Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag Sigma flitseer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraag Sigma flitseer

Ik zou deze flitser willen kopen.

http://www.cameranu.nl/artikel/7898/...UPER_Sony.html

Wat ik wil weten, zal de flits automatisch meezoomen ( van 24 tot 105mm blijkbaar) met de lens of moet ik dit manueel doen ? Kan ik de flitser aansturen via de ingebouwde flits vd camera of moet ik daarvoor een zender kopen? lemand in het bezit van deze flitser ? De Sony variant kost dubbel zoveel en dat zie ik niet zo zitten.
    Last edited by alex606; 8 november 2010, 14:44.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Re: Vraag Sigma flitseer

Ik heb de niet super versie gehad...

Flits zoomt automatisch mee.

De super variant is als slave aan te sturen.

Als ik het goed heb is er inmiddels (of bijna) een nieuwe uitvoering van deze flitser.
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
      Als ik het goed heb is er inmiddels (of bijna) een nieuwe uitvoering van deze flitser.

voor zover ik weet is de Sigma 530 reeks de nieuwste uitvoering van de sigma flitsers
      de 500 reeks was de oude reeks, welke vervangen is dit jaar door de 530 reeks

Comment

Er komt een nieuwe aan inderdaad

http://www.sigmaphoto.com/news/elect...f-610-dg-super

Benieuwd wat de prijs zal zijn.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50

Comment

De 530 had ik inderdaad al een tijdje, in ieder geval langer op de markt als vorig jaar.

Heb nu een SB-900...en moet zeggen, toch wel een behoorlijk verschil met een Sigma flitser hoor...imho het prijsverschil meer dan waard. Weet niet hoe dit bij Sony zit...

Comment

Heb nu een SB-900...en moet zeggen, toch wel een behoorlijk verschil met een Sigma flitser hoor...imho het prijsverschil meer dan waard. Weet niet hoe dit bij Sony zit...
            En waar zit dan het verschil? Sterker flitslicht neem ik aan ? Of ook de kwaliteit vd foto's ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              En waar zit dan het verschil? Sterker flitslicht neem ik aan ? Of ook de kwaliteit vd foto's ?
              Voor een groot deel heeft dit te maken met de compabiliteit met de Nikon camera natuurlijk (CVS)...waardoor de TTL véél beter werkt (dus uiteindelijk óók in de kwaliteit van de foto's) daarnaast...

Breder "zoombereik" van 14-200mm
              Meer licht indien nodig
              Betere/makkelijkere bevestiging op de camera (hendeltje op de nikon, ouderwets draaischijfje op de sigma)
              metalen voet, waar die van de Sigma plastiek is
              Duidelijk en gemakkelijk bedienbaar menu (de sigma knopjes bedienen niet zo makkelijk in het donker)
              Batterijen gaan langer mee (gek genoeg) (Nu 2 feestjes gedaan op één lading in de SB-900, normaal twee setjes nodig in de Sigma)
              Er wordt herkend wanneer er een filter of omnibounce is geplaatst
              Er wordt herkend wanneer de flitser niet recht naar voren flitst

In mindere mate

De firmware is upgradeable.

Nu is dit Nikon vs. Sigma natuurlijk, maar kijkend naar wat de SB-900 allemaal kan is de Sigma eigenlijk maar "speelgoed". Bouwkwaliteit, naast het voetje, lijkt redelijk identiek.

Bij Sony dus geen idee hoe het precies zit...laatst toevallig wel ergens gelezen dat die richtgetallen bij Sigma nog wel eens misleidend kunnen zijn, niet bij de juiste brandpuntafstand / ISO waarde...

Comment

Nog een vraag, kan je die Sigma Super manueel bedienen? En daarbij bedoel ik niet max of 1/16, maar ook de stappen tussenin. En heb je ook TTL als je de flits vd camera afhaalt ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Nog een vraag, kan je die Sigma Super manueel bedienen? En daarbij bedoel ik niet max of 1/16, maar ook de stappen tussenin. En heb je ook TTL als je de flits vd camera afhaalt ?
                  Ik durf het niet meer met 100% zekerheid te zeggen, maar volgens mij is het antwoord op beide vragen...dat dit niet kan.

Comment

je hebt alleen ttl meeting off camera bij de super versie,niet bij de gewone versie
                    en je kan de flits enkel instellen bij de superversie van 1/64ste tot 1/1 voor sony modelen, bij canon en nikon modelen is dat tot 1/128 ste tot 1/1
                    niet bij de gewone 530

zie specificaties en informatie die ik ook al eens een paar posten hierboven heb aangehaald

Comment

Ik durf het niet meer met 100% zekerheid te zeggen, maar volgens mij is het antwoord op beide vragen...dat dit niet kan.
                      jawel en jawel
                      lees zijn vraag eens goed door
                      het gaat over de super versie en niet over de gewone versie

Comment

Dat weet ik, ik wist enkel niet meer met zekerheid of de superversie dit nu wel of niet kon...

Comment

Dat weet ik, ik wist enkel niet meer met zekerheid of de superversie dit nu wel of niet kon...
                          als je twee minuten de site van sigma bekijkt dan weet je dat met zekerheid
                          en die linken naar de versie's van sigma staan er nochtans al een paar posten erboven

rechtstreekse link naar de 530 super

copy past van de site van sigma ivm de super 530 versie:

Handmatig is de flitser in te stellen van vol tot 1/128 vermogen bij Sigma en Canon camera's en van vol tot 1/64 vermogen op de Sony, Nikon en Pentax camera's

De draadloze TTL functie maakt het mogelijk de flitser op elke willekeurige plaats t.o.v. van de camera te gebruiken. De werking en mogelijkheden van de draadloze TTL Functie kan per cameramerk en type verschillen. Bij de Sigma, Konica-Minolta/Sony, Nikon (alleen D80, D70, D70S en D200), Pentax *istD camera's kan de ingebouwde flitser van de camera de EF-500 DG SUPER ontsteken. Bij de Sigma (SD10), Canon, Pentax DSLR's en Nikon (D50, D40, D40X, D2 serie en F6) kan de EF-530 DG SUPER op de flitsschoen van de camera worden geplaatst en één of meerdere EF-530 DG Super units draadloos aansturen.

Comment

Laten we zeggen...

Dat ik soms nogal lui van aard ben

Comment

Laten we zeggen...

Dat ik soms nogal lui van aard ben
                              dan moet je wel geen dingen gaan schrijven die niet kloppen he

je schrijft beter even niets ipv de topic starter verkeerde informatie te geven

Comment

Working...
                              X