Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winkel met uitgebreid assortiment statieven en balhoofden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Winkel met uitgebreid assortiment statieven en balhoofden?

    Hallo allen,

    ik overweeg de aanschaf van een redelijk statief + balhoofd. Ik wil het gebruiken voor fotografie buitenshuis met nogal lange en zware (letterlijk) MF-lenzen zoals Tokina 300 f/2.8, Tamron 400 f/4, MTO 1000 f/10. Denk aan zo'n maximaal 5 - 8kg. Daarnaast schiet ik ook wel af en toe een macroplaatje van een paddestoel, dus dat moet ook mogelijk zijn als het even kan.

    Omdat ik nogal hou van herfst en winter wil ik graag materiaal dat bedienbaar is met handschoenen aan en dat wil ik ook graag proefondervindelijk vaststellen.

    Foto's maken doe ik te voet, het materiaal moet dus niet loodzwaar zijn. Anderzijds: ik ben een geoefende trekker en kan behoorlijk wat gewicht meezeulen. Een, rugzak van een kilo of 20 is geen probleem.

    Waar zijn de winkels met een uitgebreid assortiment statieven enzo? Liefst in Oost Vlaanderen, maar in de aangrenzende provincies mag ook.

    Suggesties m.b.t. merken, modellen, types zijn evenzeer welkom. Mijn budget: ik wil gaan tot maximaal 600 Euro maar wat minder mag natuurlijk ook.

    Dank bij voorbaat!

    Yvan.

  • #2
    Re: Winkel met uitgebreid assortiment statieven en balhoofden?

    Konijn, foto-rubens, Studio 73, de klassieke adressen dus...

    Comment


    • #3
      Re: Winkel met uitgebreid assortiment statieven en balhoofden?

      Dank. Mijn gerief gevonden bij Art&Craft. Het is een Manfrotto 055XPROB met 804RC2 geworden en die blijkt momenteel goed te voldoen.

      Comment


      • #4
        Re: Winkel met uitgebreid assortiment statieven en balhoofden?

        Zo zie je maar weer het belang van een goede winkel: ik heb afgelopen winter mijn Manfrottootje wat al te enthousiast in een 60-70 cm sneeuw geduwd om wat plaatjes van mooi samengewaaide sneeuwduinen te maken. Het gevolg is dat een vitaal onderdeel, de centrale plaat waaraan de poten aangehecht zijn, beyond repair is. Het is te zeggen: het statief is nog functioneel, maar het uitklappen van de poten in de eerste stand kan niet meer. Standen 2, 3 en 4 (= de poten vrijwel horizontaal) kunnen wel nog. Lomp, ik weet het, maar het is niet anders.

        Ik heb in een bestand/tekening/onderdelenlijst van Manfrotto (055XPROB_20081015.pdf) het partnummer opgezocht en per mail aan Art&Craft gevraagd of ze het onderdeel kunnen bestellen. De reparatie (die onproblematrisch is) doe ik zelf.

        'k Heb de mail gestuurd vandaag om 15h21, het positieve antwoord was er om 16h36. Het onderdeel kost € 16,53 en kan onmiddelijk besteld worden. Dàt is dus service! Dat die klojo's van Canon AKA "the Error 99 club" en die andere "give me your money and f*ck off"-adepten dààr maar eens een puntje aan zuigen!

        Comment


        • #5
          Re: Winkel met uitgebreid assortiment statieven en balhoofden?

          Oorspronkelijk geplaatst door Yvan_be Bekijk bericht
          Zo zie je maar weer het belang van een goede winkel: ik heb afgelopen winter mijn Manfrottootje wat al te enthousiast in een 60-70 cm sneeuw geduwd om wat plaatjes van mooi samengewaaide sneeuwduinen te maken. Het gevolg is dat een vitaal onderdeel, de centrale plaat waaraan de poten aangehecht zijn, beyond repair is. Het is te zeggen: het statief is nog functioneel, maar het uitklappen van de poten in de eerste stand kan niet meer. Standen 2, 3 en 4 (= de poten vrijwel horizontaal) kunnen wel nog. Lomp, ik weet het, maar het is niet anders.

          Ik heb in een bestand/tekening/onderdelenlijst van Manfrotto (055XPROB_20081015.pdf) het partnummer opgezocht en per mail aan Art&Craft gevraagd of ze het onderdeel kunnen bestellen. De reparatie (die onproblematrisch is) doe ik zelf.

          'k Heb de mail gestuurd vandaag om 15h21, het positieve antwoord was er om 16h36. Het onderdeel kost € 16,53 en kan onmiddelijk besteld worden. Dàt is dus service! Dat die klojo's van Canon AKA "the Error 99 club" en die andere "give me your money and f*ck off"-adepten dààr maar eens een puntje aan zuigen!
          mag ook wel voor de prijzen die ze vragen
          hem er persoonlijk nog niks gekocht maar ze zijn vrij prijzig in veel dingen
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Winkel met uitgebreid assortiment statieven en balhoofden?

            Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
            mag ook wel voor de prijzen die ze vragen
            hem er persoonlijk nog niks gekocht maar ze zijn vrij prijzig in veel dingen
            wat bedoel je? Bij manfrotto, of bij A&C.
            Ik vind dat de laatste best concurrentieel is hoor.

            heb zeker niet te klagen van de degelijke uitleg ook.

            Ch.
            www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

            Comment

            Working...
            X