Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief gitzo (+ waarom zeker geen manfrotto komen)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• statief gitzo (+ waarom zeker geen manfrotto komen)

Even hulp inroepen.
    Ik overweeg de aankoop van een Gitzo statief. Reden is heel eenvoudig. Altijd manfrotto gehad maar vorige week dit tegengekomen ... zie (http://natuurdigitaal.be/temp/IMG_7103.jpg). Wel moet je weten dat op dat ogenblik een Canon Eos 1d IV + lens (toch samen een dikke €5000) daarop gemonteerd stond... gelukkig kon ik alles tijdig opvangen.

Ik ben even gaan zoeken op de website van o.a. Gitzo - maar ik raak er niet echt aan uit.
    Welk statief heb ik nodig dat toch een gewicht van 10+ kg (500mm + 1d IV + statiefkop) kan dragen ? Ik zou graag een statief hebben ZONDER middenzuil en dat vrij hoog is - en liefst met poten met zo weinig mogelijk secties (liever drie dan vier).

Ik weet dat er een loodzwaar aluminiumstatief bestaat - maar ik vind ook dat type/model niet terug.

Het kan zijn dat door allerhande drukte rond mijnen kop ik dingen niet zie die voor de hand liggen ... maar ik twijfel er niet aan dat hier genoeg volk aanwezig is dat mij kan helpen.

PS: aan allen die schrijven dat ik de zoekfunctie moet gebruiken - daar heb ik niets aan.

Mvg,
    Diederik D'Hert
    Canon Eos 20D + 100-400mm USM / Nikon Coolpix 4500

Only when the last tree has been cut down,
    Only when the last river has been poisened,
    Only when the last fish has been caught,
    Then only will you see that money cannot be eaten.

Re: statief gitzo (+ waarom zeker geen manfrotto komen)

Ik gebruik de 5541ls van gitzo samen met een wimberley 200 ;Oersterke combo

Comment

Je zou met de Gitzo statiefconfigurator kunnen nagaan wat Gitzo adviseert:

Zet de schuif "focal length" op 500 mm, zoek in tabel onder "lens fit" naar 3 sterren. Zit je in de 5 serie, ook met aluminium modellen.

Moet ook nog een bijbehorende statiefkop op. Overweeg hierbij ook andere merken, zoals Wimberly, RRS, ArcaSwiss.
      Wordt wel prijzig, maar dan heb je ook wat.

Groet Hans
      Last edited by J.Hoes; 28 september 2010, 23:09.

Comment

.....
        Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 03:02.

Comment

kijk eens op de site van Nikonians.org en zoek naar de combinaties van:
          MAGICA: dit staat voor MArkins, GItzo en CArbon. Met de combinatie van reeks 3 ben je goed

Comment

Hier wordt een Gitzo 5541 LS (met deze safetyplate) samen met Wimberley WH-200 type II gebruikt.
            Absoluut solide en heb er zelf veel vertrouwen in (statief op de schouder met daarop een 7D+grip en 500mm f4 IS of 300mm 2,8 IS) om mee rond te wandelen.
            De combinatie Gitzo + Wimberley weegt wel wat en uiteraard kost redelijk wat maar in vergelijk met het materiaal wat er moet op komen te staan is dit peanuts !

grts
            Sieg
            Last edited by Sieg; 29 september 2010, 16:24.
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

gitzo g1500 series 5 is het zware aluminium statief...zonder middenzuil toch ong 1,80m hoog en 3 secties - gebruik het zelf: zwaar maar onwaarschijnlijk goed...

Comment

Dag Diederik,

Ik gebruik mogelijk het zware Alu statief dat je bedoelt nl een Gitzo GT4330LS.
                Er staat dagelijks een 1D Mk IV met 500mm op gemonteerd, en ook met die belasting staat hij als een rots. Ik gebruikte vroeger een ander merk met slechts een max. belasting van 10kg.....en da's dom als je ziet wat je riskeert. De Gitzo GT4330LS kan maar liefst 18 kg dragen.
                Wees voorzichtig met selecteren van accessoires op de Gitzo site. Voor de middenzuil ben ik drie keer moeten terugrijden naar de winkel eer ik de goeie had. Foutje van de Gitzo webmaster, en met dank aan het personeel van Studio73 dat gezocht heeft tot de passende middenzuil bekend was.

Groeten,

Rob
                Exactemundo!

Comment

Zelf heb ik de GT3541XLS (carbon) zonder middenzuil en heb deze al heel erg mishandeld. Gebruikt in zeewater; 3 dagen meegesleurd door de catacomben (soms letterlijk door het zand), In vervuild water met een laag mazout erop en in stoffige of vuile industriele omgevingen zoals mijnbouw. Dit is echt topmateriaal en ik denk niet dat je zoiets kan verslijten in een mensenleven.
                  α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                  Flickr____No place to be

Comment

Working...
                  X