Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke is de beste setup voor wireless flitsen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke is de beste setup voor wireless flitsen?

Hoi,

Ik heb een Canon 420EX en ga me een Canon 580EX II aanschaffen,deze wil ik laten flitsen dmv Pocketwizzard mini..

Bij deze ook mijn vraag als dat een goede combo is? Iemand ervaring met deze combo?

of is er nog iets beter op de markt in vergelijking prijs kwaliteit..?

alvast bedankt.
    website: www.stijnboelens.com

Re: Welke is de beste setup voor wireless flitsen?

Op welke afstand wil je ze gebruiken?

Een ST-E2 (of the knockoff Youngnuo ST-E2) is misschien voldoende?
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      Op welke afstand wil je ze gebruiken?

Een ST-E2 (of the knockoff Youngnuo ST-E2) is misschien voldoende?
      http://strobist.blogspot.com/2010/08...hes-above.html
      hey Paly,

wel,ik wil ze toch graag gebruiken tot zo'n 50-60 meter. en vermits de miniPW highspeedsync aankunnen gaat mijn voorkeur uit naar hen.. zal de ST-E2 eens bekijken!

alvast bedankt!

Comment

Deze stonden op Photokina:

Pixel heeft de 'KING':

In hoeverre ze beschikbaar zijn, weet ik niet. Maar verwacht wel dat er meer e-ttl radio triggers op de markt gaan komen.

De setup met de pocketwizard mini lijkt me goed.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Ik heb die combinatie een tijdje gebruik, maar uiteindelijk de 420EX verkocht en voor die prijs een volledig manuele flits en een setje Cactus-triggers gekocht. Als je altijd met E-TTL wil werken, dan ga je geen problemen hebben, maar van zodra je de flitsen manueel wil instellen, dan kom je in de problemen. De 420EX kan namelijk alleen maar automatisch flitsen (E-TTL) of volle kracht. Je zal dus moeten kiezen tussen steeds wisselende belichtingen, of een flits die constant alles geeft en vrij snel leeg is. Misschien dat de indeling in groepen en ratio's een oplossing is, maar dat vond ik veel te omslachtig.

Nu gebruik ik de 580EXII en een Chinese manuele flash (Vivitar 285HV-copy) en trigger die met Elinchrom Skyports. (Cactussen heb ik verkocht omwille van radio-interferentie op mijn 5D) En dat werkt voor mij heel goed. Je moet de flitsen wel steeds manueel instellen, maar dat maakt dat alle foto's in die reeks ook exact hetzelfde belicht zijn. Je kan de instellingen in bvb Lightroom dus gewoon kopiëren. Met de skyports kan je bovendien ook werken zonder line-of-sight tussen de flitsen (vooral buiten heel handig!). Nadeel is natuurlijk de prijs. Je bent al gauw 300€ kwijt voor een paar triggers.

Comment

nog eens bedankt voor de reacties alvast,helpt me al een heel eind vooruit!

De bedoeling is idd wel dat ik de flitsers zelf handmatig kan instellen,dus elk apart kan instellen.. dus ben ik met mijn 420EX niks neem ik aan.. Het zal dus uitkijken zijn naar een betaalbaar model die handmatig is in te stellen. Damn,zal nog een dure zaak worden dunkt me!

Ik heb ook een 5D ,hopelijk hebben die PWmini's geen last van interferentie...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sm00keh Bekijk bericht
              Hoi,

Ik heb een Canon 420EX en ga me een Canon 580EX II aanschaffen,deze wil ik laten flitsen dmv Pocketwizzard mini..

Bij deze ook mijn vraag als dat een goede combo is? Iemand ervaring met deze combo?

of is er nog iets beter op de markt in vergelijking prijs kwaliteit..?

alvast bedankt.
              Er is m.i. niets beters, daar betaal je ook dik voor. De mini heeft bij mijn weten ook geen last van de interferenties die over de 580 ex ll worden geraporteerd. Ontvang je de mini (dat is een zender) met een flex (ontvanger) dan haalt die van mij ruim 30 meter, met om het even welke flash die op de schoen past. Groter afstanden heb ik nog niet getest. Met de 580 op de flex haal je bij verkeerde montering soms slechts 10 meter, beweren boze tongen. Ik zou hem ook niet gebruiken als ping-pongbal: daarvoor is ie te zwart.

Comment

nog eens bedankt voor de reacties alvast,helpt me al een heel eind vooruit!

