Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

METZ MB 36 AF-4 voor Nikon D3000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• METZ MB 36 AF-4 voor Nikon D3000

Hey iedereen,

Ik heb nu een klein jaar mijn Nikon D3000, en ben van plan om een externe flits aan te schaffen (vooral voor het uitgaansleven, maar ook gewoon voor portretten of buiten in de schemering enzo, eigenlijk een beethe voor alles )

Ik heb wat rondgekeken en mijn keuze is gevallen op de METZ MB 36 AF-4, bij Vandenborre kost hij 99 euro. Maar voordat ik deze flits koop, zou ik eerst wat ervaringen uit de eerste hand willen horen, heb al wat reviews gezoch, maar ik vond er niet veel, dus zou ik willen vragen aan jullie om hier te posten wat je ervaring is met deze flits, en welke functies hij zoal heeft.

Ik ben volkomen nieuw in de flitsfotografie, dus alle suggesties zijn welkom.

Moest ge nog suggesties hebben voor andere flitsers, dan liefst rond deze prijs, ik zou echt max 150 euro willen uitgeven, aangezien ik nog maar beginner ben in de fotografie, later als ik serieuzer wil werken kan ik me altijd nog een duurdere aanschaffen...

Mercikes
    Alex

EDIT: suggesties voor flitsers liefst onder de 120 euro, 150 is toch wat overschat, later kan ik altijd nog serieuzere flitsen kopen voor het serieuzere werk...
    Last edited by alexvdp; 12 oktober 2010, 17:08.

Re: METZ MB 36 AF-4 voor Nikon D3000

ik denk dat je beter voor het grotere broertje gaat. de metz 48
    meer kracht, functionaliteit.

't is beter een flits hebben die veel biedt om zo niet rap op tekorten botsen, of kracht te kort te komen.
    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      ik denk dat je beter voor het grotere broertje gaat. de metz 48
      meer kracht, functionaliteit.

't is beter een flits hebben die veel biedt om zo niet rap op tekorten botsen, of kracht te kort te komen.
      ja dat klopt wel, maar het enige probleem is dat die al weer 280 euro kost (bij Vandenborre) en zoveel heb ik er (momenteel) nog niet voor over, het is vooral om te leren werken met flits, en als ik zou beslissen dat fotografie toch niks voor mij is (zou me verbaze maar je weet nooit ) is het nog eens 180 euro extra die de vuilbak in gaat, daar komt nog bij dat ik het me gewoonweg niet kan veroorloven om flitsers te gaan kopen van bijna 300 euro, ik werk niet en van mij zakgeld zou het nog 2 jaar dure eer ik hem kan kope... Ik kan wel aan werk kome waarschijnlijk, maar ik moet ook nog voor school werken enzo...
      En ik zeg het nog eens, ik ben maar beginner, dus ik heb geen zin om er nu al zoveel aan uit te geven, later kan ik mijn collectie altijd nog uitbreide moest dit nodig zijn...

--Alex--

Comment

Ik zou ook gaan voor de Metz 48, De prijs bij Vandenborre is redelijk hoog. Bij cameranu.nl is deze te koop voor 165.99€. . KLIK .Heb daar al een en ander besteld en steeds vlot geleverd. Eerst overschrijven en eenmaal het bedrag bij hen toekomt (na een 2tal dagen) stuurt men het onmiddelijk op en wordt het de volgende dag met een koerierdienst geleverd. De 48 wordt vervangen door de Metz50 daarom waarschijnlijk deze scherpe prijs voor de laatste stuks.
        Succes met je beslissing.
        Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
          Ik zou ook gaan voor de Metz 48, De prijs bij Vandenborre is redelijk hoog. Bij cameranu.nl is deze te koop voor 165.99€. . KLIK .Heb daar al een en ander besteld en steeds vlot geleverd. Eerst overschrijven en eenmaal het bedrag bij hen toekomt (na een 2tal dagen) stuurt men het onmiddelijk op en wordt het de volgende dag met een koerierdienst geleverd. De 48 wordt vervangen door de Metz50 daarom waarschijnlijk deze scherpe prijs voor de laatste stuks.
          Ja moest ik nu wa meer geld hebben, zou ik inderdaad die kopen, maar omdat ik het niet heb zou ik willen proberen om toch onder de 120 euro uit te geven (ik weet dat in mn originele post 150 staat, maar is misschien toch wat overschat :s).
          Als ik wat heb leren werken met flitsers, en als ik vind dat het tijd wordt voor het serieuzere werk, kan ik nog altijd de MB 36 verkopen om dan die 48 te kopen, maar momenteel zou ik de prijs zo laag mogelijk willen houden. Niet dat ik het niet apprecieer dat jullie suggesties geven, vind het net heel goed! maar ik kan het me gewoon niet veroorloven voor het beetje tijd dat ik in het fotograferen steek snap je?

In ieder geval al bedankt voor de tip, als ik wat aan het serieuze werk begin zal ik eraan denke

--Alex--
          Last edited by alexvdp; 12 oktober 2010, 14:49.

Comment

Nog wat rondgekeken, de Metz MB 44 AF-1 lijkt me al wat beter, maar die kost wel 170 euro (minstens), dus weet iemand nog wat over deze flits?

--Alex--

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
              ja ik denk dat ik idd wel voor die flits zal gaan, ziet er heel goed uit, heb wat reviews geleze en die waren goed, dus ik denk dat ik die extra 70 euro er mss toch wel voor over heb

--Alex--

Comment

Als je bereid bent om zelf (op toestel en flitser)de instellingen te doen kun je ook prima flitsen met oudere types Nikon en Metz flitsers. Als je dan toch wat wilt leren... Kun je ook voor rond de 25 euro iets goeds aangeboden krijgen.

Gebruik je van oudere flitsers de A (auto) stand dan hoef je ook meestal maar 1 of 2x bij een shoot alles in te stellen en dan kun je vooruit. De flitser meet dan zelf de benodigde hoeveelheid licht, niet je toestel.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Als je bereid bent om zelf (op toestel en flitser)de instellingen te doen kun je ook prima flitsen met oudere types Nikon en Metz flitsers. Als je dan toch wat wilt leren... Kun je ook voor rond de 25 euro iets goeds aangeboden krijgen.

Gebruik je van oudere flitsers de A (auto) stand dan hoef je ook meestal maar 1 of 2x bij een shoot alles in te stellen en dan kun je vooruit. De flitser meet dan zelf de benodigde hoeveelheid licht, niet je toestel.
                  jah ik heb hier thuis nog een héél ouwe metz 34 BCT 1 gevonde, doet het wel goed, dus ik ga deze gebruike om te leren werken met flitsen, maar ik zou toch graag binnekort een modernere flits willen hebben, al is het maar om bv spontanere foto's te kunnen trekken enzo...

grtz, alex

Comment

Working...
                  X