Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon SB-600 of Metz Mecablitz 50 AF-1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon SB-600 of Metz Mecablitz 50 AF-1

Welke flits is nu eigenlijk de beste flits? Ze kosten bij Studio73 ongeveer evenveel.
    Ik heb helemaal geen ervaring met externe flitsers, dus daarom vraag ik het toch best maar even.
    De SB-600 is al vrij verouderd, vandaar dat ik naar die nieuwe Metz Mecablitz 50 AF-1 zat te kijken.
    Ik had ook gedacht aan een Nikon SB-900, maar die is waarschijnlijk iets te krachtig voor mij
    De SB-700 leek mij een heel goed alternatief, maar voor 20 euro meer heb je al een SB-900, dus dat koop ik al zeker niet.
    Het enige wat de flits moet kunnen, is draadloos flitsen, maar dat kunnen ze zo te zien allemaal.

Re: Nikon SB-600 of Metz Mecablitz 50 AF-1

De SB600 is niet ouderwets, maar gewoon de een flits met iTTL en CLS, wat in de anderen ook wordt gebruikt maar met een handiger interface.

Alleen al voor het vastklik systeem van Nikon zou ik voor de SB600 kiezen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

een regel
      te krachtig kwestie flits kan bijna niet
      te zwak wel, je kan de flits altijd bijsturen om minder krachtig te flitsen
      zo'n SB-900 is veel makkelijker ook voor als je wilt switchen van op toestel naar draadloos los van het toestel
      gewoon even schakelaar herzetten ipv twee toetsen een paar seconden te moeten indrukken en dan om te schakkelen tussen draadloos en op toestel
      enzo...
      ik vind de SB-900 zijn geld waard

Comment

Hoi, het zoombereik van de SB900 is ook groter, hij heeft een mooie grote diffuser en gelfilters standaard bijgeleverd (om de flitskleur op de aanwezige belichting af te stemmen)
        Dat samen met het handigere instellen maken hem een zeer goede koop.
        Ik heb ook de SB 800 en als ik moest kiezen blijft de SB 900 ,zeker weten.

grtjs Jozef
        D800 en een goed glasservies

Comment

Allez, dat is dan overduidelijk. Ik zal mij dan waarschijnlijk een SB-900 kopen. Ik hoor mijn portefeuille al vloeken.
          Bedankt voor de reacties.
          Andere reacties zijn nog steeds welkom hoor.

Comment

Een Metz kan je wel altijd gemakkelijk upgraden naar de laatste stand van zaken wat bij Nikon niet altijd het geval is.
            Fuji S5 Pro - glas van Nikon, Sigma, Tamron en Tokina

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertD50 Bekijk bericht
              Een Metz kan je wel altijd gemakkelijk upgraden naar de laatste stand van zaken wat bij Nikon niet altijd het geval is.
              bwa valt eigenlijk vrij goed mee.
              ok rechtstreekse usb in makkelijker, maar jah ...
              nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertD50 Bekijk bericht
                de SB900 kan je nochtans ook makkelijk nieuwe firmware opzetten (via fototoestel dan)

Comment

Ik zou persoonlijk bij Nikon blijven. Ik zie nergens op :

dat deze het Nikon CLS systeem ondersteunt (zou mij ook verwonderen). Dus dat deze draadloos flitst zonder trigger (Cactus etc.) lijkt me een utopie...

Ik heb zelf een SB-600 en SB-800 en voor 99% volstaat de SB-600. De andere zijn iets krachtiger, meer voorzieningen (kop kan in andere positie draaien, extra batterij vakje,...) maar of je die gaat gebruiken is de vraag. Initieel in ieder geval niet
                  Nikon D90

Comment

Bedankt voor de reacties. Het is uiteindelijk toch een SB-900 geworden.

Comment

Working...
                    X