Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DRINGEND !! Statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• DRINGEND !! Statief

Beste,
    Donderdag ga ik naar duitsland en daar hebben ze een statief voor 19€
    Zie hier:

Nu was mijn vraag is dit iets?
    Want ik gebruik het alleen als ik en mijn zus eens samen op de foto willen dat hij zelf trekt zonder dat ik hem moet vasthouden en bv voor een foto van de maan
    te nemen ofzo maar niet voor proffesioneel vlak

En wat is een oliekop op een statief?

Danku!
    AUB reageer want dan moet ik hem nu bestellen!

Re: DRINGEND !! Statief

Of hebben jullie een ander voorstel ?

Comment

welk toestel komt erop?
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Als ik de foto bekijk heb ik iets vergelijkbaars in mijn kast liggen, ooit gratis bijgekregen in een kit. Heb het gebruikt maar is niet veel waard, heb nu een stevig statief en verschil is dag en nacht... Je moet maar eens de zoekfunctie gebruiken en je zal zien wat een degelijk statief kost. Ik zou zeggen, misschien goed om mee te beginnen. Maar toch... Zou het niet kopen. Dikwijls koopt men iets goedkoop en had men beter direct iets beters gekocht... en dus weggegooid geld.
        Ik heb deze, lijkt er op...
        Last edited by saintlambert; 22 september 2010, 01:21.
        Flickr

Comment

Canon 500D komt erop met standaart lens en 55-250

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
            Canon 500D komt erop met standaart lens en 55-250
            Dit zou ik zeker en vast niet kopen om een dslr op te zetten.

Voor een compactje geen probleem, maar geen dslr.
            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

En deze:
              Die krijg je nu bij een zoom abbonoment

Over de Traveller Compact Pro:

Met dit prachtige degelijke Hama Traveller Compact Pro statief sta je tijdens het fotograferen een stuk steviger in de grond. Hij is zeer stabiel en makkelijk in gebruik. De 3 uitschuifbare poten reiken tot wel 163 cm om, zelfs met een ietwat zwaardere lens tot maximaal 10 kilo aan camera-apparatuur te ondersteunen. De kolomrem zorgt voor het centreren van de middenkolom. Zo zet je jouw toestel supersnel in een positie ongeacht de hoek met het makkelijke kliksysteem. Het rubber aan de onderkant van de pootjes zorgt voor prima grip of draai de rubberen pootjes weg zodat spikes te voorschijn komen voor gladde oppervlakken zoals ijs. Met de 3D kop draait en rolt jouw camera alle richtingen op (360 graden kantelbaar). Het statief wordt geleverd met handige draagtas. Bovendien is dit een prima statief om op reis mee te nemen!

Specificaties:

• 4-delige statiefpoten (3 voudig uittrekbaar)

• Lichtgewicht aluminium constructie

• 3D kogelkop met kurk voor professioneel gebruik

• Draaibare repro instelling voor macro fotografie

• Statief poten zijn uitklapbaar

• Non-slip foam grip op de statief benen tegen de kou en voor een veilige grip

• Waterpas

• Middenzuil rem

• Hoogte minimaal: 52 cm, hoogte maximaal 163 cm

• Belastbaar tot 10 kg

• Gewicht 1370 gram

• Diameter: 23 mm

• Kleur: Zwart / grijs

Comment

Zie net dat het niet gaat Abonnees niet woonachtig in Nederland kunnen alleen gebruik maken van het kortingtarief Dus niet van het statief helaas...

Iemand andere ideeen?

Comment

Zou toch wel meer geld uitgeven aan een statief... En ik heb zo mijn lesjes al geleerd ...
                  Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                    Dit zou ik zeker en vast niet kopen om een dslr op te zetten.

Voor een compactje geen probleem, maar geen dslr.
                    Helemaal mee eens.
                    Als je de vergrendeling van het cameravoetje bekijkt (van het statief in de openingspost) dan weet je dat die 19 euro's weggegooid zijn.
                    Lees op dit forum de meningen over de degelijke merken: Gitzo, Manfrotto, Velbon ... Ga naar de plaatselijke fotoboer, laat je inlichten en spaar voor een goed statief.

Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004
                    En wat is een oliekop op een statief?
                    Klik en ook wel klik!
                    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

19€, het lijkt weinig maar het is weggegooid geld. Vergeet dit.

Ik ga hier geen prijzen op plakken want iedereen moet voor zichzelf uitmaken hoeveel
                      hij aan zijn hobby wil spenderen, maar kijk eens naar manfrotto, gitzo, velbon (de zwaardere reeks dan), enz..
                      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Ik heb me ook laten vangen aan een budget statief terwijl ik in de winkel stond voor een manfrotto met een degelijke kop. Met het moto van de verkoper waarom veel uitgeven als het met minder ook kan.
                        Les 1: hij had gelijk je weet niet waarvoor je jouw tripod allemaal gaat gebruiken.
                        Les 2: de kop is waardeloos met de zoom tele op zijn langst. veel te veel creep. Bah. Ben ik bedot?
                        Les 3: het zelfde gesakker bij macro. GRRRR
                        Les 4: Zondagochtend in Reims weinig licht, lage iso, lange belichtingstijden foto's wat ruimer cadreren en op de PC bijgeknipt. Geen frustratie ivm creep. En knappe platen.

Mijn volgende satief moet hebben een licht gewicht, een schuimrubber draagstuk want dat Alu is toch koud, maar bovenal een deftige kop.

Wat je er mee wil doen is belangrijk maar nog meer wat je wil betalen. Mijn kleinste statief kost al 35€ en dat gaat vooral mee voor die occasionele allemaal samen op de foto. Gelijk wat in de omgeving zorgt voor de hoogte en mijn cam staat er stevig op.
                        Flickr één
                        Flickr two

Comment

Mijn volgende satief moet hebben een licht gewicht, een schuimrubber draagstuk want dat Alu is toch koud, maar bovenal een deftige kop.
                          Mijne had dat van de eerste keer, maar da's dan ook een Manfrotto die iets meer kostte dan 19 €.
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

Comment

Ik zou geen camera van 1.000 € (of meer) vertrouwen aan een statiefje ven 20 €.

Ik heb al enkele jaren een 190ProB + 486RC2 kop van Manfrotto en ben daar heel tevreden over. Ruim voldoende voor een amateur en heeft me nog nooit teleurgesteld.

Uit het hoofd heeft deze set me 175€ gekost een jaar of 3 terug.

mvg, Michiel.
                            Canon R | Leica Q
                            EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                            Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                            [/COLOR]

Comment

Ik heb nog een vraagje,
                              ik heb een microfoonstatief waar de microkop ook op gedraaid moet worden,
                              past daar een statief kop ook op of moeten dat speciala standaarts daarvoor zijn?
                              Want dan spaar ik weer veel geld uit...

Comment

Working...
                              X