Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De mouw van een oude KW regenjas - elastiekje past rond je zonnekap en je volledige hand past er in. Voor de zoeker heb ik een klein rechthoekje uitgeknipt. Werkt perfekt, ik heb er vorige week een volledige voetbalmatch van mijn zoon mee gefotografeerd in de gietende (echt gietende) regen...
De mouw van een oude KW regenjas - elastiekje past rond je zonnekap en je volledige hand past er in. Voor de zoeker heb ik een klein rechthoekje uitgeknipt. Werkt perfekt, ik heb er vorige week een volledige voetbalmatch van mijn zoon mee gefotografeerd in de gietende (echt gietende) regen...
idem !
je mag de mouw alleen niet te kort afknippen, anders kan je er niet meer in, en ook geen kindermaatje of smalleke nemen....
Af en toe regelmatig eens opnieuw inspuiten en klaar is kees. Af en toe kan het elastiekje eraf schieten en heb je wat gefoefel bij het volledig inzomen
@Wernwatt: Dat is misschien nog een gedacht om een KW te herwerken!
@Guido: Vandaag ben ik nog bij Konijnenberg geweest maar deze regenhoes hebben ze me niet laten zien. Ook die van Kata hadden ze niet binnen en de hoes (eigenlijk zoals het idee van de KW-mouw) vond ik niet handig.
Maar met twee mouwen kan ik misschien wel een Katamodel fabriceren. Nu nog een stukje stikbare doorzichtige plastiek vinden.
Iemand nog ideetjes of een foto van zijn regen-uitrusting?
Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot
Vroeger stonden die klassieke plastieken dingen gewoon op de toog bij Grobet voor enkele euro's.
Doorschijnend is wel nuttig want dan zie je alle controls & displays.
Vroeger stonden die klassieke plastieken dingen gewoon op de toog bij Grobet voor enkele euro's.
Doorschijnend is wel nuttig want dan zie je alle controls & displays.
Ik werk met de regenhoes van ThinkTank. Deze heeft tevens een ruimte voor de ontvanger van een afstandsbediening. Hierin heb ik een gat gemaakt en zo past mijn flitser er mooi in, zodat invulflitsjes ook worden toegepast.
D.m.v. het lange elastische koord en stevige velcro is het perfect te gebruiken voor zowel een 70-200 als kleinere zoom. Het zoomen op zich gaat lastig.
'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'
-=_-__________________________________________________ __-_=- Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
-=_-__________________________________________________ __-_=-
@Wernwatt: Dat is misschien nog een gedacht om een KW te herwerken!
@Guido: Vandaag ben ik nog bij Konijnenberg geweest maar deze regenhoes hebben ze me niet laten zien. Ook die van Kata hadden ze niet binnen en de hoes (eigenlijk zoals het idee van de KW-mouw) vond ik niet handig.
Maar met twee mouwen kan ik misschien wel een Katamodel fabriceren. Nu nog een stukje stikbare doorzichtige plastiek vinden.
Iemand nog ideetjes of een foto van zijn regen-uitrusting?
Dat stukje stikbare doorzichtige plastic kan je vinden in kite (vliegerwinkels) shops.
Pentax IST DL 50-200 std. tamron 18-200 1:3,5-6.3 macro Canon 30D 18-55 IS 35-105 70-300
Geweldige reacties allemaal.
Die rainsleeve kende ik niet terwijl ze die blijkbaar wel in de winkel in Turnhout hebben. Ze hebben mij die niet voorgesteld terwijl ik een ander van het winkelschab probeerde en achter het Kata-model vroeg.
Kite-winkel is ook een goeie tip. Ik ben er nog niet uit of het zelf iets maken wordt of kopen.
Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot
Comment