Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

filmrolletje laten ontwikkelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • filmrolletje laten ontwikkelen

    hoi
    ik ben eerstejaar student fotografie en onze eerste opdracht is, in deze digitale wereld, analoge foto's maken. ik heb ondertussen een analoge spiegelreflexcamera geleend van een vriend ben bij het kruitvat filmrolletjes gaan halen. ma ik zit met het volgende probleem: ik zou het filmpje alleen willen laten ontwikkelen het afdrukken gaan we in school doen.

    weet iemand een winkel in leuven of zone aarschot- heist op den berg waar je filmpjes kan laten ontwikkelen (zonder af te drukken)

  • #2
    Re: filmrolletje laten ontwikkelen

    kleur filmpje? zwart-wit filmpje?
    kleur zou ik zeggen, een colruyt winkel of zelfs de GB... de afdrukken trekken op niks maar de ontwikkeling alleen kost eigenlijk al evenveel als ontw en afdrukken.
    zwart-wit, dan zou ik het eens kijken of er nergens iemand in je buurt is die het nog zelf doet. Anders toch naar de fotograaf, daar kan je ook ALLEEN ontwikkelen vragen hoor. zwart wit adrukken laten maken analoog kost je anders idd handen vol geld...

    Waar zit je op school?

    Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: filmrolletje laten ontwikkelen

      het is een kleurfilmpje

      ik heb ergens is iets opgevangen over een vaklab maar vind er dus bijna geen info over waar er zijn. k zit in Leuven op school

      Comment


      • #4
        Re: filmrolletje laten ontwikkelen

        aaah, leuven, mijn geboortestad (en 25 jaar lang mijn thuis-stad)
        jammer genoeg is er al vanalles verandert, vroeger zou ik zeggen ga naar bert verlinden (maar die is weg)
        waar ik vroeger ging voor alleen ontwikkeling filmpjes was in de Leopold Vanderkelenstraat 17 (als ik me niet vergis ) da's straatje tussen de bond en de diestse het straatje dat recht op "dorre den bakker" uitkomt. Die deed/doet dat binnen de 20 minuten voor een zeer mooie prijs.
        je hebt aan tiensepoort (begin tiensesteenweg) ook een fotozaak maar daar weet ik niet echt wat ze aanbieden.
        Succes!!! zelf kleur afdrukken? niet makkelijk... (al die kleurzwemen...)
        waar in leuven volg je dan fotografie? en dan nog wel een stukje analoog
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

        Comment


        • #5
          Re: filmrolletje laten ontwikkelen

          tnx voor de info ik ga mrgn is kijken bij de winkel aan dorre de bakker.

          Comment


          • #6
            Re: filmrolletje laten ontwikkelen

            ELKE fatsoenlijke fotowinkel werkt nog met een labo waar ze films ontwikkelen.

            Comment


            • #7
              Re: filmrolletje laten ontwikkelen

              tja luc, da's zeker waar, als je nu nog kan zeggen waar in leuven de TS die vind is ze geholpen
              De gustibus et coloribus non est disputandum
              Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

              Comment


              • #8
                Re: filmrolletje laten ontwikkelen

                Wat zou een rolletje 120 C41 kosten in de Vanderkelenstraat, enkel ontwikkelen?
                Hema is 2,75.

                Comment


                • #9
                  Re: filmrolletje laten ontwikkelen

                  loesje, ik ontwikkel zelf (zwart-wit.)
                  ik wist niet eens dat hema dat nog deed
                  2.75 ga je niet voor sukkelen, dan sturen ze het op, ontwikkelen, terugsturen en dan kan jij het gaan halen, dus als tijd en 2 keer verplaatsen (droppen en terughalen) voor jou geen probleem is zou ik zeker niet twijfelen. gewoon doen. Voor de prijs bij de vanderkelenstraat zou ik echt geen idee hebben, ik vrees dat het (iets?) meer gaat zijn. Maar dat de kans groot is dat je na 20 min al je negatieven vast hebt.
                  Je kan het ook gewoon gaan vragen, je moet er daarom geen klant worden.

                  Tom
                  De gustibus et coloribus non est disputandum
                  Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: filmrolletje laten ontwikkelen

                    C41 ontwikkel ik alleen voor pinholefotografie.
                    Ik krijg een lichte groenzweem en weet niet waaraan het ligt. Hoewel ik toch denk dat mijn temperatuur stabiel is, iets anders in het proces moet de oorzaak zijn maar ik ben er nog niet uit.
                    Dit rolletje was om een goede camera te testen dus wil het "goed" laten ontwikkelen om te beslissen of ik de camera hou of hij buitengaat :-)

                    Groetjes!

                    Comment


                    • #11
                      Re: filmrolletje laten ontwikkelen

                      Iedere foto die je maakt is analoog(ook in een digitale camera) en die wordt pas later omgezet naar analoog.

                      Als het leerdoel niet specifiek is: kleurenafdrukken(of z/w) goed beheersen, vraag ik me af waarom je tijd moet gaan verdoen met kleurenafdrukken. Dit vrijwel door geen amateur gedaan en ik ben eens bij een demo geweest en al tijdens de demo besloten "hier begin ik niet aan". Later eens iemand die er wel aan was begonnen en die was al weer terug naar z/w.

                      Bij een cursus scheepsbouw leer je toch ook niet eerst klinken als het later toch gelast wordt. Klinken wordt genoemd als oude techniek met eventuele voor- en nadelen(vreselijke herrie die van de hellingen hier midden in de stad afkwam).
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment

                      Working...
                      X