Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Licht, compact maar stevig reis statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Licht, compact maar stevig reis statief

Ik ben opzoek naar een licht, compact reisstatief. Voor het serieuse werk heb ik al een statief. Het moet maximum een D3 met 70-200 kunnen dragen.

Ik had gedacht aan
    - Benro C-169m8 : 8kg draagkracht en weegt 1.3 kg en heel compact : 35cm

- Feisol CT-3441S : 10kg draagkracht en weegt 1kg maar is langer (43cm)

Iemand ervaring met bovenstaande modellen of weet er iemand nog iets degelijks (iets dat staat te bibberen als er een briesje waait, valt af) ?

Ik heb geen goesting om een dure Gitzo te kopen (die heb ik al)

thx,
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Re: Licht, compact maar stevig reis statief

Oorspronkelijk geplaatst door JePe;2882061
    Ik had gedacht aan
    - Benro C-169m8 : 8kg draagkracht en weegt 1.3 kg en heel compact : 35cm
    [url
    http://www.benro.nl/Statieven/CARBON-TRAVEL-Statief-KIT-M8.html[/url]
    ik heb een carbon benro, reeds vele jaren... en ben daar tevreden over... bedenk wel dat je "kop" best nog wat kan wegen...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Re: Licht, compact maar stevig reis statief

Zeker voor reisfotografie zou ik een Feisol nemen zonder middenkolom, die eigenlijk alleen maar destabiliseerd. Zelf heb ik een Feisol 3402 of 1 en ben daar uiterst tevreden over. Weegt met een Manfrotto kop 1,5kg en houdt een D700+ 70-200, maar dat is het maximum, dat zit ruim onder het gewicht maar ik zou niet hoger gaan.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
      X