Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

super 8 film op dvd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• super 8 film op dvd

Ik ben reeds een tijdje op zoek naar een betaalbaar systeem om mijn schat aan super 8 films over te zetten op dvd.
    Uiteindelijk vond ik een voorstel bij Telescreen video 3in1. of Hamascreen Telescreen videotransfer (glasplaat).
    Er zijn allicht nog andere systemen.
    Heeft iemand hier nuttige ervaring?
    Bedankt

Re: super 8 film op dvd

Ik heb m'n super 8 films gewoon geprojecteerd op een wit blad, zodat ik een klein maar scherp beeld had, en dit beeld gefilmd met mijn nieuwe camera op statief geplaatst achter de projector. Dan op DVD gebrand. Lijkt misschien een beetje primitief, maar het resultaat is meer dan behoorlijk te noemen en....... het kost niks.
    Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      gewoon geprojecteerd op een wit blad, zodat ik een klein maar scherp beeld had, en dit beeld gefilmd met mijn nieuwe camera op statief geplaatst achter de projector.
      Idem hier. Behoorlijke kwaliteit en lage kost.
      Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

Comment

Wil je het goed doen dan heb je een echte filmscanner nodig die beeld voor beeld scant: deze zijn te koop maar kosten een paar duizend euro. Er zijn veel aanbieders die het doen zoals sommige hier op het forum aangeven, met een camera voor het filmscherm of via een spiegel maar dat is broddelwerk.
        Het moet echt met een speciale filmscanner gebeuren waarbij elke shot en na elke las wordt gecorrigeerd zoals zie: links.
        http://www.trigger.nl/8-a-16-mm-film...FVEw3godUkWsgg.
        http://www.trigger.nl/8-a-16-mm-films/zelfscannen-8mm.
        Zo'n scanner kan je soms ook huren of kopen maar ik denk dat het voordeliger en beter is om het te laten doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
          Wil je het goed doen dan heb je een echte filmscanner nodig die beeld voor beeld scant: deze zijn te koop maar kosten een paar duizend euro. Er zijn veel aanbieders die het doen zoals sommige hier op het forum aangeven, met een camera voor het filmscherm of via een spiegel maar dat is broddelwerk.
          Het moet echt met een speciale filmscanner gebeuren waarbij elke shot en na elke las wordt gecorrigeerd zoals zie: links.
          http://www.trigger.nl/8-a-16-mm-film...FVEw3godUkWsgg.
          http://www.trigger.nl/8-a-16-mm-films/zelfscannen-8mm.
          Zo'n scanner kan je soms ook huren of kopen maar ik denk dat het voordeliger en beter is om het te laten doen.
          100 % akkoord voor iemand die naar geen centen hoeft te kijken...... ALLES wordt beter gedaan door professionelen of door duur materiaal maar dan hangt er logischerwijze een prijskaartje aan. Voor oude films en/of dia's die je soms maar eens om de 5 jaar meer bovenhaalt veel geld uitgeven...... Ebra zijn vraag was "...een betaalbaar systeem...." Nu ja wat is betaalbaar ? Met een dikke Mercedes heb je ook meer comfort dan met een kleine wagen, maar heb je het echt nodig.....? Het antwoord is voor iedereen verschillend.
          Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            100 % akkoord voor iemand die naar geen centen hoeft te kijken...... ALLES wordt beter gedaan door professionelen of door duur materiaal maar dan hangt er logischerwijze een prijskaartje aan. Voor oude films en/of dia's die je soms maar eens om de 5 jaar meer bovenhaalt veel geld uitgeven...... Ebra zijn vraag was "...een betaalbaar systeem...." Nu ja wat is betaalbaar ? Met een dikke Mercedes heb je ook meer comfort dan met een kleine wagen, maar heb je het echt nodig.....? Het antwoord is voor iedereen verschillend.
            Groetjes
            Heeft u wel naar de link gekeken? Het goed laten doen is goed betaalbaar en wanneer je er helemaal niets voor over hebt en liever een dikke Mercedes rijdt is dat een kwestie van prioriteiten stellen.
            Overigens geef ik die tip niet alleen aan de vragensteller maar ook aan de meelezers die ook op zoek zijn om hun oude matriaal betaalbaar en optimaal te digitaliseren.
            Last edited by Binnenuit; 28 oktober 2010, 13:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              Heeft u wel naar de link gekeken? Het goed laten doen is goed betaalbaar en wanneer je er helemaal niets voor over hebt en liever een dikke Mercedes rijdt is dat een kwestie van prioriteiten stellen.
              Overigens geef ik die tip niet alleen aan de vragensteller maar ook aan de meelezers die ook op zoek zijn om hun oude matriaal betaalbaar en optimaal te digitaliseren.
              Sorry, nog niet naar de links gekeken. Had ik inderdaad misschien eerst moeten doen.
              Ik kijk wel eens, als het zo goedkoop is, dan laat ik mijn films nogmaals op DVD zetten.
              Groetjes

Comment

en het systeem van Hama waarbij je filmpje op een glazen plaat wordt geprojecteerd om nadien opgenomen te worden door een camera?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ebra Bekijk bericht
                  en het systeem van Hama waarbij je filmpje op een glazen plaat wordt geprojecteerd om nadien opgenomen te worden door een camera?
                  Dat is ook broddelwerk: vergeet het maar dat je met een camera vanaf een scherm de film goedbelicht kan opnemen. Wanneer je de camera op auto belichting zet is deze niet snel genoeg om bij elke beeldwisseling van de film de belichting te regelen: je ziet dan steeds de automaat de belichting optrekken. Zet je de lichtregeling vast dan worden delen onderbelicht of overbelicht. Wanneer het zo simpel gaat als met die Hama prularia dan gebruiken de goede bedrijven niet die peperdure filmscanners die elk beeldje juist scannen en belichten.
                  Last edited by Binnenuit; 30 oktober 2010, 13:54.

Comment

Working...
                  X