Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hiking/Snowboard/Fotografie rugzak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hiking/Snowboard/Fotografie rugzak

    Check even http://www.naneubags.com/

    Zij maken diverse professionele tassen voor allerlei doelstellingen. Als ik me niet vergis maken ze zelf een echt trek-rugzak met een compartiment voor je camera+lenzen. Misschien dat je tussen hun aanbod wel iets vind dat geschikt is voor wintersport, specifiek is de Alpha meer iets wat je zoekt? Persoonlijk gebruik ik mijn Kata 3N1-20. Die zit voor mij stevig genoeg om te skiën, maar ik begeef me dan ook niet in die fun-parken om jumps te maken enzo..

    Succes, Michiel.
    Last edited by MichielBrugge; 20 oktober 2010, 12:36.
    Canon R | Leica Q
    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
    [/COLOR]

    Comment


    • #17
      Re: Hiking/Snowboard/Fotografie rugzak

      Ik heb zelf ook een 3N1 maar dan de 33 versie.

      Hiervoor had ik ook een paar Slingshots: eerst de 200 en later een 300. Deze heb ik weggedaan wegens net te weinig plaats en inderdaad weinig comfortabel voor grote gewichten door de steun op 1 schouder.


      Met de 3N1 hou ik het makkelijk een ganse dag vol. Ook tijdens wat sportievere activiteiten als een via ferrata of rotsklimmen. De X-positie is zeer handig om verschuiven van de riemen te voorkomen: het vervangt de functie van het kleine strapje op borsthoogte bij de trekking rugzakken. Bovendien worden de riemen iets naar binnen getrokken waardoor de schouders vrijer zijn.

      Voordelen die ik zie voor de 3N1:
      - makkelijk "slingen", ook vanuit de X-positie (maar dan wel eerst een riem losmaken)
      - steun op beide schouders, dus lang dragen mogelijk
      - extra ruimte bovenaan waar makkelijk een camelbag in past.
      - camera makkelijk toegankelijk, ook voor anderen zodat je de tas niet moet afnemen of lang moet wachten op je camera.
      - slingen laat toe van de tas niet af te nemen op skiliften waardoor je ook minder risico loopt hem te laten vallen

      Nadelen aan de 3N1:
      - Padding mag wat dikker om beter te beschermen
      - plastieken sluitstukken voor de riemen, ik zou liever iets veel stevigers zien zoals musketons (carabiner voor de Nederlanders)
      - het comfort voor de rug is niet van de kwaliteit van een Deuter (of andere deftige trekking rugzak)


      Mvg,

      Christopher
      A smoking section in a restaurant is like a peeing section in a swimming pool

      Comment


      • #18
        Re: Hiking/Snowboard/Fotografie rugzak

        Na het herlezen van een aantal berichten nog even deze opmerking: 5DMKII + extender + 70-200 zal niet passen.
        5DMKII + 70-200 en daarnaast een 24-70 is geen probleem: daar loop ik zelf mee rond..

        Mvg,

        Christopher
        A smoking section in a restaurant is like a peeing section in a swimming pool

        Comment


        • #19
          Re: Hiking/Snowboard/Fotografie rugzak

          Voor het snowboarden kun je ook wel eens naar Burton kijken, eventueel de F-stop Pack.

          Ik weet niet hoe die zit voor het hiken maar voor het snowboarden zat die toch heel goed.


          Mvg

          Steven
          1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

          Comment


          • #20
            Re: Hiking/Snowboard/Fotografie rugzak

            Hey,

            In de zoektocht naar een goede dagrugzak met camera compartiment kwam ik deze discussie tegen in google. Ik ben een heel zware rugpatiënt die vaak gaat wandelen om de spieren wat soepel te houden en even buiten te zijn. De dagrugzak die ik nu heb is een Osprey 26l waar ik heel tevreden mee ben. Ik las hier al heel wat merken die ik ook al bekeken heb (nog niet gepast), maar naar mijn mening niet zullen voldoen aan het comfort voor mijn rug. Bestaan er dividers of tassen die ik bv. bovenaan in mijn Ospreey kan leggen? Of heeft er iemand weet van een echt goede dagrugzak met camera-compartiment?

            Wat moet er in kunnen?
            - Nikon D7100 + 24-70 Sigma
            - Sigma 105mm macro of 55-300 VR
            ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
            Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

            Comment


            • #21
              Re: Hiking/Snowboard/Fotografie rugzak

              Hallo.

              We hebben een tijdje geleden een insert van crumpler gekocht bij b&h.



              Dit model wordt niet meer verkocht ondertussen maar gelijkaardige dingen bestaan wel.

              Je hebt dus een bredere keuze uit rugzakken met eventueel aangepast harnas en de insert kan daar makkelijk in.

              Vorig jaar op een zelfde manier een waterdichte fotorugtas gemaakt. Een waterdichte tas zoals gebruikt door zeilers en kayakers en daar een insert in. Heel wat goedkoper dan de watderdichte van lowepro.


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
              EOS 10 Glas 28-105 70-210

              Comment


              • #22
                Re: Hiking/Snowboard/Fotografie rugzak

                Ik heb ook lang gezocht naar een ideale oplossing. Mijn vaste dagtocht rugzak is een osprey 28l, heb er allerlei inserts voor gekocht maar niets dat me echt aanstond.
                Sinds een klein jaar heb ik een mindshift gear panorama 22l. Lange tochten mee gedaan, te voet en op ski’s en vind het een heel comfortabele zak. In die mate dat mijn osprey al maanden op de kast ligt.


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                Flickr

                Comment


                • #23
                  Re: Hiking/Snowboard/Fotografie rugzak

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mattias Furniere Bekijk bericht
                  Hey,

                  In de zoektocht naar een goede dagrugzak met camera compartiment kwam ik deze discussie tegen in google. Ik ben een heel zware rugpatiënt die vaak gaat wandelen om de spieren wat soepel te houden en even buiten te zijn. De dagrugzak die ik nu heb is een Osprey 26l waar ik heel tevreden mee ben. Ik las hier al heel wat merken die ik ook al bekeken heb (nog niet gepast), maar naar mijn mening niet zullen voldoen aan het comfort voor mijn rug. Bestaan er dividers of tassen die ik bv. bovenaan in mijn Ospreey kan leggen? Of heeft er iemand weet van een echt goede dagrugzak met camera-compartiment?

                  Wat moet er in kunnen?
                  - Nikon D7100 + 24-70 Sigma
                  - Sigma 105mm macro of 55-300 VR
                  Zelf ben ik al enkele jaren een tevreden gebruiker van de Jack Wolfskin Acs Photo Pack Pro. Een comfortabele rugzak van van 30 liter met een apart indeelbaar fotocompartiment. Ik gebruik hem vooral als ik dagtochten doe op vakantie of als we een dag weg gaan met de avondschool.
                  Op de avondschool zijn we ondertussen al met een man of 6 die deze rugzak gekocht hebben.
                  Je kan hem bij AS adventure bestellen of online zoeken voor 30€ minder
                  http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hiking/Snowboard/Fotografie rugzak

                    Ik gebruik een de Fjallraven Kaipak 38l met daarin de binnenkant van deze tas.
                    Qua wandelcomfort gaat er voor mij niets boven een goede trekrugzak (dagrugzak) van een gekend outdoor merk.

                    Comment

                    Working...
                    X