Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D5000 Flits gezocht.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D5000 Flits gezocht.

Ik ben momenteel op zoek naar een goede flits voor mijn Nikon D5000. Ik had zelf gedacht aan de Nikon SB-700 of SB-900, maar zijn dit wel de goeie flitsers voor mijn toestel?

Zelf heb ik nog nooit met een flits gewerkt (behalve met de interne op mijn D5000) daarom dat ik graag even jullie mening hoor hierover.

Of raden jullie een andere flits aan?
    Last edited by BlackDesign; 22 september 2010, 06:33.
    Nikon D5000 + Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR + Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX + Nikon SB900

Re: Nikon D5000 Flits gezocht.

Je kan geen betere keuze maken .
    Iets goedkoper ,maar ook een uitstekende flitser : Metz 48 AF.
    Groeten. Ronald

Comment

Hoi, ik heb een SB800 en SB900, de SB900 is iets beter en makkelijker in gebruik dus die kan ik ten volle aanraden.
      Maar als je nieuw bent in flitsen kan je ook een SB600 zoeken, misschien nog nieuw te verkrijgen, maar tweedehands geregeld te vinden en niet te duur.
      Iets minder mogelijkheden en opties maar flitsen kan hij zeker goed genoeg.

mvg Jozef
      D800 en een goed glasservies

Comment

En kan ik op de D5000 genieten van alle functies van de SB900 ?

Ik had ergens iets gelezen dat de D5000 niet alle functies van de flits ondersteunde ofzo?
        Nikon D5000 + Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR + Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX + Nikon SB900

Comment

Gaat zeker gaan!
          Welke fucties zou je missen?
          Ok mss 1 CLS, dat je je flits op afstand kan triggeren met je interne camera flits.
          D5000 heeft geen commander functie zitten.

Maar anders zal die flites 100% werken met je camera.
          nikon stuff

Comment

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik zal hoogstwaarschijnlijk voor de SB900 gaan. Nog heel even sparen en dan bestellen maar bij onze vriend konijnenberg

Comment

Heb een d5000 en sb600, zeer tevreden, maar gebruik hem enkel om in te flitsen.
              Ik heb dus niet zo veel functies nodig.
              Bij flitsen moet je wel leren manueel (stand M) te werken. Dan krijg je toch wel betere resultaten.
              Nikon D7000 en wat lenzen.
              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Als je nog maar net begint met flitsen, maar toch een heleboel mogelijkheden wil hebben, dan zou ik voor de SB600 gaan. Prima flitser voor een goede prijs.
                De SB900 heeft nog meer mogelijkheden, maar is flink duurder en niet te vergeten een stuk groter dan de SB600.
                Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

je kan het ook wel bekijken van geen overbodige kosten te doen en direct het goede materiaal te kopen, maar dat is dan als je meer wil doen dan enkel maar wat in te flitsen,...
                  Nikon D7000 en wat lenzen.
                  http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Working...
                  X