De bedoeling is idd wel dat ik de flitsers zelf handmatig kan instellen,dus elk apart kan instellen.. dus ben ik met mijn 420EX niks neem ik aan.. Het zal dus uitkijken zijn naar een betaalbaar model die handmatig is in te stellen. Damn,zal nog een dure zaak worden dunkt me! .
                Een ratio-verdeling kan maar is niet noodzakelijk.
                Ik dacht dat je met de mini en flex de 420 ook handmatig kon instellen door de 580 ll op master te zetten en op de M voor manueel. Je regelt op die dan centraal de kracht van twee groepen apart. Je hoeft daarvoor op de remote flash niets in te stellen. Je kan ook de (mechanische) zonecontroller (3 groepen) op de mini zetten of die andere zender van Canon zelf. Normaal gezien luistert ie ook naar hypersync, high sync en tweede gordijn, en naar E-ttl als de master dat zegt. Lees de site van pw eens door.
                Last edited by Poza; 12 oktober 2010, 17:57. Reden: URL TOEGEVOEGD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                  Een ratio-verdeling kan maar is niet noodzakelijk.
                  Ik dacht dat je met de mini en flex de 420 ook handmatig kon instellen door de 580 ll op master te zetten en op de M voor manueel. Je regelt op die dan centraal de kracht van twee groepen apart. Je hoeft daarvoor op de remote flash niets in te stellen. Je kan ook de (mechanische) zonecontroller (3 groepen) op de mini zetten of die andere zender van Canon zelf. Normaal gezien luistert ie ook naar hypersync, high sync en tweede gordijn, en naar E-ttl als de master dat zegt. Lees de site van pw eens door.
                  Ga ik zeker eens doen ,dus normaal gezien zou het wel kunnen lukken met deze combo om beide flitsen manueel aan te sturen.. Zal dus eens de site doornemen zoals je voorstelt.

Comment

de PM mini is enkle zender (voor op de camera).
                    Als ontvanger (bij de flits) heb je de PW Flex nodig
                    Zonecontroler heb je nodig om de groepen vanop afstand in te stellen.

Als je toch de flitsen manueel gaat gebruiken kan je evengoed goedkopere radiotriggers kopen.

Als alternatief voor de PW's heb je ook deze.
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ga ik zeker eens doen ,dus normaal gezien zou het wel kunnen lukken met deze combo om beide flitsen manueel aan te sturen.
                      Volgens pw is de 420 volledig functioneel in het systeem. Let wel, als je de 580 gebruikt om beide flashen manueel in te stellen, moet ie op de mini, en dus op de camera. Een nadeel van de 580 ll is dan dat de display vrij klein is, en in fel zonlicht niet zo goed leesbaar. De mogelijkheid om bij fel zonlicht een waanzinnig snelle sluiter te gebruiken is nu net een van de troeven van dit systeem.
                      In dit geval moet je een routine leren om de 580 blindelings in te stellen, wil je geen figuur slaan tov het wachtend model, en de schare omstaanders die je high-end techniek komen bewonderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                        Volgens pw is de 420 volledig functioneel in het systeem. Let wel, als je de 580 gebruikt om beide flashen manueel in te stellen, moet ie op de mini, en dus op de camera. Een nadeel van de 580 ll is dan dat de display vrij klein is, en in fel zonlicht niet zo goed leesbaar. De mogelijkheid om bij fel zonlicht een waanzinnig snelle sluiter te gebruiken is nu net een van de troeven van dit systeem.
                        In dit geval moet je een routine leren om de 580 blindelings in te stellen, wil je geen figuur slaan tov het wachtend model, en de schare omstaanders die je high-end techniek komen bewonderen.
                        Bedankt om dat zo snel op te helderen Poza!

en idd,blindelings je materiaal kennen is wel een vereiste voor snel en correct te werken

thx!

Comment

je kan ook heel goedkoop starten met bijna dezelfde mogelijkheden...

je hebt al een TTL flash, dus je kan een goedkope manuele flash bijkopen.
                          bv. YN-560 = 57€

en radio triggers RF602 (gaan +100m ver en zijn erg betrouwbaar) = 25€ voor een setje...

da's een goeie 80€ (verzending inbegrepen)

die 580EX II daarentegen en 2 Pocket wizards... je zit bijna aan 1000€
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                            je kan ook heel goedkoop starten met bijna dezelfde mogelijkheden...

je hebt al een TTL flash, dus je kan een goedkope manuele flash bijkopen.
                            bv. YN-560 = 57€

en radio triggers RF602 (gaan +100m ver en zijn erg betrouwbaar) = 25€ voor een setje...

da's een goeie 80€ (verzending inbegrepen)

die 580EX II daarentegen en 2 Pocket wizards... je zit bijna aan 1000€
                            mja,je hebt ergens wel gelijk... misschien eerst eens kijken als die flitsfotografie me goed bevalt... :-)

Comment

mja,je hebt ergens wel gelijk... misschien eerst eens kijken als die flitsfotografie me goed bevalt... :-)
                              je kan ook een workshop volgen... om dat te weten te komen...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
                              X