Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief dragen/transporteren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Statief dragen/transporteren

Ik heb sinds enige tijd een Manfrotto 055 XPROB maar merk dat het transport nog een probleempje is dat opgelost moet worden.

Ik heb geen auto en leg het meestal achterop de fiets, stevig ingewikkeld in wat handdoeken en zakken.

Er bestaan professionele tassen, dat is me bekend, maar bestaan er alternatieven? Een verkoper zei me dat dat zelf gemaakt kan worden uit canvas e.d.

Hoe lossen jullie dat op?

Lieven
    De ideale foto is de foto die de kijker doet voelen.

Re: Statief dragen/transporteren

Als het echt voor transport op de fiets is, kan een stuk PVC buis erg handig zijn. Ik heb ooit iets gelijkaardig gemaakt voor mijn zoon die -als kok in opleiding - steeds met een hele set delicate messen op stap moest.
    Stuk PVC buis van de juiste lengte, aan één kant een vast deksel er op lijmen, aan de andere kant een schroefdeksel. Alles te krijgen in de doe-het -zelf in de afdeling riolering. simpel, maar wel erg sterk. Eventueel als bescherming een stik mousse of iets anders in de buis lijmen. Ik had er nog een draagriempje aan gemaakt ook.
    Dit is stevig voor op de fiets, maar voor ander gebruik misschien iets minder??
    It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

Comment

Heb hetzelfde statief en draag hem met een soorgelijke riem zoals deze.

Haakje gaat in het daarvoor voorziene gat aan de statiefkop, andere kant gaat rond
      het uiteinde van de poten als een soort van strop.

Mocht je je afvragen waar ik de mijne vandaan heb... Heb hem bij Foto Rubens er gratis bijgekregen
      toen ik vroeg naar zo'n systeem. De lieve dame wist mij te zeggen dat ze nog "iets" liggen had waar
      ze geen prijs meer van wist.

Pix:

Last edited by spyro; 25 oktober 2010, 12:51.
      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Ik gebruik een vergelijkbare riem van een sporttas met het kleine riempje van de lowepro flipside 300. Achteraan op de lowepro werd het nogal zwaar en ongeballanceerd.
        Ik vind die buis een heel goed idee voor op de fiets. Stop je statief erin met de riem eraan en laat de buis op je fiets. Je kan ook een stuurtas nemen met extra riempjes en het daaraan bevestigen. Of gewoon een goedkope zijtas?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
          Heb hetzelfde statief en draag hem met een soorgelijke riem zoals deze.

Haakje gaat in het daarvoor voorziene gat aan de statiefkop, andere kant gaat rond
          het uiteinde van de poten als een soort van strop.

Mocht je je afvragen waar ik de mijne vandaan heb... Heb hem bij Foto Rubens er gratis bijgekregen
          toen ik vroeg naar zo'n systeem. De lieve dame wist mij te zeggen dat ze nog "iets" liggen had waar
          ze geen prijs meer van wist.

Pix:

[IMG]http ://demo.spyro.be/statief/statief-1.jpg[/IMG]

[IMG]http ://demo.spyro.be/statief/statief-2.jpg[/IMG]

[IMG]http ://demo.spyro.be/statief/statief-3.jpg[/IMG]
          hier ook zou, smugmug strap rond statief en zou mee op de schouder naast de cameratas. niet super maar wel goed genoeg
          nikon stuff

Comment

ik heb net om mijn statieven te vervoeren een oude golftas gekocht ( 10 euro via marktplaats). er zit een soort vakverdeling in, maar die loopt niet door (is ook te smal voor de statieven) en die ga ik eruit halen. Verder zitten er nog een paar handige vakken (waar ik zelfs niet te grote pluutjes in kan doen) en vakjes in en heeft de tas een fijne draagband.
            Misschien een ideetje?

Comment

Working...
            X