pieke Bekijk bericht
          De pinaansluiting op F3 en S5 zijn gewoon gelijk, ding moet het dus gewoon doen.
          Ik heb trouwens zo'n Giga Pro ook hier liggen, 2x gebruikt en toen begon het ding "gek" te doen, gebruik hem nu als draadontspanner (receivertje blijkbaar kaduuk)
          Niet zo leuk dat het niet behoorlijk werkt
          Ik heb nu deze besteld. Vooral omdat er AAA batterijtjes inkunnen.
          Allereerst zocht ik een (snelle) oplossing voor het maken van groepsplaatjes, waar ik zelf bij opkan, zonder te moeten opletten voor een aantal meter draad.
          Verder ben ik ook zinnens om te experimenteren met het 'time-lapse' opnemen van de groei van bacteriekolonies, en zocht ik ook naar de mogelijkheid van een intervaltimer. Voor deze toepassing zoek ik dan misschien beter een timer-ontspanner met draadverbinding. Ik vermoed dat hier ook een externe voeding voor de camera nodig is. Dus toch een wat ruimer project. Ervaringen steeds welkom.
          Fuuu…tsjie
          www.wouldbephotography.be

          Comment


          • #6
            Re: Draadloze timer van Hahnel

            .....
            Last edited by pieke; 30 december 2013, 19:55.

            Comment

            Working...
            X