Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gitzo statief afdekplaat

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gitzo statief afdekplaat

Ik gebruik Gitzo statief
    bij gebruik ZONDER kolom (dicht bij de grond fotografie en macro) is de afdekplaat NIET voorzien van een rubberen bekleding, waardoor het fototoestel niet optimaal kan vastgezet worden. echter heb ik om mij toch te kunnen verhelpen daar een rubber kleefband aangebracht niet zo ideaal.
    bestaat er een afdekplaat voorzien van rubber - heb ik nog niet kunnen vinden
    wie helpt mij hiermee
    Canon 40D - canon 100-400mm - canon 300mm f4 - sigma 180mm macro - canon 18-85 mm

Re: Gitzo statief afdekplaat

Ik neem aan dat je een systematic statief gebruikt?

Deze voor de 4/5-serie:

In de catalogus van 2009 staat een GS3320SP voor de 3-serie. Op de Gitzo website kan ik niets vinden. Niet (meer) in produktie?
    Anders even rondbellen in de fotohandel, mogelijk heeft men er nog een. Probeer ook ebay.

Groet Hans.

Comment

inderdaad dit is het.. nu komt het balhoofd met camera steeds los te zitten
      alvast vele dank voor de tip
      Canon 40D - canon 100-400mm - canon 300mm f4 - sigma 180mm macro - canon 18-85 mm

Comment

Helaas, zou NIET compatibel zijn met 1348MKII statief
        misschien een andere oplossing

Comment

Het enige incompatible wat ik kan bedenken is een gewijzigde diameter. Ik ken onvoldoende historie van Gitzo of dit ook zo is.

Andere mogelijkheid is wat Gitzo ook met de courante platen doet: een gaatje te boren, draad tappen en een inbus madeschroefje M5), zodat je het balhoofd mechanisch kunt vastzetten. Moet je wel een inbussleutel meenemen.

Een emailtje naar Gitzo?

Groet Hans.

Comment

Een gaatje boren vanaf de onderkant van de plaat
            zodanig dat het balhoofd met de inbuisschroefje kan vastgezet worden
            ja toch?

Comment

Hier een illustratie:
              Easily & quickly from 10 € to your desired domains with nicsell. Simple payment with PayPal. Free registration. No risk.

Niet echt duidelijk, maar op plm 4 uur zie je een klein cirkeltje, zit plm 22 mm uit het midden.
              Ik weet alleen niet of je voldoende " vlees" in de oude plaat hebt.
              Van onder af borg je het balhoofd. Zal een beetje beschadigen, afhankelijk van de vorm van je borgschroefje.

Groet Hans.

Comment

Working...
              X