Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ergonomische draagriem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ergonomische draagriem

Hallo,

sinds ik 2 nieuwe, zwaardere lenzen gekocht heb, zou ik graag weten of er ook ergonomische draagriemen zijn? En zijn die effectief beter?
    Ik heb namelijk onlangs voor een trouwfeest heel de dag mijn toestel rond mijn nek gedragen en daarna serieus afgezien... Ik ben dan ook maar een klein meisje met allicht reuma dus ook wel extra gevoelig...
    Is er toevallig al een vrouw die die speciale draagriem voor vrouwen van Black rapid al heeft?

Iris

Re: ergonomische draagriem

Als hernia-patiënt (C7-C6 in de nek) kan ik je de optech draagriemen adviseren, zacht en verend en vangt schokken op. Als man kan ik echter niets voor vrouwen aanraden. Maar je kan zo'n riem ook over je schouder hangen, en dat scheelt hoor, links, rechts, en dan weer centraal, dan hou je dat langer vol.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Irisvdb Bekijk bericht
      Hallo,

sinds ik 2 nieuwe, zwaardere lenzen gekocht heb, zou ik graag weten of er ook ergonomische draagriemen zijn? En zijn die effectief beter?
      Ik heb namelijk onlangs voor een trouwfeest heel de dag mijn toestel rond mijn nek gedragen en daarna serieus afgezien... Ik ben dan ook maar een klein meisje met allicht reuma dus ook wel extra gevoelig...
      Is er toevallig al een vrouw die die speciale draagriem voor vrouwen van Black rapid al heeft?

Ik heb onlangs bij Nelissen in Mechelen een ergonomische draagriem (Trekking) gekocht,zeer gebruiksvriendelijk.Kan u dit tenzeerste aanraden. Je kan het bijna vergelijken met een draagstel waarmee moeders baby's dragen op de buik.
      Last edited by LesC; 27 september 2010, 12:22. Reden: Quote verbeterd

Comment

ik heb optech pro gehad, en was er wel even tevreden over maar eigelijk is de verbetering miniem of onbestaande bij zware combinaties. Nu gebruik ik enkel nog de blackrapid r-strap en ik zou niet meer zonder kunnen.

De hele dag wandelen met je toestel aan zonder zere nek, geklop op de borstkas van je body, vermoeide arm van toch maar je toestel te ondersteunen...

Niet goedkoop, wel handig.

opmerking: wel opletten met jeansbroeken met uitstekende "knopjes" op heuphoogte, deze kunnen krassen maken op je toestel.
        opmerking2: pas op met een r-strap vast te maken aan het oog van een statiefplaatje, deze zijn niet gemaakt om gewichten te dragen en kunnen openbuigen.

ps. voor 5€ mag je men oude optech hebben (te gent)
        pps. ik ben geen vrouw.
        Last edited by RikH; 22 september 2010, 18:51.
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Kijk eens naar de Kata Reflex-C draagriem. Onlangs gekocht bij grote vriend Konijn voor ongeveer 17 Euro. Voelt perfect aan met zware body/objectief combi's; echt stukken beter dan de standaard stugge, niet verende draagriemen van het camera merk zelf...
          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
            ps. voor 5€ mag je men oude optech hebben (te gent)
            pps. ik ben geen vrouw.
            Hehe, dat je geen vrouw was, had ik precies al willen zien aan je fotootje, hoewel dat ook fake kan zijn natuurlijk...

En voor 5 euro interesseert me wel...alleen is Gent nogal ver, maar ik heb er wel familie wonen...

Comment

Sunsniper vind ik zalig om mee rond te wandelen.
              Onlangs een paar uurtjes op trek geweest met fototoestel aan de sniper.
              Hangt niet in de weg, veert mee, camera altijd in de aanslag, zeker zijn geld waard!
              Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                ik heb optech pro gehad, en was er wel even tevreden over maar eigelijk is de verbetering miniem of onbestaande bij zware combinaties. Nu gebruik ik enkel nog de blackrapid r-strap en ik zou niet meer zonder kunnen.
                Als fibromyalgiepatiënte vind ik dit een zeer interessante topic. Heb net een filmpje gezien van de blackrapid r-strap en dat geeft me het idee dat je deze niet voor elke camera kan gebruiken. Klopt dit?
                Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

Ik heb deze : http://www.fotoshopaalten.nl/spider-...em-p-2058.html
                  Heb deze ook zo gemaakt voor 2 camera's
                  Groeten ,
                  VDSDigit@l
                  Rohnny
                  Groeten , VDSDigit@l

Comment

Ik heb ook de optech gehad, heel handig, zacht, gewoon goed. Maar sinds enkele maanden gebruik ik enkel nog de sun-sniper (steel).
                    Hangt niet te stuiteren en wiebelen op je buik, maar gewoon op je heup (instelbaar), en direkt klaar in de aanslag. Een heel verschil, in positieve zin, met de meer klassieke straps.

Comment

Werkt zo'n Blackrapid ook nog comfortabel als je nog een rugzak op je rug draagt? Iemand daar ervaring mee?

Groeten,

Mark
                      http://markwijnants.zenfolio.com/
                      Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mark w. Bekijk bericht
                        Werkt zo'n Blackrapid ook nog comfortabel als je nog een rugzak op je rug draagt? Iemand daar ervaring mee?

Groeten,

Mark
                        Dat doet ie zeker en vast.

Grt
                        Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Working...
                        X