Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metz Mecablitz 36 AF-4 Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Metz Mecablitz 36 AF-4 Nikon

momenteel heb ik twee toestellen een nikon D40 en een nikon D70. mist ik me wat meer zou willen bezig houden en nog veel te leren heb zou ik me een flits willen kopen, ik heb op konijnenberg de Metz Mecablitz 36 AF-4 Nikon voor 79 euro gezien en nu vraag ik me af of dit op mijn toestellen gaat en of dit een iets wat goede flits is om mee te beginnen en te experimenteren.

mvg,
    Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

Re: Metz Mecablitz 36 AF-4 Nikon

ik gebruik dezelfde op een d60, dus de nikonversie past zeker op jouw toestellen.
    ik flits niet veel, maar kan hiermee toch veel meer doen dan met de inbouwflits. dat was mijn bedoeling, niet meer dan dat, en daarvoor is ie prima. voor mij biedt deze flits voldoende experimenteermogelijkheden, maar zoals met veel van die dingen: het hangt er natuurlijk van af wat je wil.
    ---------
    op zoek naar schoonheid en wijsheid ;-)
    Nikon D7000 GESTOLEN, Tamron 17-50 2.8 GESTOLEN, Tamron 28-75 2.8, 50 mm 1,8; Nikor 70-300 VR

Comment

Re: Metz Mecablitz 36 AF-4 Nikon

Ben zelf ook naar dit type aan het kijken, maar dan voor de sony.
      Over het algemeen zou een hoger richtgetal beter zijn, maar wat is wanneer nog nodig?
      Met een 36 versie, kun je denk ik hobbymatig al erg veel? Om nu perse 58 te moeten hebben bijvoorbeeld?
      Enig nadeel is dat deze voor zover ik zie niet kunnen draaien, alleen in hoogte versteld kunnen worden.
      Overigens is er ook nog een Metz Mecablitz 36 C 2, wat het verschil is, who knows.
      WillemClassensDesign: Mijn website
      Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
      Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Working...
      X